@ Kustom Creations: Terrums 993 cabrio metamorfose

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 @ Kustom Creations: Terrums 993 cabrio metamorfose

• Maker
    Discussie
  • Sinds korte tijd staat ook de porsche 993 cabrio van Geert, beter bekend onder de naam Terrum hier, bij ons voor een complete metamorfose aan de binnenkant.

Het standaard grijs lederen interier zal plaats maken voor een veel frisser kleurtje. Niet enkel de stoelen en achterbank worden onder handen genomen, ook de deurpanelen het dashbord en natuurlijk ook de mat zal worden veranderd.

fotos volgen als er wat gebeurd is.

14 reacties aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)
    • De compleet nieuwe mattenset voor de 993.

K zie net dat er een vel van de lederkleur onder de matten te zien is

wat nog meer zal veranderen aan het interieur is al zeker een carbon midden console en en carbon-alu (RS) handrem in een latere fase zullen er nog carbon delen geplaatst worden en de buitenkant zal ook een totale renovatie ondergaan van hetzelfde niveau wat te volgen zal zijn in mijn topic

grtz Geert 😉

Ik heb al veel lof over de Koen zijn werken gehoord. Zal wel dik in orde komen. Over de kleur valt nog weinig te zeggen, wagen in zijn geheel zien als alles af is. Maar is precies wel een mooi kleurtje.

[quote=”terrum”:2es0royy]
            Als ik hem hier zo zie staan dan kan ik mij niet voorstellen dat deze zaterdag alweer de baan opkan 🙄 [/quote]

Ik kan u vertellen dat ik daar eigenlijk niet aan twijfel 8) voor mij heeft hij ne keer op een halve dag een job gedaan waar een andere bekleder mij een week voor vroeg… en het resultaat mocht er zijn !

Wat het kleurtje betreft van het Terrum interieur… vele beter dan het vale grijze dat er eerst in zat…

mooi, ja jongens als ge de binnekant van uw wagen eens flink wil verwennen dan is this the place to be alé ja, ‘k heb mijn rekening natuurlijk nog niet gekregen hé 😆
              Als ik hem hier zo zie staan dan kan ik mij niet voorstellen dat deze zaterdag alweer de baan opkan 🙄 maar iut betrouwbare bron vertelde men mij dat de koen ne straffe is

Laat gerust weten wat jullie er van vinden, goed of slecht maakt niet uit

grtz Geert 😉

Hier een deel van de vloermat:

oud en nieuw, en je kan nu ook de kleurkeuze van geert goedkeuren of afkeuren 😉

Een deel van de afbraakwerken:

Alles van interieur eruit en dan ook de vloermat (rotjob met de lijm die ze bij porsche gebruiken 😕 )

T was voor mij ook de eerste keer dat ik daar een bout tegenkwam 🙄

Anyway… k heb weer iets bijgeleerd…

en zo was ik nog eens bij Koen geweest hé 😉

Big thanks to the man : Dave aka McKlusky voor het meehelpen zoeken van de bout 😆 😆

Alles is er dus uit. straks fotootje van de sloopwerken.

Tnx voor de hulp, maar 993 is blijkbaar toch nog anders.
                        Ik heb ook al een 912 gedaan maar daar was het ook anders bij.
                        Nog 1 boutje zit er ergens vast, ter hoogte van de rechtse klok / midden verwarmingsroosters.
                        De klok kan je er normaal toch zo uittrekken ? Of niet?

[quote=”Kustom creations”:3b5f6lev]Klein vraagje, kan er iemand mij vertellen hoe ik het dashbord van een 993 er het makkelijkst uithaal?

Enkel bovenkant dat in leder is en de balk onderaan is natuurlijk genoeg.

edit:

de beiden stukken zitten nog ergens in het midden vast, maar ik zie nergens nog een vijs of boutje zitten?[/quote]

Ik heb onlangs (samen met een vriend) het bovenste gedeelte van m’n dashbord vervangen. Het gaat wel om een 911 van ’77. Ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als een 993 ….

Hoe we tewerk gingen :

1) venster werd eruit gemomen zodat we aan de kruisvijsjes konden vlak bij het raam;

2) de 2 boutjes (uiterst links en rechts) vlak tegen de zijramen EN de bout rechts van de luchtmond in het midden van het dashbord konden we langs de koffer lossen;

3) voor de bout links van de luchtopening moesten we de klok eruit halen alsook de roostertjes van de luchtopening;

4) de 2 boutjes boven op het dashbord (ter hoogte van de tellers) konden we loskrijgen door de toerenteller en de km-teller te demonteren.

Succes ❗

Bedankt voor de link.

Mail maar naar: info@kustomcreations.be
                            Ik mail vandaag wel terug, ben nog aan het werken tot 2 uur normaal 😆

Koen,

Indien niemand je een antwoord geeft, kan je altijd de workshop manual van de 993 downloaden via http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm . Het zou erin moeten staan.

Ik zal je trouwens enkele foto’s van mijn zetels doormailen om jouw advies te krijgen qua renovatie.

Grtz

Klein vraagje, kan er iemand mij vertellen hoe ik het dashbord van een 993 er het makkelijkst uithaal?

Enkel bovenkant dat in leder is en de balk onderaan is natuurlijk genoeg.

edit:

de beiden stukken zitten nog ergens in het midden vast, maar ik zie nergens nog een vijs of boutje zitten?

14 reacties aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.