lampje koelling blijft knipperen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster lampje koelling blijft knipperen

• Maker
    Discussie

• luc

Beste vrienden wie kan mij raad geven ik heb het volgende voor
      gisteren start ik mijn 987 en het lampje van de koeling begint te knipperen en hij stond nog koud.
      Dus boekje erbij haha koelvloeistof te weinig en 1 literke moeten bijgieten (is dat veel ?)
      Maar het lampje blijft knipperen grrrr.
      Dus Porsche Antwerpen gebeld kon natuurlijk niet veel zeggen aan de telefoon.
      Dus maandag komt toering hem opladen voor naar de garage te brengen want ik durf er niet meer mee te rijden.
      Porsche Antwerpen ging het nakijken en hopelijk kost het niet teveel he ( ze gaan daar mij toch niet in de zak zetten he want het is de eerste keer dat ik hem binnen doe )
      En dacht ik zal hem gelijk een onderhoud geven moet ik nog wachten tot 4 juli pffff das lang he

Nu is het goed weer en staat hij in de garage verdekke toch

groetjes 🙂

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • [quote=”campi” post=133560]
        Dus als iemand deze code kent U401
        [/quote]

DTC Codes – 400-499 – Auxiliary Emissions Controls

401: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

luc

Ja Geen probleem 4 juli gaat hij binnen voor onderhoud ik zal het weten te zeggen als ze het vinden, die foutcode was wel op het kaske van toering dus ik weet niet of dat hetzelfde gaat zijn bij porsche garage 🙂

maar alvast bedankt hehe

Ik heb de foutcode ook proberen terug te zoeken, maar zonder resultaat :bounce:

Heb er daarstraks even naar gekeken. Foutcode staat er niet tussen.

Mijn excuses

Porsche center geel ong 2.5 week. 😛 als ik er morgen nog op denk zal ik de code eens opzoeken.

luc

Mercikes maar de foutcode staat er niet bij 😛

luc

MMMMmm toering is juist geweest ( en zonder takelwagen ) heeft alles nagekeken en hij heeft de foutmelding eraf gehaald en alles was terug inorde temperatuurmeter plots mooi in het midden rood lampje was weg.
                      Hij heeft hem warm laten draaien en blijkbaar slaat den thermostaat aan dus ook geen probleem
                      hij gaf enkel een foutmelding u401 en dat kon hij niet terug vinden dus als iemand dit moest kennen
                      die mag het altijd even zeggen 🙂
                      Ik zal hem dan maar 4juli binnendoen voor een onderhoud.
                      Of is verder kijken voor een andere porsche garage

Dus als iemand deze code kent U401

groetjes

@ depee: amai da telt door…… :hail: goed dat ik zelf aan de mijne werk 😀
                        Had geen gedacht wat dat origineel kost

maint987b.jpg

maint987.jpg

luc

mercikes voor den info ja ik zal hem dus maandag laten ophalen door toering en dan zullen ze hem wel nazien dan zijn we zeker dat we geen problemen krijgen.
                            Hopelijk geen te zware kosten want ik heb hem nu juist een jaartje en hij moet toch binnen voor een onderhoud.
                            Hoeveel kost een onderhoud eigenlijk bij Porsche ? ik heb er geen flauw idee van.Er staan nu 80000km op

groetjes 🙂

de snelheid waarmee het waarschuwingslampje pinkt geeft aan wat er scheelt:
                              1) knippert snel = temperatuursensor van de koelvloeistof defect
                              2) blijft branden = koelvloeistof te heet (heb jij niet want bij jou knipperde het)
                              3) knippert traag =
                              ofwel te weinig koelmiddel
                              ofwel werkt de ventilator van het motorcompartiment niet meer en loopt daar de te temperatuur te hoog op
                              ➡ je geeft aan dat je al hebt bijgevuld en het probleem er was toen de auto nog koud stond
                              ofwel je koelvloeistof circuit niet of onvoldoende ontlucht

hopelijk heb je het juiste koelmiddel gebruikt om bij te vullen. porsche gebruikt specifiek eigen vloeistof en dit gaan mixen met ander spul zou het blok kunnen aantasten.

1L bijvullen sinds je laatste onderhoud is behoorlijk wat en dit is niet zomaar verdwenen. zou kunnen dat je een lek hebt aan het reservoir en dat kan je ruiken als je de koffer achteraan opent, ofwel is er één van de radiotoren lek vooraan.

Als ik zolang moest wachten, zocht ik wel een andere garage.
                                Qua service kan dit tellen 😥

zolang wachten voor een onderhoud :wtf:
                                  Normaal is het ciruit van uw koelvloeistof een gesloten circuit, dus ergens zal er een lek of defect zijn. Bij de 986 had het vulbakje wel es het probleem van te scheuren (gekend probje). Bij de 987 weet ik niet of ze dit nog gebruikt hebben?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.