La Targa Passaggio Luik – 1e Editie!

Home Forum Porsche Uitstappen La Targa Passaggio Luik – 1e Editie!

• Maker
    Discussie

• PSC
    Deelnemer

Zoals begin dit jaar al is aangekondigd, gaan wij op zondag 19 juli aanstaande de eerste editie van La Targa Passaggio Luik rijden.

De meeste mensen kennen Luik alleen van de autorit naar het zuiden of van het wereldberoemde circuit van Francorchamps, de bochten van Spa of de rally “Luik – Rome – Luik”. Luik ligt echter ingesloten tussen de prachtige natuurgebieden de Hoge Venen, het Land van Herve, de Maasvallei en de bergen in het zuiden van de Waalse provincie.

Voor deze eerste Luikse La Targa Passaggio heeft onze mede forumgenoot fdwinter (Frank) voor ons een prachtige route uitgezet, waarbij wij gaan kennismaken met enkele prachtige wegen die omgeven zijn door water en groen en die Luik van een andere kant laten zien. Snelle bochten, hoogteverschillen en natuurlijk Tunnels! Tevens laten we u genieten van de rust die deze streek uitstraalt.

De stad zelf laten we links liggen daar deze elke zondag het tafereel is van “La Batte” de grootste markt van Europa. Niettemin biedt de tourrit enkele uitzonderlijke beelden en krijg je toch een beetje het Ardennen gevoel om en rond de industriestad van Wallonië.

Programma
      09.30 uur Ontvangst
      10.30 uur Start
      13.00 uur Aankomst bij eindpunt

Kosten
      Equipe (2 personen) + Porsche € 95,00
      Alleen bestuurder + Porsche € 60,00
      Extra passagiers € 35,00

Wat is inbegrepen
      *Ontvangst met croissant en een heerlijke kop koffie of een kopje thee
      * Een mooie route in en rondom de stad Luik. En natuurlijk zijn er ook een aantal “geluidversterkers” in het routeboek opgenomen.
      *Een “Keep It Original” raamsticker & 10-jarige jubileum sticker
      *Een geprint routeboek
      *Een naambadge met daarop uw voornaam en Forumnaam
      * Een uitgebreide lunch (een Ardennen schotel, rijkelijk gevuld met streekgerechten). Twee consumpties naar keuze.

Wat is niet inbegrepen
      * Benzine
      * Extra drankjes

Inschrijven
      Bent u geïnteresseerd om deze Luikse La Targa Passaggio met ons mee te rijden? Dan kunt u zich online inschrijven via deze link: http://goo.gl/forms/7LQQ9dnz1H
      De inschrijving sluit op woensdag 15 juli.

Met vriendelijke en sportieve groet,
      Frank de Winter en Sylvia Lodder

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 107)
      • Ook juist betaald en ingeschreven

Ook juist betaald en ingeschreven

Betaald en ingeschreven. Na 2013 Brussel, eindelijk nog een een gaatje in agenda om mee te doen.

Betaald en ingeschreven. Na 2013 Brussel, eindelijk nog een een gaatje in agenda om mee te doen.

We gaan mee 🙂 ingeschreven en betaald 🙂

We gaan mee 🙂 ingeschreven en betaald 🙂

PSC

Het routeboek geeft duidelijk aan hoe hard wij op sommige trajecten mogen rijden, Frank heeft daar echt werk van gemaakt. Wie dan nog een prent krijgt, tja een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen wij in Nederland.

En juist bij lage snelheden krijg je de mooiste geluidsopnames (op film), vanuit bijna stilstand met een flinke dot gas naar 50 of 80. Feestje :happydance:

Als je dan ook nog kunt genieten van het geluid van een splinternieuwe Cayman GT4 met klappenauspuff, dan is het des te meer een reden om mee te rijden met de eerste Luikse La Targa Passagio – Keep It Original!

Inmiddels hebben 21 personen, waaronder de eigenaar van deze schitterende GT4, zich ingeschreven en er is nog ruim voldoende plaats. U kunt u tot en met donderdag 16 juli inschrijven, daarna zult u het met foto’s en hopelijk ook met een aantal filmopnames moeten doen.

Klik hier om u in te schrijven: http://goo.gl/forms/7LQQ9dnz1H

PSC

Het routeboek geeft duidelijk aan hoe hard wij op sommige trajecten mogen rijden, Frank heeft daar echt werk van gemaakt. Wie dan nog een prent krijgt, tja een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen wij in Nederland.

En juist bij lage snelheden krijg je de mooiste geluidsopnames (op film), vanuit bijna stilstand met een flinke dot gas naar 50 of 80. Feestje :happydance:

Als je dan ook nog kunt genieten van het geluid van een splinternieuwe Cayman GT4 met klappenauspuff, dan is het des te meer een reden om mee te rijden met de eerste Luikse La Targa Passagio – Keep It Original!

Inmiddels hebben 21 personen, waaronder de eigenaar van deze schitterende GT4, zich ingeschreven en er is nog ruim voldoende plaats. U kunt u tot en met donderdag 16 juli inschrijven, daarna zult u het met foto’s en hopelijk ook met een aantal filmopnames moeten doen.

Klik hier om u in te schrijven: http://goo.gl/forms/7LQQ9dnz1H

Mooie quote !

… heb je ook het vervolg daarvan gelezen?

En vraag 2: waarom hij wel en de rest niet ?

Gokje dat’ie door rood is gereden – want daar staan wel roodlicht-camera’s die (ook) op snelheid flitsen.

Ok – Gert is ook eens geflitst – op de kade in Beverwijk – en zelf 2x … omdat hij niet in z’n routeboek keek, ergens rechtdoor reed – en plaats van links af – omdraaide en bij het wegrijden van de parking wederom door dezelfde flitser gesnaaid werd.

• Dit was niet in een tunnel
                        • Flister stond duidelijk vermeld in het roadbook

Met gemiddeld 3 evenementen per jaar – voor 10 jaar – valt dat allemaal aardig mee, toch?

met cijfers en statistiekjes kan je veel zo niet alles verpakken …

Mark964C4 schreef op PFNL over editie 2013:

Hallo allemaal, ik was ook aanwezig bij het LTP feestje en heb genoten. Tot ik gisteravond de berichten las over flitsen in de tunnel en veel te hard. 😯

Zojuist het traject langzaam heen en weer gereden van en naar een afspraak in het centrum. :drive:
                          Geen camera’s te zien in de tunnel die flitsen, wel gewone video observatie units. Ook in de tunnel geen mogelijkheid tot parkeren van een flitsende auto.

Ik ben benieuwd naar de exacte tekst op de bekeuring van Glas_911. Als de tekst luidt “PIET HEINTUNNEL (THV ZUIDERZEEWEG RICHTING A10)” is het volgens mij de gewone flitspaal links aan het einde van de tunnel bij het stoplicht op weg naar de A10. Hoe luidt de tekst exact?

Ook ben ik benieuwd naar de maximum snelheid op je bekeuring: in de tunnel is het 70, buiten de tunnel is het 50…

Op mijn mobiele video materiaal ook geen flitsen of flitsers gezien en tot op heden geen post van CJIB.

@Glas_911: is het mogelijk dat je na de tunnel niet bent gekeerd maar te hard door het stoplicht bent gereden en “gewoon” geflitst?

[quote=”deepee” post=208274]ik snap de bedoeling en theorie Peter, maar ik weet best hoe dat gaat … [/quote]

Sinds 2005 heeft nog nooit een deelnemer een snelheids-boete mogen ontvangen van tijdens het evenement …. wel op de reis daar naar toe – of op de weg terug naar huis …

Zelfs de 50 km/uur tunnels door Rotterdam en Brussel kunnen een mooie “passaggio” maken – zonder geflitst te worden.
                            Waarom de 80 km/uur bij Luik dan niet?

Hier stond de datum al even in de agenda – en is nu ook de inschrijving compleet !

De laatste test vandaag en het laatste stukje wordt in kaart gebracht ( nog een stop regelen in de schaduw om onze bolides even te laten afkoelen).
                              Het begint allemaal vorm te krijgen, zelfs mijn co pilote begint het leuk te vinden 🙂 Duuus…inschrijven allemaal!

TGeert, that’s the spirit!

Sylvia, Frank,

Aanmelding gedaan, betaling gedaan.
                                Nu nog mooi weer de 19e.

Ook mijn 3e Belgische La Targa Passaggio dit jaar is een feit!

Na Antwerpen en Brussel, zullen wij ook deze keer deelnemen.
                                  (tenzij we nog het forumtripje naar het Gardameer kunnen versieren … op mijn vrouw haar werk is men niet echt te vinden voor zulk een tof idee)

Ben benieuwd naar deze eerste editie in Luik. Mooie omgeving rond het Luikse !

Nogmaals chapeau voor al de mensen die zich inzetten om de LTP ‘s te organiseren !

ik snap de bedoeling en theorie Peter, maar ik weet best hoe dat gaat …
                                    een simpel roffelend boxsterke aan +6000 rpm loopt in 2de al vlotjes +100 km/h, terwijl daar in de tunnels overal verkeersborden type A01-70 hangen …
                                    ik raad niemand iets af, integendeel zelfs. ik vond het zelf in Italie ook héeeeel plezant. alleen kan nu niemand meer komen janken ‘ich habe es nicht gewurst”

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 107)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.