Kuisproducten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Kuisproducten

• Maker
    Discussie

• rjf
    Deelnemer

Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe kan je je P. het beste kuisen om beschadiging van lak en softtop + ruitje etc te vermijden? Welke producten gebruiken jullie ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Nu we het toch over de juiste produkten hebben.

Bekijk even onderstaande fotoreportage, spijtig dat het niet bij de deur is want die gast mag mijn auto’s direct onder handen nemen.
        Dergelijke grondigheid heb ik zelden gezien. Indien iemand een adres heeft in Antwerpen waar op een gelijke manier wordt gewerkt hoor ik het graag.
        http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=79859

Ik vermoed van niet .
          Je moet geen massa’s gebruiken .
          Test anders voor de zekerheid ergens op lak dat niet zichtbaar is 💡

[quote=”rjf”:1tyyu19x]Sonax heeft een uitgebreid product gamma.

Gaat het over volgend product?

Kost een euro of 8 online …[/quote]

Yep dat is het inderdaad, en ik heb 9 euro betaald, dus online zal voordeliger zijn.
            Het is een professioneel produkt en ik zag dat ze voor vele toepassingen iets hadden.

@ Cabrio Wim
            Je tip van de koperpoets voor kunststof ramen is super.
            Om een kunstof raam te poetsen heb ik ook al zitten knoeien, zou het nooit hebben durven gebruiken zonder deze tip.
            En die aardappel, ja das wel grappig vindt ik, toch voor nen hollander 😀

@ 911-lover
            Amoniac, ja daar heb ik ook niet aan gedacht maar misschien werkt dat ook wel.
            Is dat niet gevaarlijk als dat op je lak komt ?

[quote=”porsche”:31yiv7yv]Het gaat over de hardnekkige film die zich op de ruiten bevind naast de ruitenwissers zone en die zeer hardnekkig is.
              Je kan het niet zien als je ruiten droog en proper zijn maar alleen als je met een natte doek van de ruitenwisser zone naar de buitenzones wrijft, dan zie je echt de ruitenwisser zone aflijning en buitenzone.
              [/quote]

En gewoon simpele amoniac ❓
              Doen we in het restaurant bij het water en daarmee worden de glazen opgeblonken . Werkt daarbij in elk geval perfect .

Wim

Wat buiten de koperpoets ook goed werkt voor plastic ramen, is voor gewoon glas inwrijven met een rauwe aardappel, dan naspoelen met water en alle vette aanslag is weg.

[size=50:1zo55stl]ben niet voor niks hollander hè[/size] :mrgreen:

rjf

Sonax heeft een uitgebreid product gamma.

Gaat het over volgend product?

Kost een euro of 8 online …

Ik heb al teveel ruitenreinigers produkten (meer dan 5) geprobeerd en er teveel geld aan besteed zonder resultaat, Meguiars, Excalibur, Rain X, Holtz enz.

Het gaat over de hardnekkige film die zich op de ruiten bevind naast de ruitenwissers zone en die zeer hardnekkig is.
                    Je kan het niet zien als je ruiten droog en proper zijn maar alleen als je met een natte doek van de ruitenwisser zone naar de buitenzones wrijft, dan zie je echt de ruitenwisser zone aflijning en buitenzone.

Er moest toch iets bestaan om dat te verwijderen en daarom heb ik eens advies gevraagd bij Car Glass maar die wilden niet zeggen met welk produkt ze werkten. Van een van de medewerkers heb ik dan met een smoes kunnen achterhalen over welk produkt het ging, nl. Sonax Extreme met nano substantie.

Daarom ben ik vandaag naar Autovak gegaan en die verkochten dat produkt. Ik heb hen gezegd dat ik nog alleen nog iets wens te kopen dat werkt na demonstratie. Men heeft toen Sonax Extreme met nano substantie getest op een deel van mijn ruit die droog en proper was.

Groot was mijn verbazing dat er echt een vuile laag van de voor en achterruit kwam. Na behandeling was de raam terug zoals de wagen destijds was afgeleverd, nieuw. De test met de vochtige doek liet duidelijk zien dat er geen verschil meer was met de ruitenwisser zone en de zone daarbuiten.
                    Alle dure produkten ten spijt die alleen maar oppervlakkig reinigen en nog veel geld kosten. Rain X voor water (gele bus) is perfect voor een nabehandeling maar de Rain X reiniger (witte bus) is niets waard voor de film, en ook niet het zo geroemde Meguiars ruitenprodukt.

Ik ben zeker dat iedereen denkt dat de ruiten proper zijn na een poetsbeurt maar niets is minder waar, doe echt de test eens die ik heb beschreven met vochtige doek en je zal zien wat ik bedoel. Ook bij regen zie je meestal het verschil tussen beide zones.

Voor mij dus geen dure en mooi ogende ruitenprodukten meer maar iets dat effectief werkt. Het staat dan ook bij de professionele reinigingsprodukten en niet bij de tientallen (ik heb er 17 verschillende geteld 😯 ) ruitenreinigers in de rekken.

Dit maar ter info.

ken

Meguiars is zeker niet slecht voor de ruiten rain x is ook heel goed voor de vooruit 🙂 )

zelf heb ik ondertussen ook veel ervaring met dodo juice en chemical guys die hebben ook schitterende producten vind ik
                      wie heeft er hier ook nog ervaring mee?

MEGUIARS, only MEGUIARS 😉

Al een paar andere merken geprobeerd, ook verschillende klanten omdat “hun kameraad dat verpatst” en in 99,99% van de gevallen komen ze terug de MEGUIARS producten halen 😆

Iemand een goede tip voor een product voor de ruiten ❓
                          Het betreft de gedeelten buiten de ruitenwissers zone die altijd een aanslag geven die moeilijk te verwijderen is.

Voor de voorruiten is en blijft Rain X het beste en langstwerkende product

rjf

Thx, is nog een plastiek ruitje dus koperpoets zal zeker van pas komen 😀
                              Sommigen doen ook een speciale wax op hun voorruit zodat de regen er goed “afparelt” ?
                              En simoniseren doen we met ?

Er zijn heel was speciale producten op de markt maar heb ook geen zin om veel te betalen voor een product waar je het verschil niet van ziet … :mrgreen:

Meguiars gebruik ik ook voor buitenkant van de wagen.
                                Cabriodaken gebruik ik renovo voor.
                                Binnenkant van de wagens: Meguiars en Colourlock.

Ik was,nu al 20jaar,mijn cabriodakken ENKEL met WATER,en men daken zien er altijd top uit.
                                  Spreek wel over audi,golf,en voor de rest,Meguiar’s RULEZ :mrgreen:
                                  Grtz.
                                  Pascal911

Ik waste destijds de daken van mijn cabrio’s met veel water eerst , dan een goede spons met een sopje (wasverzachter) en dan weer goed afspoelen met veel water .
                                    Voor mijn achterraampje had ik een speciaal product (zal het maandag eens zoeken in de garage) dat het raam glashelder hield .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.