Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Lage emissiezones Vlaanderen
- Dit onderwerp bevat 320 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
3 november 2016 om 22:16
De stad Antwerpen voert op 1 februari in ongeveer heel de Antwerpse binnenstad en op Linkeroever de lage-emissiezone in.
Voertuigen die veel roet en fijn stof uitstoten, mogen de zone niet meer in rijden.
Sommige auto’s mogen de zone pas in nadat ze geregistreerd zijn.Mag ik Antwerpen nog binnen ???? Klik
-
MakerDiscussie
-
Heel juist allemaal. Als je de kaart van het fijn stof bekijkt zie je dat het hele gebied Antwerpen-Rotterdam-Ruhr één en al concentratie is. Veel zal het dus niet uitmaken wat ze binnen de stadsring doen of laten…
Je kan beter verhuizen naar Noord-Zweden.
Ik kom regelmatig in het antwerpse om te gaan duiken in Ekeren. Als je ziet hoeveel vrachtwagens daar ronddonderen met containers!
Maar ja, de container trafiek in de antwerpse haven blijft stijgen dixit de havenschepen in antwerpen.
Deze vervuiling blijft waarschijnlijk in de haven hangen en verplaatst zich niet! :engeltje:
FloereBenieuwd of er ook maar één politieker zal durven toegeven dat ze de bal misgeslagen hebben… :loser:
Grote zeetankers, een ring rond Antwerpen die tegenwoordig bijna de hele dag met file heeft te kampen, de zware petrochemische industrie aan de overkant van het water….die hebben allemaal niets te maken met de vervuiling, hé. Het zijn die oude bakken die in het weekend buitengehaald worden…. :salut:
Jawel, maar die geraken Antwerpen niet meer uit :happy: :happy: :happy: :ass: :ass:
Tjiens…. zijn de oldtimerliefhebbers dan toch niet de grote boeman?
had hier iemand anders verwacht ??
In de eerste zes maanden van 2017 waren er in antwerpen tegenover vorig jaar meer dagen dat de toegelaten norm voor fijnstof werd overschreden. Opmerkelijk omdat sinds februari de LEZ werd ingevoerd. Die had juist voor een betere luchtkwaliteit moeten zorgen.
Auto’s, ook oldtimers vervuilen niet, mensen vervuilen !
Indien het de overheden echt menens zou zijn wat milieuverontreiniging betreft dan hoeven ze enkel de vervuilers aan te pakken.
Nu wordt het creëren van vervuilers (mensen) door de overheden gestimuleerd en zelfs gesubsidieerd middels het kindergeld.
Menselijke overbevolking ligt aan de basis van alle problemen waar de planeet aarde en haar bewoners mee worstelen (milieuverontreiniging, maar ook het broeikaseffect, ondervoeding, armoede, epidemieën, oorlogen, biodiversiteit, ontbossing etc…).
Binnenkort 9 miljard mensen, het is onmogelijk om die allemaal van een menswaardig bestaan te verzekeren en tegelijk onze aardse planeet leefbaar te houden.
600 000 000 mensen echter, zelfs al vervuilen die zoals wij gaan nooit in staat zijn om het aardse biotoop uit zijn evenwicht te brengen.
Omdat de Antwerpse overheid nu ook gekozen heeft om op de pianist te schieten in plaats van het laatste taboe bespreekbaar te stellen wil ik daar zelfs niet meer heen, nog geen halve eurocent spendeer ik daar nog….Technisch wordt er niets gedaan aan de wagen, Is gewoon het aanpassen van de papieren, destijds werd de Euro norm (Euro-0, Euro-1) niet altijd vermeld op de officiële documenten van de fabrikant, of niet overgenomen in de centrale databank van de fiscus (pas verplicht vanaf 1992), ook al was die wagen af-fabriek uitgerust met een katalysator. Gezien het steeds meer invoeren van ‘lage emisie zones”, niet alleen in België, biedt Porsche de ‘service’ om die gegevens op de officiële documenten te vermelden, zodat deze ook kunnen ingevoerd worden in de regionale databank van voertuigen, bij ons dus het DIV. Voertuigen uitgerust met een kat zijn sowieso Euro2. Als er op je inschrijvingsbewijs niets staat ingevuld van Euro norm, en je hebt een kat, dan ben je in het geval ‘niet overgenomen’ en kan je die gegevens laten ‘omsleutelen’ naar een Euro 2 MITS je de juiste officiële documenten hebt van Porsche zelf….
Op de mijne was dat niet mogelijk vermits de wagen geleverd werd zonder kat, er is nadien eentje ingebouwd, maar daar kan Porsche zelf geen attesten voor geven. Gelukkig had ik het keuringsrapport van TUV betreffende de inbouw en het officiële document van TUV om de originele fahrzeugbrief aan te passen (al was de aanpassing hier volgend bepaalde DIV medewerkers niet mogelijk)… maar soms moet een mens een beetje geluk hebben… en dat had ik dus! :happydance:
Op de volgende link kan je meer info vinden… al vragen ze daar wel 90,00€ excl voor die service….
http://www.porsche.com/filestore.aspx/pdf.pdf?pool=germany&type=file&id=service-documents-euro+2&lang=none&filetype=pdf
https://files.porsche.com/filestore/download/germany/none/porscheservice-dokumenteundinformationen-euro2/default/80be9552-6dcc-11e6-9a3c-0019999cd470/Schadstoffumschl%C3%BCsselung-auf-Euro-2.pdf:salut:
Binnenkort ook in Broekzele…
Voor diesels vanaf 1/1/2018
Voor benzine vanaf 1/1/2019Wat is eigenlijk Umschlüsselung auf Euro 2?
Met Euro 2 mag je tot eind 2024 binnen met een benzine…
Nogmaals..,, geldklopperij is het, de liefhebber van “de heilige koe” uitmelken, word tijd dat er iemand in opspraak komt, want wij laten alles maar over ons komen en blijven maar ja knikken, zoals verleden jaar nog maar eens bewezen is met de verhoging van de wegentax… Etc etc…… T is een bende achterlijke zakkenvullers met tientallen mandaten wat ze zoveel mogelijk achter gesloten deuren proberen te houden 😈 hoe is het toch allemaal mogelijk… 👿 :bounce:
Het spel gaat beginnen; hopelijk gaat het op korte termijn ook iets uithalen :what:
Otoh, gaan ze me nog O-platen opsolferen :bounce:
Klopt eenmaal binnen geen probleem.
Ik hoorde gisteren een antwerpse oldtimer rijder vertellen dat hij steeds bij het binnen en buiten rijen met zijn Volvo diesel van 27 jaar oud de platen van zijn dagelijkse V40 eraan hangt voor enkele km.
EN GELIJK HEEFT HIJ.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.