Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 5 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Dank je ,het zou eerder voor Antwerpen zijn dan Brussel .En naar het zuiden zullen wij zeker niet meer rijden met de porsche.
De 964 is een japanse versie en die geven ze geen euro 2 attest .DEt heb ik geprobeerd bij het inschrijven destijds.Enkel nog met europese versie’s.bxl is 30jaar en O plaat , mag elke dag
maar 964 kan je Euro2 attest aanvragen, zodat je na registratie gratis binnen mag in elke LEZ tem 2024
Is er voor de oldtimers iets veranderd .
Is het nog steeds zo dat de oldtimers in Brussel er op zondag binnen mogen .
In Antwerpen als ze 40 jaar zijn binnen mogen met een jaarlijkse bijdrage of 30 jaar en 6xper jaar met een dagpas.
Zelf zou ik dan beter af zijn met een sc model ipv de 964.
MvgLEZ strenger vanaf 1 januari 2022:
De lage-emissiezones verstrengen hun normen steeds verder. Zo verbiedt het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vanaf 1 januari 2022 Euro 4-diesels in de 19 gemeenten. Wie zich er toch in waagt vliegt vanaf 1 april op de bon en mag een boete van 350 euro betalen. Een overzicht van de LEZ-regels in de belangrijkste Belgische steden.
Zowel in Antwerpen, Brussel als Gent het centrum nog enkel mag inrijden met een dieselwagen met de Euro 5-norm of hoger en een Euro 2 benzinewagen of recenter. In al deze steden zijn zogenaamde dagpassen voorzien voor occasionele bezoekers met een ouder voertuig.
LEZ Brussel
Welke voertuigen zijn toegelaten?Vanaf 1 januari 2022 zijn voertuigen toegelaten:– Op benzine, LPG, CNG vanaf Euro 2– Op diesel vanaf Euro 5De volgende verstrenging gaat in op 1 januari 2025.
Is een dagpas mogelijk?Ja, een dagpas kost €35 per dag en mag maximaal 8 keer per kalenderjaar en per voertuig aangekocht worden.
Wat zijn de boetes?Een boete kost €350 en geldt voor 3 maanden.Voor 2022 is voorzien dat de voertuigen die vanaf dat jaar onder het verbod vallen, pas vanaf april 2022 beboet zullen worden. Er is een overgangsperiode van drie maanden vastgesteld, waarin overtreders alleen een waarschuwing krijgen.LEZ Antwerpen
Welke voertuigen zijn toegelaten?Tot en met 31 december 2024 zijn voertuigen toegelaten:– Op benzine, LPG, CNG vanaf Euro 2– Op diesel vanaf Euro 5 (en Euro 4 na betaling van 365 euro per jaar)
Is een dagpas mogelijk?Ja, een dagpas kost €35 per dag en mag maximaal 8 keer per kalenderjaar en per voertuig aangekocht worden.
Wat zijn de boetes?Een eerste overtreding kost €150, de tweede binnen de 12 maanden €250 en vanaf de derde moet steeds €350 betaald worden.LEZ GentTot en met 31 december 2024 zijn voertuigen toegelaten:– Op benzine, LPG, CNG vanaf Euro 2– Op diesel vanaf Euro 5 (en Euro 4 na betaling van 345 euro per jaar)
Is een dagpas mogelijk?Ja, een dagpas kost €35 per dag en mag maximaal 8 keer per kalenderjaar en per voertuig aangekocht worden.
Wat zijn de boetes?Een overtreding kost €150.Geschreven door Alain De Jong | 15/12/2021
Wat kun je ertegen doen?
Betogen? die trekken hun daar niets van aan!
Het enige volgens mij wat er kan gedaan worden is stoppen met belastingen betalen, maar dan ga je geen 5% van de menigte meekrijgen.
Vraag me af wie in godsnaam nog op die groene stemt, dit gaat er bij mij niet in.[confidential]Ik stel voor om te stoppen met personenbelasting te betalen. Koop u een waalse hangmat en ga aan de ontvangerszijde liggen ipv aan de betalerskant te werken.[/confidential]
[hide]Wat stel je voor als actie, niet enkel tegen dit geval, maar tegen alles wat momenteel foutloopt ?[/hide]
De oldtimer liefhebber wordt weeral genaaid.
Geen onderouwde beslissing
Geen enkel bewijs qua luchkwaliteit
Binnenkort nog meer ‘groene’ beslissingen…
En wij Belgen slikken maar, altijd een volk zonder ruggegraat geweestJonge oldtimers krijgen middenvinger van Vlaanderen en Antwerpen
In het Vlaamse uitvoeringsbesluit van de lage-emissiezones heeft de regering eenzijdig beslist om de minimumleeftijd voor oldtimers op te trekken naar 40 jaar, terwijl er eerder een consensus was voor 30 jaar. Het ‘groene’ Antwerpse stadsbestuur neemt de 40-jaarregel gewoon over. In Brussel, waar auto’s met een O-plaat wél gratis en onbeperkt de LEZ binnen mogen als ze 30 jaar of ouder zijn, wijst onderzoek nochtans uit dat er geen nefaste gevolgen zijn voor de luchtkwaliteit.lees meer: https://autonieuws.be/uitlaat/6309-jonge-oldtimers-krijgen-middenvinger-van-vlaanderen-en-antwerpen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.