Kuisen: aflevering elfendertig: afdrogen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Kuisen: aflevering elfendertig: afdrogen

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      De zoekfunctie is mij niet echt gunstig gezind dus veroorloof ik het mijzelf om nogeens een kuistopic op te starten. Eigenlijk eerder het afdrogen.
      Ik heb dat geweldig mooi donkerblauwe kleurtje op de Boxster maar dat is een ramp om die mooi afgedroogd te krijgen. Vegen en ingedroogde druppels zijn standaard. Wellicht ligt het aan mijn “droogdoeken” van Blue Marlin! Ik heb er 2 maar om de Boxster te kunnen doen, heb ik er minstens het dubbele nodig want op het moment dat ze een beetje nat zijn, kan je er niets meer mee aanvangen.
      Dit is dus een oproep aan alle bezitters van donkergekleurde auto’s die er in slagen om hun auto mooi blinkend afgedroogd te krijgen.
      Hoe doe je het en met wat doe je het?
      Ik word er uitermate zot van al dat gepruts. :bounce: Ik heb daarnet de Boxster dan maar volledig gewaxt om de druppels en vegen weg te krijgen maar dat doe ik liever niet bij elke wasbeurt!

    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
      • Hallo,

        Wij hebben beide zwarte Porsches, de 997 metalisé, de 993 gewoon zwart, dus nog delicater…

        Beide wagens worden altijd met regenwater gekuist.
        De laatste stap vóór het drogen, is de wagen overspoelen met de tuinslang ZONDER kop op, dus gewoon met een brede straal, is een tip van bij Wax-iT en zo gaat er al veel water weg!

        Drogen doe ik zelf met de http://www.wax-it.be/webshop/microfiber-madness-dry-me-crazy.html en met 1 doek heb ik voldoende voor gans de wagen. De ruiten doe ik wel met een aparte doek.

        Verder heb ik ook nog de Air Force Blaster Vehicle Dryer, zo zijn echt ALLE (verborgen) druppels weg te krijgen 😀

        SUCCES!

          Ik gebruik altijd regenwater en dan een 5 tal droge doeken. Ik denk dat het gekruik van regenwater in die context het belangrijkst is.

            Er zijn een aantal zaken die van belang zijn en waarmee je rekening moet houden:
            – een donkere wagen nooit wassen in de zon, zeker niet als je geen ontkalker hebt! Je bent dan gewoon altijd te laat met drogen.
            – wagen goed in de wax/sealant zorgt ervoor dat het water er vanzelf afloopt (bij een sealant loopt het doorgaans beter dan bij een wax)
            – de afspoeltechniek: niet met een sproeikop (druppelvorming), maar met een gewoon stuk tuinslang. Hierdoor krijg je veel water in 1 keer en dat loopt veel beter af dan druppels die je anders krijgt. Verticale delen zijn bij mij doorgaans zo goed als droog zonder er nog maar met de droogdoek over te zijn geweest. Voor de lak is 1 droogdoek dan ook meer dan voldoende, zeker voor een Boxster.

            Als er toch nog sporen van kalk te zien zijn, dan is een quickdetailer de oplossing, niet waxen! Waxen op een niet voorbereide lak is eigenlijk zonde. De standtijd zal zeer kort zijn aangezien den wax/sealang alleen goed hecht aan een schone lak. (en dat heb je niet na een gewone wasbeurt)

              ik heb de mijne gisterenmiddag in de zon gekuist en om af te drogen gewoon met een goei zeemvel, niets van problemen en geen strepen of druppels… Gemakkelijk gaat ook 😎

                Ik had ook dit vervelend probleem op 2 zwarte wagens. Ik ben dan eens naar Wax-it gereden, en die mens heeft mij zeer goed geholpen met de juiste droogdoeken. Met 1 doek doe ik gans de wagen in 10 minuten en hij blinkt als een spiegel ! Nooit meer gefrustreerd :happydance: Je kan alles bestellen via hun web shop mocht je niet tot daar kunnen rijden. Ondertussen koop ik er ook al de rest van mijn hobbymateriaal :lekker: Succes !!

                  Hm, ik heb ook een ontkalker staan maar had er niet bij stilgestaan dat het aan het water kon liggen. Is vooral zo dat wanneer de doek een beetje nat is, er vooral water wordt uitgestreken dat zicht dan ik kleine belletjes zet en het gedroogde resultaat is dan niet echt mooi om te zien als er de zon op staat.

                    Met leidingswater ga je idd nooit een perfect resultaat krijgen, dan mag je nog de beste doeken hebben.
                    We hebben hier een ontkalker op ons leidingswater maar zelf dan nog raak ik gefrustreerd over de druppels en de strepen…

                      Ik heb ook 2 redelijk grote microfiber droogdoeken, doen hun werk zeer goed, meestal zelfs maar ééntje nodig voor de Boxster. De velgen doe ik met aparte doek.

                        leidingwater bevat teveel kalk, indien voorhanden is wassen/spoelen met regenwater best om ingedroogde druppels te voorkomen.
                        eerst gebruik ik een een kunstzeem om het overvloedige water weg te halen en dan doet een Delirium CS01 droogdoek de rest.
                        zo’n CSF oranje drying towel – droogdoek van 60×90 cm is ruim voldoende om een P poederdroog te krijgen zonder vegen.

                      9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.