KuRRt 993 stelt zich even voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! KuRRt 993 stelt zich even voor

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten… Ben een zeer recent lid van dit mooie forum en heb dan ook een heel goeie reden dat ik lid ben geworden…

Luttele uren geleden kocht ik mijn eerste Porsche. Een 993 cabrio van ’95. Ik durf dus te veronderstellen dat jullie me hier “nog wel eens” zullen lezen.
    Een mooie droom werd dus werkelijkheid en dan nog wel de schitterende 993. Ik botste er eerder toevallig op, is een schitterend karretje met weinig km en dus kon ik niet anders :happydance:

Ach ja, ‘t moet hier wellicht over mezelf gaan en niet over de 993?! De dubbele RR in mijn nickname verraadt een passie van in een ver verleden, maar dan één op 2 wielen.

Later wellicht meer,
    Groeten,
    KuRRt

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
    • Voor u ook proficiat dan! Kunnen samen een ritje maken dan…

Bedankt voor de tip, maar dan moet ik alsnog de CO2 ingeven en die ken(nen) ik (we) dus niet…

Zoals Triumph1 al aangaf, zal moeten afwachten tot de rekening in de bus valt.

Groeten.

Proficiat me uw wagen! Heb sinds gisteren er ook eentje gekocht.

Er bestaat een berekeningstool daar chassisnr. intikken en de rest wijst zichzelf uit.

https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

🙂 Uiteraard, dat proces is bezig maar 60euro of 3700euro, nuance… 😯

Plaat aanvragen en dan zie je het later wel succes met je 993

Dank aan allen voor de leuke berichten. Intussen is het wachten, betreft een ingevoerde uit Nederland en aldus even wachten op een plaatje… (zelf bij de DIV gaan aanschuiven heb ik de tijd niet voor).
              Goeie nieuws is dat hij een blanco keuringsbewijs had, op te volgen zijn de banden (als het dat maar is).

Wat me intussen frustreert is dat ik nergens de BIV op een correcte manier kan berekenen. Ik hoorde intussen dat voor een auto van 1995 sowieso een waarde van 195gr CO2 wordt genomen, omdat die waardes destijds niet bekend waren. Dat zou dan op 144,88euro BIV komen.
              Elders las ik dat de CO2 347gr bedraagt en zou aldus op 3763,88euro komen.
              Weer ergens anders las ik dat gezien de leeftijd / tabel 61,5euro wordt genomen.

Door het bos de bomen niet meer zien en toch een flink verschil tussen de hierboven geciteerde 61,5euro en de 3763,88euro…

Indien er reeds iemand “het licht” heeft gezien, ik hoor het graag.

KuRRt

welkom
                voorjaar zit er aan te komen
                dan genieten met je Porsche
                :drink: :drink: :drink:

Welkom!
                  Veel :driver: plezier!
                  Laat de lente maar komen :salut:

Welkom kurt veel plezier met je *porsche

[quote=”993″ post=154518]Wel,wel…nog een 993 cabrio erbij….een dikke proficiat en een mooi begin van het nieuwe jaar.
                      De mijne staat nu met z’n winterkleed

aan te wachten tot het weer zomert…[/quote]

Mooi winterkleedje 993, adresje?

Mvg,
                      KuRRt

Jaja ongeduldigaards :think: foto volgt, maar héb hem nog niet. Wordt nog door de verkoper gekeurd, vervolgens betalen ( da’s het minder leuke stuk) en nog een nummerbordje aanvragen… Dus hoop volgende week wat kiekjes te kunnen bezorgen. Ziet er in alle geval top uit, ice blue metallic, 17 duims Porsche velgen, zwart interieur, zwarte kap… Staan alleen lelijke (minder lawaai) romulus uitlaatstukken op , daar moet ik nog wat aan doen!

Gegroet!

XXX

Welkom Kurt, euhm fotoke posten?? :engeltje:

Welkom met jou 993 :drink: we zien graag fotoooooos :happydance:

Welkom!

(foto graag :lekker: )

Van harte welkom.
                                Veel lees en rijplezier!

Welkom op dit leuke forum , nog een 993 er bij :applaus: :drink: :up:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.