kuren van den toerenteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kuren van den toerenteller

  • Maker
    Discussie

  • rafgol
    Deelnemer

      Dag beste collega eljes lovers.

      Toerentellerklokje van mijn elfje (’76-er) doet raar, is de eerste paar kilometers “dood”, na enkele minuten doet hij het wel. Dit is al jaren zo. Ben ik al gewoon.

      Nu zeer recent gaan de groene pinkerpijltjes branden wanneer ik het contact aanzet, ze blijven branden tot ik het weer uitzet. Ook tijdens het rijden. Ze gaan uit en aan, samen met de pinkerfunctie, pink ik naar rechts, dan gaat het rechter pijltje uit en aan, links net omgekeerd. In 4-pinker waarschuwingsmodus floepen ze beiden uit en aan.

      Het gekke is, dat ze dat niet altijd doen, soms, heel soms doen ze normaal, maar meestal branden ze zoals aangegeven.

      Iemand enig idee wat er zou kunnen schorten aan die verdraaide klok?

      Niet dat het me stoort, maar wou toch effe weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.

      Batterij is fully charged, en alle zekeringen blijken ok.

      Merci om even mee te denken, en me in de goeie richting te pinken.

      Vriendelijke groeten, Raf.

    3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Wim

        De massa punten dus, zijn andere als die je opnoemt. 😉

        Zitten achter de klokken (links) op de carrosserie geschroefd, en bij de zekering kast zitten ook 2 massa punten.

        Klokken kun je er gewoon uittrekken.

          Heb net alle zekeringen met staalwol opgeblonken, en ook zo de contacten achteraan het toerentellerklokje. Nog andere contactjes vergeten?

          Groet, Raf.

          Wim

            Ik zou als eerste maar eens de massa punten controleren. 💡

          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.