Kuisproducten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Kuisproducten

• Maker
    Discussie

• rjf

Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe kan je je P. het beste kuisen om beschadiging van lak en softtop + ruitje etc te vermijden? Welke producten gebruiken jullie ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • Na 2 dagen rijden en de wagen heeft door de dag buitengestaan op het werk ziet die er ook zo uit .
        Na een normale poetsbeurt glimt die ook terug .
        Niks bijzonders dus als de wagen in goede staat is .
        En zeker door die zandweg is de wagen snel vuil .
        Als je ziet hoe ze vertrekt zou je terug moeten filmen als ze op de harde weg zou zijn aangekomen .
        Poetswerk voor niets geweest ❗

rjf schrijft:

Pure marketing (RTL heeft dit filmpje gemaakt) ?

Lijkt me te mooi om waar te zijn 😳

ik heb deze turtle wax ‘Ice’ al gebruikt en het is echt zeer snel en proper (geen witte uitslag), ik zou hem aanraden als je niet van langdurig poetsen houdt dan is het zeker een goed alternatief voor een snelle beurt. Misschien niet geschikt als je echt top afwerking wilt maar daar kruipt ook veel meer tijd in.

rjf

Pure marketing (RTL heeft dit filmpje gemaakt) ?

Lijkt me te mooi om waar te zijn 😳

[video type=youtube]gqndeY9wuAY[/video]

om krassen (swirls) te vermijden, de auto wassen met 2-emmer systeem
              en een lamswollen handschoen gebruiken ipv een spons.

ik gebruik ook Meguiars gold class.

en als je hem terug al nieuw wil krijgen:
              -clayen
              -voeden
              -sealen
              -polieren
              -waxen

Rjf, voor leder bestaan zeker betere producten dan die van meguiars.

rjf

Vandaag Meguiars NXT car wash + microfiber wash mitt gekocht. Veel uitleg gekregen van de verkoper + brochure… Maar zijn al die andere producten het vele geld wel waard ? Als ik het wat kon volgen had ik er toch een 5-tal nodig en dat zou toch al snel een fikse smak geld kosten. (NXT car wash + smooth surface clay kit + NXT tech wax + Gold class voor leder + Hot rims)

[quote=”rjf”:32gjxa09]Nu nog beslissen welk product ik ga nemen want ze hebben er blijkbaar een tiental verschillende.[/quote]
                    Zoals ik in een eerdere post al vermelde zijn er echt tientalen produkten hetgeen het kiezen alleen maar moeilijker maakt.
                    Daarom heb ik beslist niets meer te kopen alvorens een demonstratie op mijn wagen te krijgen en zo zie je ook direct het resulaat.

Zie ook mijn post over het ruiten produkt want voor dat je het weet zit je met een hoop produkten in je kast die niet het gewenste resultaat geven.

Meguiars heeft ook een forum waar je als leek zeker al je vragen kwijt kan!

Greetz,

Plumber

rjf

Thx, heb op hun website gekeken en zag dat ze producten verkopen via ARC in Deurne, en dat is maar 5 min rijden dus zal er eens binnen springen volgend weekend… 😀

Nu nog beslissen welk product ik ga nemen want ze hebben er blijkbaar een tiental verschillende.

Meguiars producten heb ik al enkele keren online gekocht via: http://www.meguiars.be/

Ik heb destijds mijn A4 Quattro gekocht in Schoten .
                            Dat was een man die Autocleaning en lakverzegeling deed en ook Meguairs producten had en verkocht .
                            Ik zal kijken of ik nog ergens zijn adres vind .

[quote=”rjf”:2emvgarg]Waar kan ik Meguiars / Sonax producten vinden regio Antwerpen Noord ?

Net naar auto 5 gereden en daar hadden ze geen enkel van deze producten 👿 [/quote]

Bij Auto5 ga je dat zeker en vast niet vinden….
                              Op de website van Meguiars vindt je alle dealers terug.
                              En onze goede vriend van Kustom Creations is zelf Meguiars dealer als ik me niet vergis 😀

Greetz,

Plumber

[quote=”porsche”:2i1oszag]Nu we het toch over de juiste produkten hebben.

Bekijk even onderstaande fotoreportage, spijtig dat het niet bij de deur is want die gast mag mijn auto’s direct onder handen nemen.
                                Dergelijke grondigheid heb ik zelden gezien. Indien iemand een adres heeft in Antwerpen waar op een gelijke manier wordt gewerkt hoor ik het graag.
                                http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=79859

Zeer goede detailing inderdaad, maar ik kan je zo een adres geven in Mechelen waar iemand het met evenveel passie doet…
                                PB indien je meer info wenst.

Greetz,

Plumber

rjf

Waar kan ik Meguiars / Sonax producten vinden regio Antwerpen Noord ?

Net naar auto 5 gereden en daar hadden ze geen enkel van deze producten 👿

Wat ik vroeger deed voor ruiten was water met ammoniak en als ze droog zijn oppoetsen met luchtig opgefrommeld kranten papier. blonk nog harder!

dat van de aardappel nog nooit gehoord 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.