KuRRt 993 stelt zich even voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! KuRRt 993 stelt zich even voor

  • Maker
    Discussie

  • Kurt
    Deelnemer

      Hallo Porsche fanaten… Ben een zeer recent lid van dit mooie forum en heb dan ook een heel goeie reden dat ik lid ben geworden…

      Luttele uren geleden kocht ik mijn eerste Porsche. Een 993 cabrio van ’95. Ik durf dus te veronderstellen dat jullie me hier “nog wel eens” zullen lezen.
      Een mooie droom werd dus werkelijkheid en dan nog wel de schitterende 993. Ik botste er eerder toevallig op, is een schitterend karretje met weinig km en dus kon ik niet anders :happydance:

      Ach ja, ‘t moet hier wellicht over mezelf gaan en niet over de 993?! De dubbele RR in mijn nickname verraadt een passie van in een ver verleden, maar dan één op 2 wielen.

      Later wellicht meer,
      Groeten,
      KuRRt

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
      • [quote=”deepee” post=159355]je was me te snel af.
        terwijl ik via de zoekfunctie deze topic ging opzoeken was jij er al met de reply
        het bedrijf is gevestigd in Deurne (NL) en is op het inerweb gemakkelijk terug te vinden.[/quote]

        Dat zou er wel eens “boenk” op kunnen zijn… Ik kreeg vandaag nog een voorbeeldje doorgestuurd waar “Deurne” op stond. Morgen maar eens bellen.

        Thanks guys!

              Kan ook veranderd zijn hoor… :mrgreen:
              Deel3 was “om de auto uit te voeren” en dat deel bleef dus in NL, waar de auto uitgeschreven werd.

                Bij export gaan de 3 delen mee, voorzien van een export stempel..
                Het ingevulde exportdocument is voor de ex nl eigenaar het bewijs van vrijwaring..

                Omdat deel b is voorzien van naam en adres gegevens doet men daar nog wel eens moeilijk over..
                maar het moet mee met de nieuwe eigenaar..
                als de auto bij een bedrijf is ingekocht en in de bedrijfsvoorrad gaat is er geen deel b meer, maar een vervangende deel b waar de bedrijfsstempel enz op staan.
                maar dit zou voloende moeten zijn.

                ter info bovenstaande is voor de oude kentekens, per 1 jan 2014 is alles compleet verander met controle codes en een pasje op credit formaat…

                  Deel 1 en 2 hangen meestal nog aan elkaar en deel 3 is een apart blaadje, als er nog een deel in Ned. gehouden word da weet ik niet maar bij mijn 964 zijn er 3 delen en bij de auto die ik enkele weken geleden kocht in Ned. had ik ook 3 delen :salut: :salut: :salut:

                    Dat Deel3 blijft in Nederland hoor, toch toen ik mijn 912 kocht.

                      je was me te snel af.
                      terwijl ik via de zoekfunctie deze topic ging opzoeken was jij er al met de reply
                      het bedrijf is gevestigd in Deurne (NL) en is op het inerweb gemakkelijk terug te vinden.

                        Ene mario, dan gok ik heel snel dat de auto bij Van Kessel vandaan komt…
                        Vraag daar eens na…

                          Bedankt Fabian,

                          De huidige Belgische handelaar zit er zelf wel mee hoor en was reeds in contact met de Nederlandse handelaar, maar uiteraard heeft de Belg die auto met winst doorverkocht en schermt hij daarom de Nederlander wat af, op zich niet abnormaal. Die Nederlandse handelaar moet ene Mario zijn, meer weet ik voorlopig niet.

                          Tijd brengt raad zullen we maar zeggen, maar leuk is anders.

                          Kurt

                            Deel 1a staan de gegevens van de auto op,
                            deel 1b staan de eigenaar gegevens op.
                            andere deel is overschrijvingsbewijs wat vroeger deel 3 heette.

                            Kun je aan de hand van rekeningen bv de ex nl eigenaar opsporen??
                            Of zit er niks meer bij.

                            het kan goed zijn dat hij/zij dit deeltje nog heeft liggen.

                            dat scheelt je een berg tijd..

                            zoniet kun je wellicht de nederlandse handelaar/ garage op sporen om te zien of daar nog wat is of meer informatie te verkrijgen is..

                            Als de huidige verkopende partij dit allemaal angstvallig wil verbergen en nergens aan meewerkt, dan vrees ik dat er iets niet klopt…

                              Woelig dagje vandaag… Maar deel II B van het Nederlandse kentekenbewijs blijft spoorloos. Voor de goede orde, ik kocht de 911 van een Belgische handelaar die hem op zijn beurt van een Nederlandse handelaar kocht.

                              Ik vrees dat het een werk van lange adem wordt. Via het Nederlande consulaat en via de cel geschillen van de DIV wellicht. Dat dit tijd vraagt, spreekt voor zich. Intussen geniet ik van mijn krachtige 4×4 V6 Touareg, magere troost en een compleet andere auto uiteraard, maar elke dag een feest om mee te rijden!

                              Relativeren is een kunst in zo’n verhaal, een kunst die je “met de jaren” beter onder de knie krijgt. Er zijn immers veel ergere zaken, morgen wordt een veel te jonge Porschefan begraven, dan stelt zo’n ontbrekend stukje papier niks voor…

                              Toch een fijn weekend iedereen!
                              Kurt

                                [quote=”luc993cabrio” post=159251]Yup, altijd maken dat de 3 delen erbij zijn als je een wagen koopt in Nederland :salut: :salut: :salut:[/quote]

                                G*dv*rd*mm* he… Bedankt voor je bericht Luc, maar goed nieuws is dat dus niet. Gelukkig is ‘t winter nu, als ik in de lente maar kan bollen…

                                  Yup, altijd maken dat de 3 delen erbij zijn als je een wagen koopt in Nederland :salut: :salut: :salut:

                                    Ja hier ben ik weer om te zagen… Vandaag na bijna 5 weken (!!!) fanmail van de DIV…

                                    Er ontbreekt een vignet op het roze formulier in vak W, verkoper gecontacteerd, vergeten, stom maar dus vlot op te lossen.

                                    Anders gesteld met het Nederlandse kentekenbewijs, dat bestaat uit een deel,1 en een deel 2. Deel 1 uit een deel a en een deel b. Ik heb enkel een deel a.
                                    De DIV heeft dus niet alle documenten. Ik kan eventueel een attest via het consulaat bekomen en via de cel geschillen van de DIV opnieuw indienen. Maar men meldt in de brief zelf reeds dat het dan wel eens lang kan gaan duren…

                                    Morgen maar al eens eerst via de verkoper. 😕

                                    Iemand een suggestie voor een ontgoochelde Porsche eigenaar wiens geduld te hard op de proef wordt gesteld? Iemand ervaring met die Nederlandse kentekenbewijzen? Moet er inderdaad ook een deel 1 b zijn?

                                    Thanks voor de reacties alvast.

                                    Groeten,
                                    Kurrt

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.