Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

  • Maker
    Discussie
  • De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
    Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
    Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

    Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 320)
    • [quote=”dirk l” post=247204]Van hypocrisie gesproken[/quote]

      De lokale politiek heeft geld geroken door invoering van LEZones terwijl het Europees Parlement er in 2016 niet in slaagt om de milieuvervuiling tegen te gaan en zich laat dicteren door de automobielindustrie.

      Het Europees Parlement is op 4/2/16 akkoord gegaan met het voorstel dat dieselwagens de komende jaren meer dan dubbel zoveel NOx mogen uitstoten als de norm toelaat. NOx veroorzaakt elk jaar 72.000 vroegtijdige overlijdens in Europa. Daarom lag de norm op 80 milligram per kilometer. Onder druk van de auto-industrie wordt de norm nu de facto verhoogd tot 186 milligram per kilometer tot 2021. Daarna mag de norm nog altijd met de helft overschreden worden.

      De autoindustrie heeft de Europese beleidsmakers onder druk gezet met het argument dat ze tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de Real Driving Emission Tests (RDE). Die nieuwe testen kwamen er nadat duidelijk werd dat dieselwagens op de weg vijf keer meer NOx uitstoten dan wat u in de verkoopsfolder leest. Een grote verrassing was dat niet, maar #dieselgate maakte het probleem nog eens pijnlijk duidelijk.

      Toch weten autofabrikanten al sinds 2007 dat vanaf 2014 de Euro 6-norm van 80 mg NOx/km zou gelden. De industrie had dus zeven jaar lang de tijd om hun motoren te optimaliseren en te innoveren. Daarbij konden ze een voorbeeld nemen aan de VS. Bij de Amerikanen geldt een NOx-norm van 43mg/km, en die wordt zonder problemen gehaald.

        Van hypocrisie gesproken :bounce:

        Schone lucht ? Geldgewin zonder scrupules ja :ass:

        http://www.gva.be/cnt/dmf20170129_02701708/2240-chauffeurs-betalen-om-antwerpse-lage-emissiezone-in-te-kunnen

          Ja lap, daar zie je weer, dat zou dan geen probleem mogen zijn voor hun LEZ…. 👿 👿 👿

            LEZ het draait allemaal om geld en niet zozeer op de luchtkwaliteit of de uitstoot van gassen , hoe hypocriet kan de stad Antwerpen zijn :bounce: :bounce:

            Het wereldkampioenschap F2 Powerboat, een spectaculaire race met krachtige boten die tot 200 kilometer per uur halen, komt deze zomer naar Antwerpen op 22 en 23 juli .

            Klik

              open brief van BFOV aan de vlaamse politiek

                En gaat de luchtkwaliteit er nu echt van verbeteren ❓ ook Mortsel Wilrijk Mechelen willen deze normen doorvoeren

                Klik

                  @deepee nu dat van die CNG was maar een grapje omdat tegenwoordig iedereen een CNG steekt om te ontglippen aan hoge taksen.
                  Geen haar op men hoofd dat dit zou doen in mij oudje.
                  Enne voor een 4500 euro kan ik al wel wat jaartjes rondrijden in Antwerpen

                    stop dat CNG idee maar al terug op zak :sleep:
                    ik heb deze piste onderzocht en je stoot op het onoverkomelijke probleem: CNG heeft een veel hoger octaan gehalte dan benzine en dus ook een hogere verbrandingstemperatuur. hierdoor wordt deze techniek (uit voorzichtigheid) NIET toegepast op luchtgekoelde motoren;
                    tweede knelpunt (en dit zou nog te omzeilen vallen): de tank moet achter de vooras gemonteerd worden, dus moet je in veel gevallen de achterbank opofferen of de motor uit de koffer gooien :mrgreen: .

                      Of anders een cng tank steken hè

                        Ik ben via Mr. Noack ondertussen te weten gekomen dat de mijne de fabriek zonder kat heeft verlaten.
                        Dus een euro 2 zit er niet meer in, hopelijk een euro 1 nog wel ….

                        XXX

                          Lap, al een antwoord binnen, niet dat ik er iets mee vooruit ben maar allé.

                          Sehr geehrter Herr Verbraeken,

                          wir bei Porsche können nur den Auslieferungszustand bestätigen.
                          Evtl. zu einem späteren Zeitpunkt an diesem Fahrzeug vorgenommene Änderungen sind nicht berücksichtigt und können auch nicht von uns bestätigt werden.
                          ( technisches Datenblatt können Sie über Ihre Porsche Vertragswerkstatt oder im Internet über Porsche Contact anfordern )

                          Hoffe ich konnte ihnen weiter helfen.
                          Bei weiteren Fragen wenden Sie sich doch bitte an Ihre Porsche Vertragswerkstatt oder an Porsche Contact.

                          Mit freundlichen Grüßen / Best regards

                          XXX

                            Gezien Mr Noack niet direct antwoord hebben we nu een mailtje naar de heer Staible verzonden.
                            Bedankt deepee voor de tip, ik ben benieuwd want zo maar 200,-€ over de balk smijten is te gek.

                              Dit heb ik als antwoord gekregen van PCM, maw een gok van 200 euro….

                              Beste Mr

                              Deze Porsche is geproduceerd voor de Euronormen zijn ingevoerd (midden jaren ’90).
                              Wel kan je via een CO-attest de uitstoot van deze wagen te weten komen.
                              Aan dit attest is een kost verbonden van 165.29 Euro Excl. BTW.

                              Laat gerust iets weten indien je een co attest voor deze wagen wenst aan te vragen.

                              Alvast bedankt

                              Met sportieve groeten,

                                @ Geerd: ik weet niet hoe lang dit geleden is, maar ik hoor exact hetzelfde verhaal bij de vorige eigenaar van mijn 928.
                                ik heb vorige maand het attest ook via de dealer gevraagd in het kader van de LEZ in Antwerpen.
                                bij ontvangst blijkt dat mijn attest in het Duits is opgesteld door Kundenzentrum Classic met briefhoofd van Porscheplatz1, 70430 Stuttgart

                                misschien loont het om vooraf een mailtje te sturen naar deze contactgegevens; al zal de effectieve aanvraag altijd betalend en via een belgische dealer moeten gebeuren.

                                datenblatt_adres.jpg

                                  [quote=”deepee” post=246204]@drip: attest is aan te vragen via de dealerships. één nadeel; is sowiso betalend en je weet niet vooraf of en welke euro norm er op je fiche zal staan. mss kan marc noack die info wel officieus voorafgaand meedelen?
                                  mijn 89-er had volgens de optielijst een katalysator en komt er uit met euro norm 2[/quote]

                                  Destijds voor inschrijving zo een attestje aangevraagd bij de dealer. Ik had uitstoot en euronorm nodig voor de inschrijving te regelen. Ze konden mij niet meer geven als een papier met hun stempel op en het normverbruik… ‘Ching’: 130euries kwijt en niet de gevraagde info. “niet te verkrijgen”. zeiden ze. Of wel hebben ze hun best niet gedaan, of wel echt niet te verkrijgen. Het gaat over een 944S2 van 1990. Een 2de poging zal niet veel verschil maken zeker :sarcastisch :sarcastisch

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 320)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.