Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › KRIK , krik , krik
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 11 maanden geleden door Bjorn.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”ferdy”:14h33ca5]
En wat ga je eindelijk uitsteken !!!!!! 💡 [/quote]Leidingen van de luchtpomp + injectoren wegnemen en dichtmaken.
En nieuwe olieretours plaatsen. Ik heb heel de winter tijd dus , moet iets doen…..foto’s volgen. 8)
[quote=”Setakira”:3hg7bnle]wagen in eerste zetten helpt niet tegen het wegrijden?[/quote]
Achteraangedreven Seta, voorwielen kunnen altijd verder bollen…Op een helling zetten is zowiezo gevaarlijk, houten blok onder een van de voorste wielen is aan te raden en blijvend op de krik steunen zonder extra veiligheid is ten zeerste af te raden. Ook professionele mensen die over goedgekeurde werktuigen beschikken zullen altijd een veiligheid inbouwen en extra ondersteunen. Als er dan iets gebeurd met de krik kan de wagen niet op jouw zakken ,laat staan de wagen beschadigen.
Er zijn altijd Cow-boys die deze regels negeren en vroeg of laat in het AZ belanden. Werkongevallen gebeuren er elke dag, meestal omdat de veiligheidsregels niet worden nageleefd.
En wat ga je eindelijk uitsteken !!!!!! 💡
Nooit meegemaakt (op 1 keertje na toen de wagen op een helling stond , vandaar dat ik dat aanhaalde) ondanks al honderden wagens opgekrikt te hebben en dit voor uren en zelfs dagen 😉
[quote=”911-lover”:2l3d52ai]Die kan enkel naar voor rollen als het wat bergaf gaat.
En een blokje hout of een baksteen voor de woorste wielen kan al wonderen doen 😉 [/quote]Let op ! Niet goed opgekrikt kan de wagen alle kanten uit wanneer je begint te sleutelen.
Goeie raad na het opkrikken zet hem op vaste blokken vooraleer er onder te gaan liggen sleutelen.
Die kan enkel naar voor rollen als het wat bergaf gaat.
En een blokje hout of een baksteen voor de woorste wielen kan al wonderen doen 😉[quote=”ferdy”:3euls39q][quote=”Bjorn”:3euls39q][quote=”stefx911″:3euls39q]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
Niet van gietijzer hoor..Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]
Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:3euls39q]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.
Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!![/quote]
@ Ferdy
Als je achteraan de auto op steunen plaatst , heeft de auto dan niet de neiging vooruit te lopen….. of zet je de voorwielen op een of andere manier vast.?? 🙄[quote=”Bjorn”:215erm8o][quote=”stefx911″:215erm8o]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
Niet van gietijzer hoor..Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]
Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:215erm8o]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.
Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!!
[quote=”stefx911″:2pp38tj9]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
Niet van gietijzer hoor..Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]
Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:2pp38tj9]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
Niet van gietijzer hoor..Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 1:19 pm Onderwerp:
Na krik,krik,krik komt krak,krak,krakDat dacht ik ook motorblok is toch meestal van gietijzer gemaakt.
En dat kan is volgens mijnen docent niet zo goed tegen plaatselijke -of vlaktedruk. 😉Na krik,krik,krik komt krak,krak,krak
Er bestaan zeer efficiente hulpmiddelen die in de originele “krikgaten” passen (zie foto)
Er staat niets in de weg en je kan vrij onder de wagen werken
Yvan
Grote ronde in het midden van de motor is bij en 3.0 en en 3.2 mag je ook in het midden nemen. maar bij de 3.0 zou ik echter iets meer achter de plaat mijn krik zetten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.