lambdawaarde

• Maker
    Discussie

• WB
    Deelnemer

Ben vandaag naar de keuring geweest. Lambdawaarde was 3, dus veel te hoog. Kheb daar een paar vraagjes over.
      1. Heeft de boxster ook 4 van die dingen (één voor en één na de kat)?
      2. Kan de fout via uitlezen eventueel gecorrigeerd worden?
      3. Auto heeft 110.000km, is dat niet wat vroeg dat er dan één stuk gaat?
      4. Op het internet wordt er een lambdasonde aangeboden voor €100(Bosh) en die beweert dat die bij Porsche het dubbele kosten, is dat zo?
      5. Kan via het loskoppelen van de batterij dit eventueel gereset worden of is dat niet waar?
      6. Waarschijnlijk stekkers eens nakijken….?
      7. De CO-waarde was goed, dus ik veronderstel dat het plaatsen van de sportuitlaat en K&N luchtfilter hier niks mee te maken kan hebben, of wel?

Ik hoor het graag van jullie…die dingen zitten wel erreg vast…tip om ze makkelijker los te krijgen buiten brander?
      greez
      Wim

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • WB

Probleem is opgelost. Ik was vorige week een half uurtje blijven tetteren vlak bij de keuring voor ik die binnen reed. Daar ik niet moest aanschuiven waren de katalysator en de lambda’s blijkbaar niet opgewarmd en dan blijken die dingen niet naar behoren te functioneren.
        Vandaag waren die wel goed warm en passeerde de p. de herkeuring zonder probleem! 😆

WB

Ik vermoed nu dat er iets mis gegaan is met het plaatsen van de sportuitlaat. Ik voel daar wat uitlaatgassen aan de aansluitingsstukken(links en rechts met klemmen verbonden)tussen oude en nieuwe aansluitingstukken, dit is na de kat en voor de demper. Zou dit een oorzaak kunnen zijn, een lek zo gezegd?

4s

lambda kan zeker stuk gaan, op 110.000 km kan het zeker zijn, je moet maar eens navragen wanneer bosch de interval opgeeft,

bij sommige wagens komt dan de wagen in noodprogramma te lopen (vandaar dat de co nog goed zit), vervanging is dan ook aangewezen (ik weet wel niet hoe het zit met porsche, hiermee heb ik geen ervaring)

bij bosch zal het zeker en vast goedkoper zijn dan bij porsche, misschien zijn het wel dezelfde maar met een porsche-n° erop

WB

En als die stuk is mag die in feite geen waarde aangeven, of heb ik het mis?

Anoniem

als de lamdasonde defect is, vind ik het raar dat de co ok is. Deze geeft immers de melding naar het motormanagement dat de uitstoot nok is. Vervangen is een optie (ebay of luc) en kan idd al wel es stuk gaan (nothing’s perfect)

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.