lampje alternator

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 lampje alternator

• Maker
    Discussie
  • als de p in ralenti staat, dan licht het controlelampje vd alternator niet op, wat normaal is natuurlijk. maar wanneer ik rijd, dan licht het lampje zwakjes op en hoe meer gas ik geef, hoe meer het oplicht. waaraan kan dit liggen? alternator kapot? nochtans stond ik totnogtoe nog nooit met een lege batterij. zou het aan slechte massa liggen?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • ik heb een VW T2a busje ook, waarmee ik eigenlijk bijna nooit ‘s nachts rij. gisterenavond wel met licht gereden en die heeft ook zelfde fenomeen, het lichtje gaat ook niet volledig uit. blijkbaar een ziekte in de familie 😮

nochtans is er geen wagen die beter start dan die vw bus. ik heb nog nooit een lege batterij of zo gehad.

is mss iets typisch voor oudere wagens en moet er verder geen aandacht aan besteden. gratis kerstverlichting 😆

zet een seen meter over de batterij en dan kan je aflezen wat de spanning is dacht dat je 13.3 moets hebben als laadspanning

zoniet is de alternator kapot of heb je een slechte masse maar waarschijnlijk het eerste en dan zou ik de koolborstels vervangen en de altornator brug (spanningsregelaar)

Wim

Ik denk dat jezelf het goede antwoord al gegeven hebt. 😉

Kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar meestal resulteerd slechte massa in jouw probleem.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.