Laag toerental bij stationair draaien

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Laag toerental bij stationair draaien

• Maker
    Discussie
  • Toen ik gisteren met het mooie zomerweertje een ritje ging maken met de 930 ondervond ik het volgende:
    Bij stationair draaiende motor stond op de toerentalmeter maar 600 à 700 toeren/min,
    motor valt niet stil maar scheelt wel niet echt veel, normaal staat die altijd op 800 à 900 toeren/min?
    Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
    Het oliepeil stond wel wat aan de lage kant maar is ondertussen weer op peil gebracht.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik weet niet exact het verschil in de 930 jaartallen maar normaal moet die gewoon ter hoogte van de gasklep zitten .
      De dikke schroef zoals hier in rood gemerkt op de foto ➡

Het alu blokje aan de rechter kant waar het open darmpje opzit is de luchtschuif .
      Het gebeurd dat die wel eens stroef komt te zitten en daardoor niet goed meer afsluit of opent ,uitbouwen en reinigen helpt soms.

0

Je moet niet zelf wat gaan “regelen” als ie daar voor goed stond.

0

Extra luchtschuif, wat bedoel je daarmee? Oliedop zit er goed op. Waar kan ik ergens het toerental bij regelen?

0

Vacuüm lek (oliedop sluit goed af ?)
            Extra luchtschuif
            Misschien gewoon stationair toerental wat bijstellen .

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.