Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
je mag met eender welk oud voertuig binnen in de LEZ rondtuffen en vervuilen zoveel je maar wil; zolang je geen camera passeert is het oké.
die gasten hun biotoop ligt blijkbaar binnen de grenzen van de ring en LO.dit is al sinds 1 feb 2017 zo, en als je hier kijkt (had gekeken) https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez/toelatingsvoorwaarden
dan zie (zag) je dat een diesel met euronorm 3 binnen mag na registratie met roetfilter zonder is betalen :salut:Mijn zoon rijd door fileproblemen op de ring, komende van Gent via de oude tunnel door t ‘stad naar de Kempen. Hij rijd met een BMW 320d van 2003. Enkele dagen later een boete van 105 euro in zijn bus. :what:
Nu weet ik wel van de LEZ maar dat ook deze wagens er niet meer in mochten verbaast mij. Hij heeft een euro 3 norm.
De laatste keer dat ik voor mijn job in t ‘stad moest zijn reed ik via de Turnoutsebaan naar het centrum en van de 1000 wagens die ik links en rechts van dat stadgedeelte zag waren er zeker 900 wagens van dezelfde ouderdom of ouder. Wordt er dan een onderscheid gemaakt tussen bewoners en niet bewoners? Of heeft daar iedereen op enkele maanden tijd een nieuwe wagen aangeschaft? :wtf:
In elk geval, t ‘stad en zijn winkels en restaurantjes kunnen ons gestolen worden, voortaan wordt het Hasselt of EIndhoven. :salut:
Er is nog hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28386544/__Oude_benzineauto_s_mogen_stad_weer_in__.html
Oude benzineauto’s mogen stad weer in
http://www.telegraaf.nl
Eigenaren van personenauto’s en bestelauto’s die op benzine rijden en van voor 1 juli 1992 zijn, mogen toch weer in de zogeheten Milieuzone Rotterdam rijden. De rechtbank in Rotterdam vindt hun bezwaren terecht. Dieselauto’s, zowel personen- als bestelauto’s, van voor 1 januari 2001 mogen wel worden geweerd uit het centrum van Rotterdam.In Rotterdam zijn ze (via de rechtbank) al tot inzicht gekomen …
Personenauto’s en bestelauto’s van vóór 1 juli 1992 die op benzine rijden mogen door de gemeente Rotterdam niet langer worden geweerd uit de Milieuzone. Dat blijkt uit een uitspraak van de Rotterdamse rechtbank.
In november 2015 werd de toen al bestaande Milieuzone voor vrachtauto’s uitgebreid naar personen- en bestelauto’s met benzinemotoren van vóór 1 juli 1992 en personen- en bestelauto’s met dieselmotoren van vóór 1 januari 2001. Veertien belanghebbenden waren het niet eens met die beslissing en stelden beroep in.De rechtbank heeft nu geoordeeld dat bij de vaststelling van de Milieuzone onvoldoende rekening is gehouden met de belangen van de kleine groep eigenaren van personenauto’s en bestelauto’s van vóór 1 juli 1992 die op benzine rijden. Volgens de rechtbank heeft het gemeentebestuur niet aannemelijk gemaakt dat deze voertuigen gezamenlijk een onevenredig groot deel van de uitstoot van stikstofdioxide veroorzaken.
Sander Jongerius van de Stichting Rotterdamse Klassiekers, die de belangen van oude autobezitters behartigt, is in zijn nopjes met de uitspraak. ,,De rechtbank heeft nu geoordeeld wat wij al bijna twee jaar roepen: de onderbouwing van de milieumaatregel deugt niet.’’De gemeente laat in een reactie weten de uitspraak eerst te willen bestuderen. ,,Daarna bekijken we of en welke stappen we verder nemen.’’ Nu al is duidelijk dat het laatste woord over de veelbesproken zone niet is gezegd. De Stichting Rotterdamse Klassiekers wil bijvoorbeeld uitzoeken of autobezitters die sinds de invoering zijn beboet hun geld kunnen terugkrijgen.
Personen- en bestelauto’s met een dieselmotor van vóór 1 januari 2001 zijn overigens nog steeds niet welkom in de Milieuzone.
bron: AD.NL
[i]Mag uw voertuig niet binnen in de LEZ?
Klik dan op ‘volgende’ om een LEZ-dagpas aan te kopen.
De LEZ-dagpas kost 35,00 euro.
Per nummerplaat kan u per jaar maximaal 8 keer een LEZ-dagpas aankopen.
U kan enkel online betalen. Eenmaal aangekocht wordt de dagpas niet terugbetaald.[/i]
Ze hebben er een boeltje van gemaakt … mijn 11je van 87 heeft in 1997 een katalisator gekregen in Duitsland, aftermarked, dus geen attest op de vragen bij Porsche…. bij de documenten van de wagen zit wel een attest van Tuv met keuring en vermelding chassisnummer dat de originele fahrzeugbrief aangepast dient te worden naar EURO 2 en vermogen naar 174Kw (ipv 170Kw).
Op de inschrijvingspapieren van België (ingeschreven hier in1998) staat de 174Kw vermeld, maar geen EURO norm. Dwz dat de fahrzeugbrief effectief aangepast geweest is naar de nieuwe norm, dus EURO 2.
Jammer genoeg moet je de fahrszeugbrief afgeven bij inschrijving en heb ik dus geen enkel bewijs meer (behalve het installatieattest en de TUV goedkeuring) dat de EURO norm bevestigd.
Navraag bij DIV leert dat van al die farhzeugbrieven destijds ‘microfiches’ gemaakt zijn en dat deze dus nog altijd (hopelijk nog leesbaar) terug te vinden zijn…. ware het niet dat hun microfichelezer defect is…. (moet weer lukken, dis kan alleen in België).Resultaat, voorlopig weet ik nog altijd niet of de fzb terug te vinden is of niet, bijgevolg mag ik A’pen niet binnen…. en die 300€ zullen ze van mij nooit krijgen, op de parking is plaats genoeg en daar willen ze mijn Euro’s ook graag in ontvangst nemen, zonder dat het mij een fortuin kost om tot daar te mogen rijden….
Btw, in Gent zien ze me ook niet meer…. nieuwe circulatieplan en de grote autovrije zone, allemaal goed, maar dat de prijzen om dan ergens te parkeren zo hoog geworden zijn…. tot 10€ voor 3 uur…. even shoppen en een hapje eten, en je komt er al niet meer….
Als mijn vrouwtje wil shoppen zal het dus iet meer A’pen of Gent zijn…. Leuven, Hasselt, Brugge, Kortrijk… hebben ook mooie winkelstraten en er is over het algemeen veel minder file om er te geraken….LEZ…. ik maak er LUZ van: Lage Uitgave Zone :ass:
Wanneer je 300 euro betaald met je maximaal 8 keer binnen per jaar.
Bewijst eens te meer wat een flauwekul dit isBeste lezers,
Een vraagje omtrent het Topic:
[i]Naar aanleiding van het programma op VIER: “Gert Late Night” waren o.a. Kobe Ilsen en de burgemeester van Antwerpen één v/d gasten.
Bij het doornemen van de ochtendkranten zei Kobe Ilsen dat hij met zijn oldtimer Porsche de stad niet meer in mag.
De burgemeester van Antwerpen antwoordde daarop: “Voor 300 euro kan je dat oplossen.”[/i]Weet er iemand van dit forum misschien wat daarmee bedoeld werd? Kan de oplossing zo “simpel” zijn?
Ik vind nergens meer duiding over deze uitspraak en daarom probeer ik hier eens! 😀Voor alle duidelijkheid, ik heb dat attest ook niet hé….ik kom sowieso niet in of omtrent de stad met de 964
Voor die 1.5 jaar ga ik al die moeite niet doen. Ze kunnen in ‘t stad mijn kl… kussen 😀 😀 😀 Ik geef mijn euro’s wel uit op de parking.
ja… attest van porsche inscannen, eigen chassisnummer erop, opsturen naar stad antwerpen en klaar :driver:
De milieuklasse zoals vermeld op het inschrijvingsbewijs is van belang. Die moet voor een benzinewagen Euro 1 (toegelaten tot eind december 2019) of 2 (tot eind december 2024) bedragen.
De milieuklasse staat echter pas op het inschrijvingsbewijs sedert juli 1992.De Stad Antwerpen gaat ervan uit dat wagens daarvoor sowieso niet voldeden, wat natuurlijk pertinent onwaar is. Antwerpen haalt de gegevens van je wagen uit de database van de DIV en alle benzinewagens van voor 1992 worden dus automatisch beboet.
Enkel een document van de constructeur dat bewijst dat een specifieke wagen met vermeld chassisnummer voldoet aan Euro 1 of 2 (of…), kan dienen om op de uitzonderingslijst te worden opgenomen en je nummerplaat te laten registreren. Zo’n document kan je enkel aanvragen bij een Porsche concessiehouder, tegen betaling weliswaar…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.