Lage emissiezones Vlaanderen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lage emissiezones Vlaanderen

• Maker
    Discussie

• Bompa Lawijt
    Deelnemer

De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
      Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
      Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.

Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 320)
      • Onlangs kreeg ik de vraag of Watteeuw koppig of vastberaden is. Ik weet niet of deze vraag retorisch bedoeld was. Feit is dat de huidige crisis geleid heeft tot een boom aan thuisbezorging van maaltijden, met alle extra koerierverkeer als neveneffect. De vraag is of met electrische fietsen of scooters veiliger zal worden. Wellicht niet, maar voert wel een beleid dat zijn politieke achterban 100% zal steunen. Wat zijn niet-fans er van vinden, zal hem worst wezen.

schepen Filip Watteeuw (Groen) wil in Gent de bromfietsen weren uit het stadscentrum

De horeca focust al maanden op afhaal, waardoor de hoeveelheid koeriers sterk gegroeid is. In Gent zie je veel koeriers op de fiets, maar ook steeds meer op de bromfiets. Dat zint het stadsbestuur niet, omwille van het lawaai en de stank van de brommers, maar ook omwille van het roekeloze rijgedrag van vele chauffeurs. Daarom wil de stad de brommers binnenkort uit het autovrije gebied bannen.

lees meer: https://www.hln.be/gent/gent-bant-nu-ook-bromfietsen-uit-het-centrum-lawaai-vervuiling-en-gevaarlijk-rijgedrag~ae286981/

Zoals bij alle maatregelen die ze treffen > KORTZICHTIG.

Blijkbaar gaat men er altijd van uit dat iedereen kan fietsen en stappen… Is niet voor iedereen weggelegd. Door al deze ‘fietsvriendelijke’ maatregelen is mijn mobiliteit in de grote steden heel sterk verminderd. Ik geraak op veel plaatsen niet meer. Minder mobiele mensen lijken vergeten te worden…. Ter vergelijking: mits registratie, gelden er bvb in Milaan geen beperkingen voor mensen met een Europese gehandicaptenkaart, ongeacht type voertuig.

Ik vind dit een goed initiatief… In de stad kom ik zowiezo al niet met de Porsche. Ein delijk een beetje duidelijkheid. Geen auto’s meer in de steden.
                Zo lang ze ons op het platteland maar gerust laten.

Hasselt gaat nog een stap verder dan de LEZ pesterijen. De volledige stad wordt één grote fietszone.
                  We voegen deze toe aan te mijden steden om onze euro’s te besteden.

lees meer:
                  https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/08/volledige-binnenstad-van-hasselt-wordt-1-grote-fietszone/

Omdat Div op de papieren euronorm 0 vermeld, maar ik attest van Dieteren heb met euronorm 2, heb ik eind december afwijking gevraagd voor LEZ Brussel. Niet dat ik van plan Brussel te vervuilen of de gezonde longen van onze Brusselse bevolking te gaan op zeep te helpen, maar je weet maar nooit dat op terugweg van PCF-days je toch door Brussel moet door een ongeval op de ring…
                    Bij het indienen van de aanvraag stond een behandelingstijd van maximum 90 dagen. In Antwerpen en Gent was dit op een week geklaar, maar ja Brussel is Brussel, hoofdstad van dit land en Europa…
                    Vandaag brief ontvangen met goedkeuring!!!! Wel meer dan 90 dagen, maar ja in deze coronatijden en al het thuiswerk van de Brusselse ambtenaren, kan dit miscchien wel gebeuren. Bij LEZ Antwerpen en Gent alles digitaal, maar hier heel mileuvriendelijke door brief bezorgd door Bpost!
                    Afzender: fiscaliteit.brussels
                    Het masker valt af: LEZ omwille van milieu, nee platte belasting….

[hide]Ja echt, ik moest juist hetzelde denken. Er is geen auto meer op de baan en toch hebben we meer fijn stof. Geef nu toch een toe dat je gewoon een extra belasting achter een groen gordijntje wil verstoppen.
                      En in de toekomst hebben we een corona-gordijntje om een nieuwe resem taksaties en belastingen achter te verstoppen.[/hide]

Vreemd : als je er nu naartoe zou rijden dan krijg je geen LEZ-boete maar een boete omdat je daar in deze corona tijden niet mag komen… Tja, wel goed zeker voor professionelen die mensen in die zones moeten gaan ondersteunen. Voor de rest eigenlijk een heel dubbelzinnige en gemene maatregel.

😆 😆 😆 😆 :up:

123

terugwerkende kracht is discriminerend dat levert enkel Delorean DMC eigenaren iets op.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 320)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.