Lampjes tellers

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Lampjes tellers

• Maker
    Discussie
  • Beste vrienden,
    Vandaag ritje gemaakt met de P en vastgesteld dat de kilometerteller niet meer werkt, klassiek probleem met tandwieltje.
    Teller eruit gehaald maar hoe krijg ik de drie lampfittingen eruit zonder de boel kapot te trekken.
    Nadien wil ik hem opsturen ter revisie en indien jullie goede referenties hebben,laat maar weten 

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • 100 maal bedankt, was zo los. Daar zijn P vrienden voor.

XXX

Eigenlijk is die herstelling poepsimpel.
        Het enige waar je echt voorzichtig mee moet zijn, is het losmaken van de zwarte ring rond het glas.
        Dat zoek je best even op – google en 993 – daar staat een mooi filmpje van, de werkwijze is identiek.
        https://www.youtube.com/watch?v=NWE6HFg35jY 

Heb dat 8 jaar terug zelf gedaan.
        Je moet eerst het aantal tanden tellen voordat je een nieuw besteld, er zijn verschillende versies.

Zo zien de gedemonteerde lampjes er uit:

Het kapotte tandwieltje;

Het nieuwe op zijn plek;

En terug klaar;

op jouw foto zie je de orange lampenhouder. Daar rond zit een metalen ringetje…tussen dat ringetje en de tellerpartij, voorzichtig jouw platte schroevendraaier plaatsen…
          ik heb een schroevendraaier gebruikt van misschien maar 2mm breed en super scherp (om brilmontuur mee vast te draaien, dat soort materiaal)…misschien lukt het makkelijker met het plaatsen van een hefboom op de teller 

er zit een klein fijn randje aan de lampjes (allez, niet de lampjes zelf, de plastic houder waarin ze gemonteerd zitten), als die in de teller ingeduwd zitten. Door met een fijne platte schroevendraaier tussen dat randje te gaan, kan je de lampjeshouder wat loswrikken…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.