Kuiswerken, hoe en wat.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kuiswerken, hoe en wat.

• Maker
    Discussie

• XXX

Met al die draadjes over revisiewerkjes en opblink jobjes is’t virus ook toegeslagen.
      Als ik een beetje plaats gemaakt heb in de garage dan vliegt ie ‘r uit. Motor en versnellingsbak gaan cfr Morris53 er van onder, rijp voor een grondige opfrisbeurt en schuurkrampjes… :engeltje:
      Natuurlijk zijn alle tips en tricks welkom.
      Ik zou graag de ventilator polieren, schuren dat kennen we maar met welke producten seal je? Wordt warm in bedrijf hé.
      De kast van deze ventilator mag zwart blinken, lak voor remklauwen?
      Hoe krijg ik al die zwart plastieken stukken terug in nieuwstaat?

Graag wat tips dus, ik reken op jullie.

Alvast bedankt :relaxman:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Wat ook een zeer goed resultaat geeft is alle kleine rommel, zoals remklauwen, in een ultrasoonbadje doen, niets vermoeiend, niet zelf peuteren tot in de kleine hoekjes en kantjes, en ze komen er uit als nieuw.

Ik heb zo’n badjes zien staan op de motor-oldtimerbeurs, zondag in Leuven. Chinese makelij, kost dus eigenlijk niet zoveel.

XXX

Morris, Zipper, bedankt voor de tips.
          Véél werk in’t vooruitzicht, maar hopen op een lange winter? :engeltje:

@Peter,ivb met je remklauwen,gewoon goe ontvetten als ge da wilt,maar ik heb da zelf gewoon met Hammerite verf zo erover gesschilderd,(intussen tgnv vroeger hebben ze la veel meer keuze in kleuren bij Hammerite)kdoe da al 20 jaar op mijn klauwen van al de autos die ik hebgehad en da zie je niks aan :o)

Peter,

Ieder heeft waarschijnlijk zijn eigen manier , maar dit is het voor mij :
              Alu-onderdelen
              Demonteren
              Reinigen met motorontvetter
              Stalen borstel (eventueel met dremel) het hardnekkig vuil verwijderen
              Ontvetten ( carrosserie ontvetter )
              Alu/zink spray ( dun laagje ) om het natuurlijk aspect van alu terug te krijgen en het alu te beschermen tegen corrosie in de toekomst

Als je het chroomeffect wilt hebben :
              Het bovenstaande maar in plaats van te schilderen ga je opschuren met een steeds fijnere korrel
              Je begint met 60 droog op schuurmachine als je werkstuk beschadigd of gecorrodeerd is
              Vervolgens 120 droog opschuurmachine
              Dan schuur je nat en met de hand > 240 – 320 – 400 – 800
              Telkens moet je de schuurstrepen van het vorige papier wegschuren
              Dan gebruik ik een polijstborstel op een boormachine , tegen de borstel doe ik product op om te polijsten , ik ken de naam echter niet maar het zijn 2 staafjes (blauw en wit)

Vervolgens opnieuw met de boormachine waarop nu een polijst lappenschijf
              Op het werkstuk ditmaal doe ik polijstpasta (alu/chroom polijstmiddel) en dan blijf je machinaal polijsten tot alles blinkt

De moeilijkheid is het geduld dat je moet hebben in de hoeken en kanten van je werkstuk.
              Het beschermen van het alu met chroomeffect tegen corrosie is niet nodig ( wel bij onbehandelde alu ).
              De uitleg hiervoor is , dat de poriën van gepolijst alu dicht gepolierd zijn en corrosie bij alu begint in de poriën
              Ik heb vorig jaar bij mijn andere wagen de motor ook gedaan en het alu blijft blinken.
              En deze wagen wordt dagelijks gebruikt in weer en wind.
              Wel af en toe eens met een doekje erover gaan

Voor de plastieke onderdelen, deze kan je ook ontvetten en vervolgens opblinken met een plastiekpolish

Gewone lak mag je gerust gebruiken op metaal tot 100°c
              Voor de remklauwen die je echter speciale verf te gebruiken.

Voila dit is mijn manier (en ik beweer nooit dat het de beste is) maar voor mij heeft dit wel resulaat.

Mocht ik de verpakking nog hebben van die polijstborstels en lappenschijf dan laat ik je iets weten. ( kwam van bij Brico als ik me niet vergis )

Mvg, Guy

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.