Krakend lawaai vooraan 996 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Krakend lawaai vooraan 996 cabrio

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Sinds kort hoor ik vooraan aan mijn porsche 996 cabrio ( bj 2002) een krakend lawaai.
    Het is nog niet zo erg maar het lijkt toch te verergeren. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en hoe is dit verholpen ? Kan dit een draagarm zijn , of de schokdempers?
    mvg
    Geert

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Hallo,

Ik heb de wagen binnen gedaan bij FG porsche te Zaffelare en daar hebben ze direct gezien dat de draagarmen versleten waren. Heb deze daar laten plaatsen en dit heeft ong 650 euro gekost.Wagen rijd nu terug super. Goede service van FG porsche te Zaffelare waarvoor dank.
      MVG
      De Neve Geert

Wim

Iets kouder als in de zomer, dus rubbers wat stugger, en kan dus één reden zijn.

Anoniem

Bij mij is het intussen weer volledig verdwenen. Heb nochthans niets gedaan. Snap er niets van. 🙄

top schotels vervangen van voor, we zien wel.

Alvast bedankt voor de tips.
              Ga de wagen volgende week eens binnen doen bij Luc van RSR Motors Dendermonde en eens kijken of zij dit kunnen oplossen en tegen welke prijs…
              Hou jullie op de hoogte.
              Greetz

Anoniem

Heb een zelfde probleem en bovendien hoor ik het niet altijd. Ik kan er ook kop noch staart aan krijgen. Soms wel, soms niet, soms een tijdje (bvb 15 min) en daarna niet meer.

Ik had bij mijn 996 telkens ik een vluchtheuvel op- of afreed een enorm krakend (en piepend) lawaai vooraan. Bij porsche zeiden ze droge rubbers en spoten ze daar een product op. Goed voor enkele weken en het lawaai was daar terug. Op een gegeven moment zag ik dat de voorste dempers “lekten”. Na vervanging van de schokkdempers (volledige set van Bilstein voorgemonteerd) was het lawaai weg.

als je het vooral hoort tijdens het sturen kan het je homokineet zijn, dan hoor je ook een krakend geluid. Kan je controleren door je stuur te draaien en rustig op te trekken. als je het dan duidelijk hoort kan je er vergif op innemen dat je homokineet naar de haaien is (gelukkig geen enerom dure klus)

Wim

Het komt niet van de voorruit af dat gekraak, want daar staan ze een beetje om bekend. 💡

Als het van de onderkant voort komt, kan het zijn dat de ophanging even gecontroleerd moet worden op verdroogde rubbers o.i.d.
                      Probeer even met 2 personen te werken, eentje die op de schermen duwt, en eentje die eronder probeert het geluid te lokaliseren.
                      Is het van de ophanging voor, dan even alle bewegende ophangings delen in te sprayen met een smeermiddel, wd40 of iets in die aard, en dan horen of hij het nog heeft.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.