Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

• Maker
    Discussie
  • De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
    Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
    Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 320)
    • Bingo Drip !!! Zoals je al zei..werkt perfect. Toelating is binnen. ot 31/12/2019

Ik snap het niet meer….

In Borsbeek is een park & ride gebouwd.
        Nu de mensen daar gebruik van gaan maken omdat ze met hun auto niet meer in de LEZ mogen gaan ze die daar nu ook verbieden?

Raakt men nu in paniek omdat een park & ride gebruikt wordt?

Denk dat ze daar veel meer luchtvervuiling hebben van de vliegtuigen van/naar luchthaven Deurne… maar ja, de uitstoot van de Lucht- en scheepvaart wordt niet mee in rekening genomen…

Waar rook is …………………

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170301_02757161

Het dreigt de verkeerde kant op te gaan en uit de hand te lopen :bounce:

[quote=”TheFab” post=248260]@Mikey >> daar zit je volledig fout (alle europese platen worden geregistreerd).[/quote]

Geregistreerd misschien wel, maar beboet niet. 👿

aha 💡 oplossing gevonden ❗ ik heb nog een stel officiële ‘california plates’ liggen 😆

@Mikey >> daar zit je volledig fout (alle europese platen worden geregistreerd).

@Wim als er maar een gele plaat ophangt mag je zowieso binnen Wim, ze kunnen die toch ni lezen blijkbaar met de camera’s

Mijn vriend is een dierenliefhebber. Overal waar zijn hond niet mag komen weigert hijzelf ook nog ooit te gaan.

Wij zijn oldtimer-Porsche liefhebbers…

Aan ons zullen ze daar gene frank meer verdienen. Wij zullen zelfs niet aandringen.

👿 :salut: 👿

Oldtimerliefhebbers scherpen verzet tegen lage-emissiezone aan .Klik

Wim

Ik mag met mijn Range Rover Superscharged energie label G ook binnen in Antwerpen. :happy: :happy:

Ondertussen even gaan informeren bij controlestation waar ‘eenmalige keuring’ gedaan werd…. ondanks de heel vriendelijke en hulpvaardige stationschef (Mario), geen geluk.
                          Erembodegem doet geen eenmalige keuringen meer, hebben al hun dossiers destijds moeten doorsturen naar Zwijnaarde, hebben dus niets meer bij hen liggen. Mario heeft gebeld met Zwijnaarde waar hij iemand bereid gevonden heeft in de archieven te duiken…. zonder resultaat…. dossiers zijn leeg… ze hebben dan ook maar bewaarplicht van 10 jaar…. Dan blijft er maar 1 mogelijkheid meer over volgens hem, rechtstreeks DIV waar ze normaal gezien een scan moeten bijhouden van de originele Fahrzeugbrief. Mocht ik op eigen houtje geen info terugvinden, mocht ik altijd terugkomen, misschien dat hij hier of daar wel aan een koordje kan trekken om gegevens toch terug te vinden….
                          Chapeau voor deze stationschef, mochten ze allemaal zo zijn, de wereld zag er veel beter uit….

Verhaal wordt vervolgd…

Maar goed dat het allemaal niets met centen te maken heeft hé

https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez/tarieven/tarieven-personenvervoer

@ Drip, bedankt voor de info, dan moet ik daar mijn tijd al niet meer geen insteken….

Blijft dus hopen of technische controle de originele nog ergens in de archieven heeft steken, of LEZ moet mijn “Prüfbericht über Motorleistungssteigerung und Katalysatorumrüstung” van het TüV aanvaarden, en dan wordt het een Euro2….

We zullen wel zien, eerst verder werken aan de wedergeboorte van mijn 11je

XXX

Super Indy Red :up:

Bullocks, jij hebt het over een Euronorm attest via Porsche? Als hij origineel af fabriek kats had, ok.
                                ‘Nachgerustet’ dan zegt Porsche – No Way :what:

[quote=”Drip” post=248108]Via de LEZ website van Antwerpen alles ingevuld en als euronorm ongekend gekozen.
                                  Dan start je de aanvraag voor een betere euronorm.
                                  Nadien krijg je de kans om ingescande documenten toe te voegen, inschrijvingsbewijs en ook de ‘Fahrzeugbrief’.
                                  Dan is het wachten op een antwoord en dat kwam binnen de 48u :lekker:

Goed hé :happy:[/quote]

Bedankt voor je uitleg Drip ! Heb dezelfde procedure doorlopen. Afwachten nu. :think: 😀
                                  Voor de rechtse wel te verstaan
                                  P911and944.jpg

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 320)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.