De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.
Vandaag nog in centrum Antwerpen gaan werken met de 996 met 320co, denk meer uitstoot dan mart en mag nog tot 2028 binnen, begrijpe wie begrijpen kan..
Wat is er gebeurd met de Belse gastvrijheid dan? Recent had ik met de elf 150 euro boete in Antwerpen doordat ik een file trachten te ontwijken op zondagavond, das slechte reclame in combi met overal trajectcontroles op de snelwegen. Ben blijkbaar in een milieuzone geweest, en dan vervolgens een paar kilometer verder die industriele uitstoot nabij Kapellen enzo … rara milieupet, mij gaan ze niet meer zien in Antwerpen.
T’is maar te hopen dat er niet teveel Noord/Oosten wind staat de komende jaren.
Die LEZ’s waren hun geloofwaardigheid al lang kwijt maar dit slaat echt alles.
[i]Voertuigen van minstens 40 jaar oud konden nog een jaarpas kopen, waarmee ze elke dag de LEZ binnen mochten. Maar wie een wagen tussen 30 en 40 jaar bezat, had daar geen recht op en kon enkel een dagpas bekomen
Die toch wel vreemde ongelijkheid werd aangeklaagd door een eigenaar van een BMW uit 1986 bij de Raad van State. Dat hof oordeelde zopas dat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen voertuigen tussen 30 en 40 jaar en diegene die ouder dan 40 jaar zijn. Anders is er sprake van discriminatie.[/i]
Tja… BMW eigenaars… hoe zal ik het zeggen…mmm… vele toch… stonden niet vooraan toen…
Okay, okay, insiders weten dat ik met 3 BMW’s te doen heb, waaronder een euro3, maar geen enkele staat op mijn naam, ik maak er enkel gebruik van! Vandaag nog de 320e (euro 6 of 7) van madame Yellow gebruikt om in A’pen city een zondags noodgevalletje in FOMU te begeleiden. Met mijn pedelec overbrug ik dan weer de 25 km tussen mijn bedstede en het Gravensteen op luttele 38 minuten, (lokaal) emissievrij… en heb nog het gezondheids-voordeel van de work-out. Wel zo prettig als ik onderwijl geen kankerwolken moet inademen…
Een groen secreet dat in haar gat gebeten is en nu om zich heen trapt en niet weet waarover ze het heeft.
Niets nieuws met die politiekers van ons en we blijven het allemaal maar slikken…
Gentse heksenjacht op oldtimers: VERBOD (behalve 8x per jaar)
In een reactie op een arrest van de Raad van State weert de stad Gent nu alle oldtimers uit zijn centrum. Oudere wagens kunnen voortaan alleen nog een dagpas bekomen, en dat slechts acht keer per jaar.
Heb dit zonder problemen gehad voor mijn Japanse 968, maar is wel al een 3-tal jaar geleden (was eerder omwille van rijtaks dan LEZ) via Porsche Classic in Drogenbos
Ik had de aanvraag gedaan via porsche center mechelen en kreeg dit als antwoord .Voordien eens een aanvraag gedaan voor een belgische 964 en totaal geen probleem.