Laag toerental bij stationair draaien

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Laag toerental bij stationair draaien

• Maker
    Discussie

• kurt
    Deelnemer

Toen ik gisteren met het mooie zomerweertje een ritje ging maken met de 930 ondervond ik het volgende:
      Bij stationair draaiende motor stond op de toerentalmeter maar 600 à 700 toeren/min,
      motor valt niet stil maar scheelt wel niet echt veel, normaal staat die altijd op 800 à 900 toeren/min?
      Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
      Het oliepeil stond wel wat aan de lage kant maar is ondertussen weer op peil gebracht.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Ik weet niet exact het verschil in de 930 jaartallen maar normaal moet die gewoon ter hoogte van de gasklep zitten .
        De dikke schroef zoals hier in rood gemerkt op de foto ➡

Het alu blokje aan de rechter kant waar het open darmpje opzit is de luchtschuif .
        Het gebeurd dat die wel eens stroef komt te zitten en daardoor niet goed meer afsluit of opent ,uitbouwen en reinigen helpt soms.

Je moet niet zelf wat gaan “regelen” als ie daar voor goed stond.

Extra luchtschuif, wat bedoel je daarmee? Oliedop zit er goed op. Waar kan ik ergens het toerental bij regelen?

Vacuüm lek (oliedop sluit goed af ?)
              Extra luchtschuif
              Misschien gewoon stationair toerental wat bijstellen .

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.