Lakblaasjes bij voorruitrubber

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Lakblaasjes bij voorruitrubber

  • Maker
    Discussie

  • Raymond Leclaire
    Deelnemer

      Hallo Beste Porschefans,

      Allereerste wil ik mezelf even voorstellen.

      Mijn naam is Raymond 31 jaar en ben al sinds klein kind mega fan van het merk Porsche.
      Bij mij begon het met modelautootjes en nu heb ik sinds 2 jaar een zeer mooie 911 3,2 modeljaar 1988 in de kleur zwart in het bezit.

      Nu dan, mijn vraag aan jullie: 🙂 Ik heb sinds ik de Porsche gekocht heb (bij Porsche specialist) gezien dat de auto bij de voorruit aan het raamrubber een klein plekje heeft met lakblaasjes. Onder het rubber ziet het er nog redelijk goed uit, zover ik kan zien..
      Plekje is sindsdien ook niet groter geworden
      Moet wel zeggen dat ik dit plekje constant goed in de was zet!

      Vraag luid dus: Wat zal mij dit kosten om te laten repareren?
      Heb gehoort dat het kostbaar is om een voorruit bij Porsche te laten verwijderen.
      Of moet ik het gewoon zo laten en goed verzorgen?

      Groet Raymond,

      Bijgaand fotootje van mijn P

      Attachments:
      • porscheforum_2_32.jpg
      • porscheforum_2_32-20100824.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Vertrouw maar op Cabrio Wim…

        Kijk maar eens naar de projecten welke op het forum staan die door de handen van Cabrio Wim zijn gegaan en de commentaar van de eigenaars op het geleverde werk ….

        Plumber

        Wim

          Raymond, bekijk op dit draadje de foto’s maar Hans zijn auto, dan zul je zien wat we bedoelen, met blaasjes. 😉

          https://porscheforum.be/index.php/forum/30-porsche-restauratie-fotos/54560-restauratie-sc

          Als je verder kijkt bij draadje restauratie foto’s op forum hier, zul je nog meerdere vinden van ons, inclusief mijn cabrio die ook in perfecte staat was, en bijna nog geen blaasjes had. 😥
          Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar het kan zo maar. 💡

            Ik bedoel dat het bij mijn auto ook begon met een lakblaasje. De moderator kan zeker een link plaatsen naar mijn draadje hier op het forum. Niet verschieten he…
            Wat zeker niet wil zeggen dat het bij elke Porsche zo gesteld is. Nochtans stond er in mijn AKK enkele jaren geleden: Harde, strakke auto met hier en daar klein lakblaasje.
            😯

              3,2liter schrijft:

              Ben zelf van Maastricht en zoek er het liefst een die niet 200km bij me vandaan woont.

              Voor een goede herstelling rij ik met plezier 200km :wink:. Liever dan achteraf met veel problemen te zitten. Maar das natuurlijk ieder zijn keuze. En hoe herken je een goed carrosier? Ga gewoon even bij hem langs en bekijk het werk waarmee hij bezig is. Doe dit eventueel een aantal keer, zo’n herstellingen beslis je niet op 1-2-3. Als het je niet aanstaat en het niet klikt met de persoon zelf blijf ik er meestal weg. Het is voor een groot deel een vertrouwenskwestie. En vergeet niet dat iedereen fouten kan maken, dus zoek iemand waarvan je weet dat hij ook naservice levert.

                Ik wil er best aan beginnen, maar wil zeker weten dat mijn P goed behandeld gaat worden door de gene die hem aanpakt.
                Prijsopvraag doen her en der heeft geen zin, omdat iedereen de voorruit eruit moet halen om te bepalen hoe het staat…….

                Ik hoor vaker verhalen van mensen die denken dat hun auto goed gemaakt is en later komen ze er per toeval achter dat de auto gewoon cm’s dik geplamuurd is….
                👿

                Hoe herken ik een goed carrosier?

                Ben zelf van Maastricht en zoek er het liefst een die niet 200km bij me vandaan woont.

                  Hoe bedoel je dat dan Hans?
                  Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt 8)

                  Want 1500,- is weer veel geld, heb laatst nog een post gehad van 1000,- aan regulier onderhoud van m’n schatje 😯

                  Maar we zullen zien, eerst de vrouw maar weer overtuigen dat de P het allemaal waard is….. 😉

                    Zijn bij jou de prijzen de zogenoemde pan niet uitgerezen…..haha 😆
                    Welk model P heb jij en ben je tevreden met haar?

                    Ik weet dat ik een goede 3,2 in handen heb dat hoor ik vaker zeggen, maar toch ben ik ongerust om het feit dat er gezegd wordt dat je onder de lak niet kunt weten wat je aantreft 🙁

                    Prijsopvraag doen her en der heeft geen zin, omdat iedereen de voorruit eruit moet halen om te bepalen hoe het staat……. 😕

                    groet, Raymond

                      Ge moogt gerust zijn!!

                        Mijne had ook blaasjes in die regio. Buiten dat was er ook een beetje roest aan de achterspatborden (onder de B-stijl => bekend plekje). Verder is hij nog keihard (ook volgens Wim, nietwaar? 😉 ). Het kan dus meevallen!

                        Er zijn bij CCR echter al andere gevallen gepasseerd die op t eerste zicht ok leken…

                        Wim

                          Raymond is moeilijk te zeggen of het enkel oppervlakkig is of niet, kun je pas zien wanneer ruit eruit is.
                          Dus afwachten wat daar onder zit, en specialisten zien het ook niet langs de buitenkant, zelfs wij niet. 😳
                          Als het dak meegedaan moet worden, zal ook de achterruit eruit moeten voor een perfect resultaat, en daar weet je het ook niet wat je gaat zien, ook al is er aan de buitenkant nog niks te zien.
                          Zit er een schuifdak in de auto of niet, want dan zit je weer met de schuifdak perikelen van rubbers e.d.
                          Dus een vaste prijs afspreken is op dit moment een beetje natte vinger werk.
                          Maar reken in de goedkoopste versie van de uitleg in eerste post, uitspuiten A stijl zit je rond de 500 euro, en in het slechtste geval met dak rond de 1500 euro.
                          Maar zoals ik als schreef, kan allemaal anders lopen.

                            Hoi Wim,

                            Bedankt voor je reactie!
                            Tja, ik heb diverse mensen die er toch wel wat verstand van hebben (Porschespecialisten) naar gevraagd en die zeggen dat het oppervlakkige is 😕
                            Maar ja helemaal zeker kun je m.i. daar nooit van zijn.
                            Denk jij dat een Porschespecialist dit van buitenaf kan zien, of geloof je daar niet in?
                            Ben wel van plan om het t.z.t. te laten repareren, maar laat dan eerst eens kijken of ik er wel mee kan wachten of dat ik gelijk actie moet ondernemen.

                            P.s. Wat zal het me ong. kosten indien het dak meegespoten moet worden?

                            Groet,

                            Wim

                              Heb het verhaal gelezen van je, en zal proberen wat uit te leggen.

                              Als het enkel wat blaasjes zijn die tot onder de rubber over gaan in roest, dan komt het met vertinnen en spuiten op zo’n 600 euro.
                              Kunnen dan ook uitspuiten op de A stijl.

                              Maar kan ook erger zijn daaronder, en als het roest door getrokken is dat er laswerk en of hoger op de A stijl naar boven gekropen is, kun je niet meer op de A stijl uitspuiten en zal het dak mee moeten om een mooi resultaat te verkrijgen.

                              Dus de eigenlijke prijs kan pas opgemaakt worden als de ruit eruit is, en we zien hoe het daaronder staat.

                              Hoop dat je hier wat aan hebt.

                                3,2liter schrijft:

                                Bedankt voor je reactie!
                                Om eerlijk te zijn denk ik precies hetzelfde erover als jij.
                                Ik zal hem ook op een goede manier laten herstellen, dat is hij ook zeker waard.
                                Heb jij enig idee hoeveel zoiets zal kosten?

                                We hebben hier op het forum een gepassioneerde carrossier (CabrioWim) die absolute topkwaliteit leverd en die zal je daar graag op antwoorden.
                                Klik even op zijn link CCR Carrosserie restauratie onderaan.

                                  Bedankt voor je reactie!
                                  Om eerlijk te zijn denk ik precies hetzelfde erover als jij.
                                  Ik zal hem ook op een goede manier laten herstellen, dat is hij ook zeker waard.
                                  Heb jij enig idee hoeveel zoiets zal kosten?

                                    Welkom op het forum ! Een 3,2 zijn degelijke wagens dus zal je er nog wel veel plezier aan willen beleven.

                                    De blaasjes waarover je spreekt zijn niet uitzonderlijk hoor bij dergelijke wagens en duiden meestal toch op beginnende onderhuidse roestvorming. Je wagen goed in de wax zetten gaat hieraan niets veranderen, vermits het probleem onder je lak zit.

                                    Tenzij de wagen al eens gespoten is, bij slecht spuitwerk kunnen zich ook al eens blaasjes voordoen maar dat heeft dan meer te maken met een slechte preparatie/voorbereiding tussen beide lagen en hoeft daarom niet direct roestvorming te zijn.

                                    Bij roestvorming zou ik toch opteren voor een controle door een deglijke carrossier, ik zou hier geen toegevingen doen aan goedkope herstellingen door wat te laten wegkrabben en bijwerken.
                                    Je raam verwijderen en deglijk laten herstellen zijn voornamelijk werkuren, maar nadien ben je meestal tevreden dat je het degelijk hebt laten doen en kosten vergeet je nadien. Zijn het tijdelijke herstellingen dan komt de roestvorming misschien terug en erger je er nog meer aan.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.