Krakend achterwiel

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Krakend achterwiel

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Goede dag forum leden!

Ik zou graag een beroep doen op uw kennis!
      Ik ben de trotse bezitter van een Porsche Boxster uit 1997.
      Echter heeft deze dame wat ouderdom verschijnselen.
      Haar linker achterwiel kraakt als ik stop met gas geven maar niet de koppeling in trap.
      Het is geen scherpe kraak dus ik denk niet dat het de wiellagers zijn. Kan het de homokineet zijn of heeft het met de versnellingsbak te maken?

En heeft u enig idee wat de kosten zijn van het plaatsen van een nieuwe homokineet?
      Of van een nieuwe koppeling met de versnellingsbak?

En als laatste; is het moeilijk om dit zelf te doen? Heb zelf de remblokken en schijven vervangen.

Alvast dank voor de te nemen moeite !

Mvg

Dennis

Attachments:
      • 2012-05-1709.15.522.jpg
    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Anoniem

We gaan er nu vanuit dat het een wiellager is. Maar lopen tegen het probleem aan dat de handremkabel niet goed te verwijderen is…zucht dus moeten we daar eerst een oplossing voor bedenken..In ieder geval bedankt voor het meedenken zover!
        20130803_153035_1966.jpg

20130803_153035_5066.jpg

[quote=”Oppenheimer” post=136661]Nee het maakt niet uit welke snelheid. Het is goed hoorbaar als ik mn voet van het gas haal maar de koppeling niet indruk.[/quote]
          als het gekraak van de komokineet zou komen zou dit sneller – trager moeten klinken ifv het aantal omwentelingen van het wiel. ik verdenk ook eerder de wiel- of motorophanging.

Anoniem

Ps thx voor de prijslijst/meedenken en video.
            Ik ga het samen met een vriend oppakken (hij heeft er meer verstand van dan ik.) Ga proberen foto’s te maken.

Anoniem

Ik heb ook ontdekt dat de rubberen motorsteunen echt af zijn.

Anoniem

Nee het maakt niet uit welke snelheid. Het is goed hoorbaar als ik mn voet van het gas haal maar de koppeling niet indruk.

doet “ze” dit in elke versnelling dus bij eender welke snelheid?
                  staat het in verband met uw snelheid (aantal omwentelingen van het achterwiel)?
                  is het erger bij hobbelige weg of ook op glad asfalt?
                  kraakt het ook als je niet ontkoppelt en gaat remmen?
                  is het erger wanneer je een bocht neemt?

als je idd de homokineet moet vervangen, dan heb je de keuze om alleen de kniekoppeling (homokinetische koppeling) te vervangen dan wel de volledige “half axle” (transmissie-as); prijsindicaties vindt je hieronder

homokineet.jpg

is dit een DHZ klus? dat kan je best zelf inschatten door bijv naar dit filmje te kijken over een soortgelijke vervanging bij een béèmwee

Staan de wielbouten wel goed vast?
                    Zitten de trilplaatjes v.d. remblokken op de juiste plaats
                    En wat is kraken….is het een geklop dat verminderd naarmate de snelheid minderd?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.