Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

• Maker
    Discussie

• Bompa Lawijt
    Deelnemer

De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
      Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
      Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 320)
      • [quote=”Drip” post=246073] zondag 22/02/01 een rit door Antwerpen [/quote]

Laat me raden, daar gaan een hoop Johnny’s op afkomen die gaan staan gassen, lawaai maken, burn outs, etc… waardoor de publieke opinie zal zijn “Goddank dat ze dien ouwen briel gaan verbieden” :salut:

XXX

Hangt ervan af hoe hoog die slooppremie wel is… 👿

Heb intussen van BFOV al te horen gekregen dat er op zondag 22/02/01 een rit door Antwerpen zou georganiseerd worden door Cars and Koffie Noord…
          Ik hou jullie op de hoogte :happydance:

Gent gaat trouwens ook beginnen met diene zever:

IMG_0308.JPG

Of de mannen die garage/opslagplaatsen gaan verhuren net buiten de ring, liefst aan een tramhalte….

[quote=”Roosenr” post=245924]Wat gaan die mensen met bvb ne 911 doen van 25-35 jaar oud die geen euronorm 1 heeft die in antwerpen stad wonen? …[/quote]
                er is een gat in de markt opgedoken om met een hybide 4×4 en een trailer alle oldtimer liefhebbers thuis voor de deur op te pikken en hen tot buiten de ring te brengen. a rato van 5 euro per rit (dus 10 euro per dag) zijn er geen verliezers 💡

Ik ben dubbel gejost want woon met 2 oldies op een scheet van de kathedraal. De merc van 1976 mag voor mijn eigen deur staan als ik 140 euro per jaar betaal. Lijkt aanvaarbaar maar voor een auto die max 2000 km per jaar doet (buiten de stad) heeft dit au fond geen reet met milieu te maken. Noem het gewoon een belasting, klinkt minder groen maar is de waarheid.

En dan is er nog de 928s uit 1983 die 12 keer jaar binnen de Leien mag aan rato van 35 euro per dag. Ik geef toe, als ik die zijn 8 cylinders laat gaan stoot ik waarschijnlijk meer CO2 per seconde uit dan een Prius op jaarbasis, als ik hier in ‘t Stad fietsers voorbij rij worden ze witjes om de neus (kan ook van het lawaai, wat zeg ik, de prachtige roffel, uit de uitlaat zijn.) Moraal, beiden staan al een tijd buiten postcode 2000 gestald en zullen daar ook blijven ook al verlies ik 20 minuten per rit.

Ter vergelijking: deze nacht met open raam geslapen (alle “hete filou” mopjes mogen nu starten) en na een half uur het moeten dicht doen omdat de combinatie buurman+houtstoof+mist tot binnen toesloeg. Gaan we die ook 35 euro belasting dagpas laten betalen?

Kortom, een samenkomst zie ik wel zitten, u kan mij herkennen aan de luide uitlaat en omvervallende fietsers rond mijn Porsche.

Wat gaan die mensen met bvb ne 911 doen van 25-35 jaar oud die geen euronorm 1 heeft die in antwerpen stad wonen? Die gaan serieus mogen gaan dokken om int weekendhunne auto uit de garage te halen. Ik vind het wraakroepend. Stel dat diene mens door de week braafjes met ne hybride ofzo rijdt en die auto enkel voor het weekend gebruikt. Die mens is in totaal minder vervuilend dan iemand die het hele jaar door met ene euro4 diesel rondrijdt.
                    Ze zouden auto’s ouder dan 25 of 30 jaar gewoon ih weekend moeten toelaten. Hebben die nog nooit gehoord van cultureel erfgoed? Zo’n oude kerk van de jaren stillekes is ook niet meer van deze tijd kwa isolatie…gaan ze die ook afbreken omdat ze veel te veel aardgas verbruikt om te verwarmen?

Ik doe ook mee, we leggen het stad plat goed idee drip

je kan beter de koopzondag gaan verstoren …

Zaterdag 28 januari, lijkt mij een gepast datum. :driver:

op zich een goed idee met ludieke waarde maar weinig slagkracht.
                            mij ga je er vanaf feb/17 niet meer zien. en dat zal de houding zijn die ik zoveel als mogelijk zal blijven toepassen.
                            benieuwd hoe groen hun bedoelingen zijn wanneer alle autoliefhebbers ‘t stad zouden mijden en elders in Vlaanderen de economie doen draaien. hoe lang zou het duren voor ze de LEZ regels bijschaven of afschaffen.

maar we weten allemaal hoe kort het geheugen is van de doorsnee Vlaming. ten tijde van de sluiting in Vilvoorde zou uit principe niemand ooit nog een renault kopen. en hoeveel dusters en consoorten, geproduceerd in Curitiba lageloonbrazilie, rijden er her vandaag rond?

proberen consequent te zijn en blijven :think:

Wat denk je ; ik doe mee :first:

Wij waren vorige week op de Kerstmarkt in de “koekenstad”. Iedere 50 m hadden ze van de stad een houtvuur geplaatst, maar dat zal van dat proper hout geweest zijn.

Als we ‘t stad eens moeten plat leggen met ons oud ijzer, dan ben ik erbij :happydance: :driver:

XXX

Ik was hier deze ochtend ook over aan het peinzen.
                                  Wat zou het leuk zijn om op zondag 29/01/2017 afscheid te nemen van ‘t stad met een massa ‘ongewenste voertuigen’.
                                  Kun je voorstellen, een hoop oldtimers die Antwerpen doorkruisen van 13:00 tot 16:00u en dan afsluiten aan ‘t plaasj caffé …

Ik ga eens een steentje smijten naar het BFOV denk ik :ass:

De parking is toch groot genoeg ? 😀

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 320)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.