krakend geluid bij volledig afdraaien op lage snelheid of stilstand

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 krakend geluid bij volledig afdraaien op lage snelheid of stilstand

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • Hoi,
    Ik heb een vraagje, als ik in stilstand en stilletjes rijden mijn stuur helemaal afdraai links of rechts lijkt het of de wielen klikken en een kloppend geluid maken
    iemand enig idee wat dat kan zijn ?

alvast bedankt voor de reacties

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • En een andere factor is geometrisch: verschil in omloopsnelheid binnenkant tov buitenkant van de zeer brede en stijve banden. Dus wringt dat.

Oorzaak is het rubber van zomerbanden dat harder wordt bij koude temperaturen.
        Gaat dus vanzelf weg zodra het weer warmer wordt.

Als je het gevoel hebt dat de banden verspringen op de ondergrond, dit is normaal… bij achteruit rijden is dit nog meer.

Niet van wakker liggen.ik heb het bij mijn 718(20″). had het bij mijn Cayman(19″) en vroeger bij mijn Marcos(17″)
            Bij uiterste stuuruitslag wringen de banden op het wegdek en willen ze feitelijk zijwaarts wegglijden.Afhankelijk van de banden treedt er een soort van stuiteren op.

Heb je een Carrera 4 ?

Indien ja, een mogelijk een defecte homokineet cardankop …
              Dan dien je de rubber even weg te duwen om te kunnen inspecteren.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.