Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Proficiat Drip, goed nieuws!
Dat wordt dus een zoektocht naar de fahrzeugbrief… hopelijk hebben ze die nog in de archieven steken bij de controle in Erembodegem….
Inscannen en doorsturen? :wtf:
Lang leve Fotoshop. :happydance: :happydance:
Zo heb ik het ook gedaan voor beide elfjes, maar dan met Euronorm attest.
Goed dat het gelukt is met de ‘Fahrzeugbrief’ !
Via de LEZ website van Antwerpen alles ingevuld en als euronorm ongekend gekozen.
Dan start je de aanvraag voor een betere euronorm.
Nadien krijg je de kans om ingescande documenten toe te voegen, inschrijvingsbewijs en ook de ‘Fahrzeugbrief’.
Dan is het wachten op een antwoord en dat kwam binnen de 48u :lekker:Goed hé :happy:
Bedankt Antwerpen voor een LEZ pasje tot einde 2019 :ass: :ass: :ass:
Voor inschrijving als oldtimer heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.
Maar dat was in 98 nog niet de regel dacht ik
@Stefx911, dit geldt als vervangend document voor het gelijkvormigheidsattest, nodig om toegelaten te worden voor inschrijving. (de mijne is ingevoerd in 1998). Dit was nodig voor voertuigen die niet gehomologeerd waren op Belgisch grondgebied, of niet volledig voldoen aan de door de fabrikant aangevraagde gelijkvormigheidscertifikaat. De mijne is een 174kW ipv 170kW, dus niet conform de normaal ingevoerde wagens. Jouw Alpine is nooit gehomologeerd geweest voor België, de enige oplossing is dus een ‘éénmalige keuring” om een gelijkvormigheidscertifikaat aan te vragen specifiek voor jouw wagen….
De fahrzeugbrief (en het die die ik nodig heb) is ingehouden bij de controle, en dat is nu eenmaal het enige document waar de Euro norm op vermeld staat…. die me eventueel kan (voorlopig) toelating geven de LEZ in te komen.
@Drip, thanks, ik volg het hier met veel interesse op….@Bollocks,
Ik heb nog een laatste poging ondernomen om met een copy van mijn ‘Fahrzeugbief’ de LEZ aanvraag in te vullen met een aangepaste euronorm van ongekend naar euro1.
De aanvraag is gisteren ingediend en ik ben wachtende, ik laat de uitslag hier wel weten.
Zal traag gaan want op 05/02 ben ik ‘t Stad binnen gereden en pas gisteren de bevestiging ontvangen d.m.v. een waarschuwing 🙂Effectieve CO2 uitstoot veel hoger door lucht- en scheepvaart
Nederland is verantwoordelijk voor een veel grotere hoeveelheid CO2-uitstoot dan doorgaans wordt berekend. Dat komt doordat in de cijfers het aandeel dat wordt veroorzaakt door luchtvaart en scheepvaart niet wordt meegeteld.
Dat stellen milieuorganisaties Milieudefensie, Greenpeace en Natuur en Milieu. Volgens hen verdubbelt de hoeveelheid uitgestoten kooldioxide zelfs als schepen en vliegtuigen wel worden meegerekend. Dat gebeurt niet omdat ze niet onder de nationale regelgeving vallen.
De cijfers over CO2-uitstoot worden berekend en niet gemeten. 27% van de kooldioxide wordt uitgestoten door het wegverkeer. Om vast te stellen wat het aandeel van de luchtvaart en scheepvaart is, heeft onderzoeksbureau CE Delft gekeken naar de uitstoot door schepen en vliegtuigen die reizen vanuit en naar Nederland. Daarvan is de helft genomen en dat is opgeteld bij de CO2-uitstoot in Nederland. Dat leidt dus tot een verdubbeling van het cijfer, zeggen de milieuclubs.
Ook in het klimaatakkoord van Parijs zijn de luchtvaart en de scheepvaart buiten schot gebleven, omdat moeilijk te bepalen is welk land verantwoordelijk is voor de CO2-uitstoot van vliegtuigen of schepen. Is dat het land van herkomst, het land van vertrek of aankomst of het land waar de goederen of de passagiers vandaan komen?
“Omdat je niet uit die discussie komt hebben wij met het onderzoek aan willen tonen dat landen verantwoordelijk zijn voor veel meer uitstoot dan ze beweren. We willen ook dat de landen die verantwoordelijkheid nemen en afspraken gaan maken”, zeggen de organisaties.
CompenserenZowel in de scheepvaart als in de luchtvaart zijn afspraken gemaakt om de uitstoot van CO2 terug te dringen. In Montreal is vastgelegd dat de internationale luchtvaartsector de toename van CO2 vanaf 2020 gaat compenseren.
De scheepvaart is vooral bezig met schonere brandstoffen die minder zwavel uitstoten. De uitstoot van CO2 staat nog niet hoog op de agenda. Beide sectoren verwachten overigens de komende jaren nog een flinke groei van het transport over water en door de lucht.
‘eenmalige keuring met proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig”
Is toch enkel nodig voor inschrijving dagelijks gebruik?
Heb dit voor de Alpina indertijd ook doorlopen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.