Kuisen uitlaten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Kuisen uitlaten

• Maker
    Discussie
  • Kan iemand mij zeggen hoe je het beste de uitlaatstukken van de wagen kuist? (roetvorming zou ik weg willen krijgen) Ik heb de originele dus geen verchroomde (993), zien er uit als gebrushed lichtverguldachtig staal.

Ik weet het, heb het al eens op een bijéénkomst gevraagd maar ik vergeet altijd de naam van het huishoudprodukt dat jullie daarvoor gebruiken 😳

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • koude

Heb ‘t vroeger nog met koperpoets gedaan… Ook zo’n typisch huishoudmiddeltje…

Best niet je eigen tandenborstel gebruiken maar die van je vrouw of zo 😆

[quote=”beltar”:3svv5sot]Hier komt de ultieme tip… en niet om te lachen… metaseul aanbrengen en op de moeilijke plaatsen met een electrische tandenborstel oppoetsen. 😳 [/quote]

Hee ja, daar zit wat in. Vind het een prima tip !

Hier komt de ultieme tip… en niet om te lachen… metaseul aanbrengen en op de moeilijke plaatsen met een electrische tandenborstel oppoetsen. 😳

[quote=”911-lover”:2ofmwm9w]Na een paar keer zie je het steeds beter en beter worden hoor 😉

@Knoet
                : Hoeveel duurder is zo’n potje ten opzichte van een tube Metaseul ❓ ❓ ❓ En geloof me vrij , het resultaat kan niet beter zijn 😉
                Waarom duur spul kopen als goede huishoudmiddelen hetzelfde effect (indien niet nog beter) bereiken[/quote]

idd daar heb je wel gelijk in..

ik heb echter die metaseul nog niet getest dus daar kan ik me niet over uitspreken…

nog een aanrader voor je uitlaat is UNIPOL , wel niet overal in belgie te verkrijgen

ik poets hem steeds met unipol en daarna even snel overgaan met de all metal polish en geeft echt een oogverblindend resultaat 8)

azijn? zal ik volgende keer ook eens testen, warme of koude azijn?

beste mensen kweet niet wat jullie allemaal uitsteken met die uitlaten
                    maar in gods naam gebruik geen schuurspons

het kuisen van chroom uitlaat doe je best met gewoon water en een drupje dreft en een spons gewoon goed dippen dan droogwrijven.

aangezien het over oppervlakkige roest gaat kan je dat makkelijk verwijderen met een droge doek zelfs met je nagels kan je dat wegwrijven

heb ooit iemand zijn kever gekuist die mens was verschoten hoe ik met simpele dingen iets proper krijg

dus zoek het niet te ver

voor inox is er ook een remedie

je wrijft hem in met roet van uw uitlaat daarna wrijf je hem met een droge doek proper en daarna gebruik je azijn voor hem te reinigen

voila tis nie moeilijk tis gemakkelijk maar je moet het weten.

Er is maar één manier om de buizen goed te kuisen : GOED GAS GEVE…. 😀

WB

Met één of ander polijstmiddel en een schuursponsje krijg je de uitlaat ook mooi hoor, als je dat kan helpen….

Maar die zijn toch van inox ?

Na een paar keer zie je het steeds beter en beter worden hoor 😉

@Knoet
                            : Hoeveel duurder is zo’n potje ten opzichte van een tube Metaseul ❓ ❓ ❓ En geloof me vrij , het resultaat kan niet beter zijn 😉
                            Waarom duur spul kopen als goede huishoudmiddelen hetzelfde effect (indien niet nog beter) bereiken

Wel blijkbaar gebruikte ze dat vroeger thuis om kachel te kuisen en heb dus nog een Tube gevonden 😉

Is wel een opmerkelijk verschil:

VOOR:

NA:

Alleen daar waar de oxidatie te groot was heb ik het er niet afgekregen…

[quote=”Setakira”:27hifita]thanx voor (nog eens 😉 ) de info Koen.

Nu nog zien waar ik dat kan vinden…[/quote]

Buiten bij mij in het poetsrek (waar er altijd ligt) vind je het in elk grootwarenhuis zoals Delhaise , Colruyt etc.
                                  Ik heb de mijne vandaag ook weer gebruikt om mijn velgenbedjes op te blinken 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.