lambdawaarde

• Maker
    Discussie
  • Porsche 993 bwj 06-’96
    na het vervangen van mijn katalysator en de lambdasonde (door een officiële dealer in west vlaanderen) blijft mijn lambdawaarde nog steeds te hoog voor autoschouwing 1.35 en blijkbaar moet ie onder de 1.30 zitten

Weet iemand hoe ik die lambdawaarde naar beneden krijg

Grtjs

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • dat is het doel van een forum he deepeeke (of zou het toch moeten zijn)

weeral wat wijzer geworden dankzij PF en z’n forummers 💡

lambdawaarde was aan beide kanten hetzelfde
          doch door de ene pijp af te sluiten kwam alles goed en ver beneden de regelmentaire waarden

Nog steeds de originele uitlaat

[quote=”Pascal911″ post=74447]Blijven zeikers op de ‘control’telkens heb ik buikkpijn als ik die
            lamstralen daar zie rondlopen en een versnelling hoger werken als
            ze een speciale wagen zien,om toch maar iets te zoeken om af te keuren.
            Ik laat de mijne sindsdien keuren en heb telkens blanco-kaart nu.
            mijn xenonlampen niet reglementair,lambdawaarde niet goed enz…
            ik laat deze herkeuren door kenissen ,en ja hoor,blanco kaart.
            Grtz pascal911.[/quote]

Tja sommige mensen rijden liever rond met een voertuig dat niet 100% inorde is, als het maar niet teveel geld kost of teveel moeite is om te vinden wat de oorzaak is (meestal slechte kennis van garage, mechanieken), of met hun niet reglementaire xenonlampen hun tegenliggers verblinden :what:

ikzelf wil zo door de keuring komen zonder allerlei trucjes of foefjes, trouwens denk ge nu echt dat ze op een keuring speciaal gaan zoeken om u af te keuren om dan het gezeik van de klant rond hunne kop te hebben.

Op iedere werkvloer zul je af en toe eens mensen hebben die hun boekje te buiten gaan maar om nu te veralgemenen he.

gaat het hier nog steeds over een 993 met een standaard uitlaatsysteem of een aftermarket sportuitlaat àlà fabspeed ?? het lijkt me sterk dat hij het via de catalysator langs uitlaatpot van de andere kant zou aanzuigen.
              normaal heeft toch elke cylinderbank een volledig aparte uitlaat met afzonderlijke lambdas.
              ik zou eerder gedacht hebben om de meting te laten doen aan de rechterkant ipv links als je met zo’n klein verschil boven de tolerantiegrens zit.

DE OPLOSSING was heel eenvoudig en dit na 14 jaar met schrik naar de schouwing gereden te hebben.
                Een technieker van de schouwing zelf kreeg het lumineus idee om een vod en de ene pijp van de uitlaat te steken en ja MIJN LAMBDAWAARDE ging meteen omlaag.

De twee pijpen komen samen in één buis en zo zoog hij valse lucht binnen langs de andere uitlaat

PROBLEEM OPGELOST

Ik heb er ook mennen buik van vol,en laat nu men auto keuren door derde ,
                  gedaan met die zever nu…Lambda waarde was ook altijd te hoog…
                  Grtz Pascal.

luc.vdk schrijft:

Porsche 993 bwj 06-’96
                    na het vervangen van mijn katalysator en de lambdasonde (door een officiële dealer in west vlaanderen) blijft mijn lambdawaarde nog steeds te hoog voor autoschouwing 1.35 en blijkbaar moet ie onder de 1.30 zitten

Weet iemand hoe ik die lambdawaarde naar beneden krijg

Grtjs

ik weet niet naar welke keuring je gaat maar in Ieper zitten er echte autoliefhebbers tussen die wat minder moeilijk doen 😉
                    in Ichtegem bijvoorbeeld moet je totaal niet gaan met een auto die mogelijks afgekeurd zou kunnen worden

Anoniem

Probleem intussen opgelost 🙄

snoer 964 schrijft:

😆 Nooit een probleem daar mee gehad met mijn 993 op de keuring .

Hier idem dito. Ik ga wel al 5jaar op rij naar hetzelfde controlestation in Dendermonde. Nooit problemen gehad tot nu toe.
                        Alleen moet ik ieder jaar in het boekje laten zien dat de bandenmaat effectief standaard is voor de 4S want dat staat bij hen niet in de computer.

Anoniem

Voor zover ik weet betekend een hoge lamba waarde een arm mengsel van lucht en benzine.
                          Voor een ideale verbranding van 1 kg benzine heb je 14,7 kg lucht nodig.
                          Als het mengsel ideaal is zou de lamba waarde 1 moeten zijn.
                          Bij een lagere waarde heb je een te rijk mengsel.

Ik denk nu maar, als er bvb een kleine lek in uw uitlaatsysteem zit kan er lucht worden binnen gezogen en dus de lamba waarde omhoog laten gaan.
                          Best even terug naar de dealer die de katalysator heeft vervangen om te controleren op lekken. Misschien in’t slechtste geval een inlaatklep die niet goed sluit.
                          Verder kan ik niet echt een reden bedenken van een te arm mengsel. Succes verder met het oplossen van het probleem.

😆 Nooit een probleem daar mee gehad met mijn 993 op de keuring .

hebben ze tijdens de meting het toerental verhoogd? Bij luchtgekoelde 911 steeds een probleem bij de keuring…

😉

Blijven zeikers op de ‘control’telkens heb ik buikkpijn als ik die
                                lamstralen daar zie rondlopen en een versnelling hoger werken als
                                ze een speciale wagen zien,om toch maar iets te zoeken om af te keuren.
                                Ik laat de mijne sindsdien keuren en heb telkens blanco-kaart nu.
                                mijn xenonlampen niet reglementair,lambdawaarde niet goed enz…
                                ik laat deze herkeuren door kenissen ,en ja hoor,blanco kaart.
                                Grtz pascal911.

co is perfect enkel die verdomde lambdawaarde te hoog en dat voor 5 hondersten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.