Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

  • Maker
    Discussie

  • Bompa Lawijt
    Deelnemer

      De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
      Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
      Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

      Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

    15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 320)
      • Als het weer wat te doen is, kom ik af.

        XXX

          Ferm evenemetje daar in Arizona :up: :up: :up:

            Ikke ni, ik zit den 22ste hier http://www.barrett-jackson.com/ 😉

            PS: ja ik heb mijn kaarten al .. :respect2:

            XXX

              @deepee – dat wordt afachten hé of ik antwoord krijg volgende week…

              Voor de rondrit op 22/01, volgende antwoord ontvangen:
              [i]U bent bij deze “ingeschreven” voor deze rit, en u kan de roadboek ophalen bij Cars en Koffie. De rit zelf zal rond 10 uur vertrekken.
              Indien u voordien meer informatie wenst, kan u de VVK website consulteren: http://www.vvkvzw.be
              Met dank voor uw interesse!
              Met vriendelijke groet,[/i]

              😀 😀 😀

              Wie zakt er mee af naar de parking achter de brandweerkazerne van Kapellen ?

              Locatie: hoek Eikendreef / Silvesterdreef, dan ben je vlak bij de inrit van Cars and Koffie Antwerpen Noord :think:

                Uit een analyse van VAB blijkt dat vooral de particuliere auto-eigenaar getroffen is door de LEZ.
                Zo mag van de particulieren met een benzinewagen 15 pct de stad niet meer in en van de particulieren met een dieselwagen 24 pct.

                Klik

                  [quote=”cabrio wim” post=246251]Die meneer Marc Noack is er mee gestopt, dus geen info meer mogelijk via deze meneer.
                  men kan nu enkel en rechtstreeks bij Porsche Duitsland tegen betaling deze info bekomen Kan mij daar wel iets bij voorstellen, want had (kon) deze Marc nog wel een normaal leven leiden als er zoveel mensen info opvragen. :think:[/quote]

                  XXX

                    Dju, Marc Noack is in conge, komt de 10de terug …
                    Zou inderdaad Euro 1 kunnen zijn want daar staat 01 in de rechter bovenhoek.
                    We zien wel.

                    Gezien VVK op 22/01 een ‘welkom LEZ – vaarwel oldtimer’ rit organiseert, zal ik bij hen een roadboek opvragen en delen met zij die mee willen. Uur van samenkomen vraag ik nog even op. 😀

                      ik denk dat er 01 staat en dat zou betekenen dat je nog drie jaren tot eind 2019 in de LEZ binnen mag.
                      het is het proberen waard om toelating te vragen adhv de duitse fahrezeugbrief want Porsche Import gaat niks op papier kunnen zetten omdat de katalysator achteraf is ingebouwd.

                        Vak 1 is niet goed leesbaar. Staat er daar een 01 of een 02?

                        XXX

                          Hey deepee, ik heb nog een document terug gevonden genaamd ‘Farzeugbrief’ origineel afgeleverd 14/02/84 met laatste stempel 06/08/99. 😀 😀 😀
                          Daar staat origineel op gedrukt; PKW OFFEN / SCHADSTOFFARM E2/NACHG. en wat lager OTTO/GKAT 51
                          Ik veronderstel dat dit de gouden deal is dat aantoont dat mijn 11je E2 is????

                          fahrzeugbriefklein.jpg

                          Met dit document moet ik dan naar de invoerder of de dichtstbijzijnde dealer?
                          Mailen of met origineel er naar toe stappen ❓

                            [quote=”deepee” post=246390]Vuurwerk veroorzaakt aanzienlijke smog

                            Het vuurwerk heeft in de oudejaarsnacht zoals verwacht een flinke hoop smog veroorzaakt. Op sommige plaatsen werd
                            een concentratie fijnstof gemeten van meer dan 1000 microgram, zei een woordvoerder van Volksgezondheid en Milieu. Om maar te zwijgen over de zware metalen.
                            Boven de 200 microgram fijnstof per kubieke meter geldt de luchtkwaliteit als zeer slecht. Bovendien bleef de smog veel langer hangen dan verwacht, omdat het later ging waaien dan voorspeld.[/quote]Gaat van de stad uit en dan mag dit. Dan mag alles. Nog x aantal jaar -ik schat 10-15 jaar- en een op fossiele brandstof rijdende wagen mag enkel nog op enkele wegen en autosnelwegen rijden. Sowieso in geen enkele stad of dorp meer (veel kleine steden en grote dorpen zoals Aarschot, Lier zijn aan het bekijken of ze een gelijkaardig verbod als Antwerpen gaan invoeren). Dan is het gedaan met alle mooie exotische en minder exotische wagens rijdend op benzine (en diesel uiteraard helemaal gedaan dan). Of het moet een vorm van hybride zijn. Daarom denk ik dat een 991 hybride een kassasucces gaat zijn. En de mission-e zal hun eigen panamera hybride van het toneel gaan vegen.

                              @Bollocks mijne is een originele Duitse 3.2 van eind oktober 1986 model 1987, en heeft tot 1996 in Duitsland rondegereden en is dan verhuisd naar Nederland.
                              Op de optielijst staat geen kat op, dus als ze pas in sept 87 standaard een kat hadden zal de mijne er gene hebben.

                                tja, en dan moet de traditionele kerstboomverbranding er nog komen…. nog meer luchtvervuiling….

                                http://www.kerstmarktantwerpen.be/kerstboomverbranding

                                  Vuurwerk veroorzaakt aanzienlijke smog

                                  Het vuurwerk heeft in de oudejaarsnacht zoals verwacht een flinke hoop smog veroorzaakt. Op sommige plaatsen werd
                                  een concentratie fijnstof gemeten van meer dan 1000 microgram, zei een woordvoerder van Volksgezondheid en Milieu. Om maar te zwijgen over de zware metalen.
                                  Boven de 200 microgram fijnstof per kubieke meter geldt de luchtkwaliteit als zeer slecht. Bovendien bleef de smog veel langer hangen dan verwacht, omdat het later ging waaien dan voorspeld.

                                    De 911 3.2 was af fabriek verkrijgbaar met kat vanaf 84 voor de VS markten ( motorcode 930/21), de europese 930/20 bleef verkrijgbaar zonder kat. In optie was deze wel bij te bestellen (M155 Motronic voor kat motoren+ M157 zuurstof-sensor en kat). Pas vanaf september 87 werd de kat standaard geleverd op 85% van de geleverde wagens. Veel Duitse wagens werden later met een kat uitgerust omwille van de taxen die geheven werden op wagens zonder kat.

                                    Dus, als je wagen van Duitsland komt, is de kans groot dat er eentje onder gemonteerd werd. Ik heb een juli 87 en daar is een kat ingebouwd in nov 97 (attest van inbouw en ‘Prüfbericht’ voor aanpassing Fahrzeugbrief naar S-ARM EURO 2 zat bij de documenten van mijn wagen. De originele Fahrzeugbrief is bij de invoering naar België in 98 vervangen door een Proces-verbaal van goedkeuring als enig voertuig en daar staat niks op van Euro norm).
                                    Denk er wel aan als je eventueel eentje wil laten inbouwen, het een dure grap is…. niet alleen kat, ook Motronic moet veranderd worden… en dat enkel om ‘in ‘t stad’ te kunnen rijden? Ik denk dat ‘de parking’ groot genoeg is om plezier te hebben…. :happydance:

                                  15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 320)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.