Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Jammer genoeg niet… geen scan of copie van … is geïmporteerd in 1998, via ‘eenmalige keuring met proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig’. (174kW ipv 170kW, was dus geen standaard voertuig meer). Dus niet douane maar controle heeft document gehouden. Was blijkbaar de normale gang van zaken toen voor voertuigen zonder Europese COC
Als opmerking staat ” deze toelating tot het verkeer wordt toegestaan op basis van de fahrzeugbrief -nummer van originele-” maar de brief zelf werd door hen ingehouden. Heel duidelijk vermeld dat dit document het gelijkvormigheidsattest vervangt en ten allen tijden in het voertuig moet blijven…Op het attest staat wel degelijk het Chassis nr manueel vermeld in balpen, voorzien van 2 stempels en ondertekend door 2 verschillende personen…. we zullen wel zien, als ik dan al eens naar A’pen ga, kan ik me informeren….
Bedankt voor de reacties.het zal niet bij douane zijn, maar ergens in de loop van het invoerproces wordt het buitenlands eigendomsbewijs wel degelijk achter gehouden.
indien op het TUV attest ook je chassisnummer staat, dan kan je je kans wagen om dat als bewijsstuk te gebruiken.De douane stempelt af, maar houdt niets in.
Of had die douanebeambte nog een leeg chassis staan? :what:
Heb je die fahrzeugbrief niet toevallig eerder ingescand (gekregen) voor een waardebepaling of controle tenaamstelling voor de verkoop of andere?Mijn 11je van 87 is zonder cat afgeleverd, nadien wel cat ingebouwd in 1997 met attest van ‘TUV Pfalz Technoligiezentrum Typprüfstelle’ in Lambseim, met de vermelding dat mijn ‘Fahrzeugbrief’ aangepast moet worden naar ‘S-ARM EURO 2″… goed nieuws dacht ik…. ware het niet dat mijn originele fahrzeugbrief ingehouden werd door de douane bij import ….
Tevens vermeld dat het motorvermogen aangepast moet worden naar 174kW…(ip 170kW)… blijkbaar was dit wel aangepast op de Fahrzeugbrief,want op mijn Belgisch inschrijvingsbewijs staat ook 174kW…. (dus 236pk ipv 231pk)Zou ik met het inbouwattest ook toegang kunnen krijgen? Op geen enkel ander papier staat Euronorm vermeld….
Kan ik ergens een (copie) van de originele fahrzeugbrief kunnen aanvragen?
Iemand ervaring mee?Voila, zo is het Stef.
Vanaf ze 40 jaar en ouder zijn dan is de uitstoot te verwaarlozen :bounce:
Of zou men er dan van uitgaan dat dit echte oldtimers zijn, de eigenaar die koestert, verzorgd, liefheeft en af en toe een ritje mee maakt :what:Vanaf 40 jaar kan je voor €180 een jaar lang onbeperkt binnen de LEZ rijden.
Zo lang je oldie nog geen 40 is kan je voor €35 één dag binnen in de LEZ… maar slechts 8 keer per jaar@Drip; Zo’n jaarabonnementje is toch slechts om enkele keren binnen te kunnen of had ik dat verkeerd op?
Dan nog Euro 2 ook nog, gelukzak !
Dan mag je rondhotsen tot ‘m 40 jaar is en dah heb je een jaarabonnement te pakken :think:@adore356: haha LOL, hoogtijd om maandelijks alle zuid-nederlandse oldtimerclubs uit te nodigen voor een ritje door A’pen; dat zal wss meer 😯 dan de rit georganiseerd door VVK
Mijn 11je van ’84 krijgt van Porsche geen euronorm attest
Ook al werd hij na productie met katalysatoren uitgerust, weeral 150 € gespaard.Een aanvraag voor een 11je van 89, van de europese markt met nadien gemonteerde kat’s = geen attest (kon euro 1 zijn geweest)
Een aanvraag voor een 11je van 86, wel een attest, maar die vertrok af fabriek naar de states, dus met kats.
Daar zit voor Porsche het verschil.Was een duidelijk antwoord van PC Antwerpen.
Nu wachten tot ‘m 40 jaar is, dan mag ik een jaarabonnement kopen, dat scheelt in fijn stof zeker.
Heb meer hoop op het BFOV.Voorlopig worden we als Belg, of misschien zelfs als Vlaming (als het ook niet eens met Wallonië is geregeld) gediscrimineerd. Rij gerust met uw verboden voertuig in Antwerpen, uw rechtsbijstand zal de zaak wel winnen.
Als Antwerpen met iedereen nog een verdrag moet maken zijn we nog wel ff vertrokken.
Groot gelijk, deepee. :respekt:
Dus een Porsche van 100k€-200k€ zou ook ook gemakkelijk 4%-2% duurder kunnen zijn, net als een EURO6 vrachtwagen. Alleen willen de automobielbouwers blijkbaar de confrontatie met hun klanten niet aan. En voor een wagen zoals Porsche (100-200k €) zou dat wat gemakkelijker moeten zijn dan voor een auto die nauwelijks meer kost -nieuw- dan zo een scheikundige minifabriek die een vrachtwagen tot EURO6 maakt. Voor een Dacia zou EURO6 vandaag bijna prijs +1/3 tot +2/3 betekenen.
Bij een vrachtwagen lukt het blijkbaar de klanten ongeveer 4k € meer te laten betalen op een nieuwprijs van tot 100k €. En dan nog hebben de voorlopers (o.a. Scania) zwarte sneeuw gezien in 2014, het laatste jaar toen EURO5 nog mocht verkocht worden. Omdat ze geen EURO5 meer maakten! (Euro 6 bij vrachtwagens betekent 0 (zéro, nix, nada, niente, geen) stikstof of roet en enkel water en CO2.)
De toekomst imo is de wagen met brandstofcel en een hulpbatterij(tje), zeker niet de huidige hybrides met zware batterijen en Otto- én elektrische motor. Die verbruiken meer dan de Diesel motoren van dezelfde generatie.
Intussen zullen we moeten zien waar wij of onze opvolgers in 2030/2050 nog met klassieke wagens mogen rijden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.