Lampje handrem blijft branden SC 82

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Lampje handrem blijft branden SC 82

• Maker
    Discussie
  • Lampje handrem blijft branden met handrem af…k vermoed dat één of andere switch vast zit?
    Al iemand dit probleempje opgelost ?
    Thx voor reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • T’iens dat is nieuw ,wist ik helemaal niet dat er soms een reset knopje op de hoofdremcilinder zit :think:
      Ik heb een 78 SC en bij mijn weten zit daar nergens geen ECU of zoiets in dus zie ik niet in wat er gereste moet worden door de accu af te koppelen maar misschien bij de latere SC ‘s wel .
      Ik ga straks een kijken of ik bij de mijne zo’n reset knopje op de hoofdremcil. vind .

Bij mijn weten wordt dat lampje gebruikt voor de handrem ( bediend via massacontact ) maar ook indien er een probleem is met de remmen. als dit dan opgelost wordt kan het zijn dat die lamp blijft branden en moet deze fout gewist worden door massa los te leggen.

Staat ergens een mooie topic op het NL forum hierover !! HIER DUS

@Dirk
        , de mens is 2 weken op verlof ( jaarlijks verlof neemt hij met Pasen ) maar de laatste keer dat ik ben langs geweest stond hij klaar voor de epoxy.

Ja Geert, dat wil ik ook wel eens weten !?
          Enne, hoe ver staat het met de spuitwerken ?

Als je de rubber die over de handrem zit verwijder zie je achterop de handremhefboom een raar metalen switchke zitten 💡

@gette
            , wat moet er dan gereset worden ?

thx Gette – remlichten lichten “normaal” op bij druk op t pedaal, dus zonder t pedaal t op de vloer te moeten trappen, zonet getest!

Ook gehad !
                Kan het massacontact van de handrem zijn of zoals bij mij de 2 contacten op de hoofd remcilinder.
                Dit kan je ook testen wanneer je de rempedaal redelijk ver moet induwen voor de stoplichten gaan branden.

Niet vergeten om daarna te resetten, bij een SC is er geen ” knopje ” dus je moet de massa losmaken op de batterij en dan proberen te starten.
                Dan massa terug vast en de reset is done.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.