- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 juni 2009 om 11:25
halo,
Ik heb reeds enige tijd een probleem met mijn 996 4 van 2002, 3600 CC., met +- 180000 km.
Het is begonnen na een takbeurt bij een “goedkope pomp”, ik weet neit of het ermee te maken heeft.s’ anderendaags startte mijn wagen niet meer en kwam er bij het demareren veel rook uit.Mijn gragist, geen Porsche dealer, zegde dat het slechte benzine was , liet deze af en met nieuwe benzine reed de wagen bijna als tevoren.
Doch op gezette tijden kwam er bij het starten veel rook uit. En na een tijdje ging het lampje van uitlaatgascontrole in brand en draaide de motor precies op 5 cilinders, om onduidelijke reden reed hij soms ook normaal. Het probleem deed zich meestal voor, wanneer ik in stadsverkeer of file reed.
Voor ale duidelijkheid ink ben nog niet bij een officiele Porsche gagage geweest, daar ik er geen vertrouwen meeer in heb ivm eerdere dingen.
De computer geeft steeds aan dat de 6 de cilinder nike geeft, we hebben reeds de bobijnen, de bougies en de lamda sondes vervangen…
Als er nog iemand dit probleem had en het opgelost kreeg, zou ik het erg graag weten.
Dank bij voorbaat en groeten,
vic
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.