Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

  • Maker
    Discussie
  • De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
    Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
    Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

    Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 320)
    • dat er iemand zijn attest dan eens mooi inscand of duidelijke foto plaatst
      dan passen we het chassisnummer aan aan die van ons :driver:

        KLopt.
        Op het inschrijvingsbewijs (boekske) staat er voor 1992 geen euronorm vermeld.
        Veel wagens echter voldoen aan deze norm. Alleen staat het niet vermeld.
        Daarom kan je een certificaat aanvragen bij Porsche waarmee je je online kan registreren.
        Het moet alléén weeral geld kosten.

          Een “Datenblad” waarop de Schadestoffklassse staat (Euronorm). Kost €180

          Heeft wel enkel zin al je wagen standaard is uitgerust met katalysator. Voor een 964 dus geen probleem. Mijne is ook LEZ proof tot 2025.

            Wat voor attest is dat exact? Moet je dan effectief een meting laten doen.
            Heb geen ‘fahrzeugbrief’ gevonden.

            Ik heb bij mijn documenten wel dit gevonden….

            IMG_3292.JPG

            Voldoende?

            VM

              Ja, je moet een attest van Porsche aanvragen.
              Blijkbaar kan je dan registreren

                Weten jullie of een 944 cabrio van 1990 de LEZ binnen mag ?

                VM

                  Ik vrees dat we binnen afzienbare tijd overal elektrisch zullen rijden.

                    Ik moet dikwijls van Lier naar Berchem, maar ik rijd dus over Kontich of Rumst omdat het in Mortsel niet te doen is. Ruim twintig jaar geleden waren er het over het hele traject dubbele rijstroken, maar nu is alles dichtgeschilderd en voorbehouden aan gesubsidieerd vervoer 🙂

                      Ik woon in Mortsel… daar zouden ze beter eerst eens het file probleem oplossen dat de groenen hier gecreëerd hebben.

                      Moderne diesels die hier nu 24/24 7/7 in de file staan te draaien zijn volgens mij veel schadelijker!

                      Dat verhelpen zal een veel grotere positieve impact op het milieu hebben dan een LEZ voor heel provincie A’pen imho

                        Stefx911 was mij voor… ik wou ook het “groene” nieuws posten…
                        Moeten wij dan ook eens ijveren voor een geitenwollensokken-of bakfietsentax?

                            De Europese Commissie vindt dat oldtimers moeten worden toegelaten in milieuzones in Europese binnensteden. Dat blijkt uit een binnenkort te verschijnen richtlijn van de EC. Het advies van de commissie is om oldtimers in alle Europese steden met een milieuzone toe te laten, zo meldt youngtimerpagina.nl.

                            Volgens de Europese Commissie benadeelt een verbod om milieuzones in te rijden oldtimerbezitters onevenredig. De extra luchtvervuiling die de ouderwetse motoren in deze auto’s veroorzaken, is gezien het geringe aantal oldtimers en de weinige kilometers die ermee worden afgelegd en hun bijdrage aan het cultureel erfgoed te verwaarlozen.

                            Er is binnen de landen van de Europese Unie nog weinig wetgeving over dit onderwerp, maar die is volgens de commissie wel nodig. De nieuwe richtlijn is niet bindend, maar vormt wel de basis voor de discussie hierover. Het is nog niet duidelijk welke eisen aan een oldtimer zouden moeten worden gesteld om in aanmerking te komen voor een ontheffing voor milieuzones. De richtlijn verwijst naar de definitie voor historische auto’s, maar die is niet in alle landen hetzelfde. De FIVA (Federation Internationale Vehicule Anciens) hanteert een leeftijd van 25 jaar en ouder, in veel landen wordt 30 jaar en ouder gehanteerd en de Nederlandse overheid houdt het zelfs op 40 jaar en ouder als het om de fiscale behandeling gaat. (Bron: youngtimerpagina.nl)

                            http://youngtimerpagina.nl/nieuws/260-nieuwe-richtlijn-oldtimers-in-milieuzone/

                              tunis.jpg

                                het antwoord staat op je inschrijvingsbewijs of vind je online via deze zelftest

                                  Klein vraagje,
                                  Klopt het dat ik met onze 993 (1996) in Antwerpen mag , ? (zonder die problemen…)

                                  Mvg
                                  Herwig

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 320)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.