lampjes vervangen toerenteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 lampjes vervangen toerenteller

• Maker
    Discussie
  • Vandaag ben ik begonnen met de 993 uit z’n winterslaap te halen.
    Maar eerst wou ik de verlichting (één lampje brandt niet) van de toerenteller vervangen.
    Ben begonnen met de km teller eruit te halen en dat was makkelijk.
    Nu kon ik achter de toerenteller om die eruit te duwen.
    Echter verder dan het plastiek omhulsel achter het stuurwiel gaat ie niet.
    Wie kan er mij beschrijven waar ik wat moet losmaken om dat stuk plastiek eraf te krijgen
    2014-04-2115.06.58.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Bedankt voor de antwoorden!

Ik denk dat er inderdaad iets mis is met de fresh air intake. Ik ga me daarin eens verdiepen en wat testen doen als het weer wat warmer is buiten 🙂
      ToreB heeft daar een goede site over zie ik, maar het lijkt me complexe materie….:wtf:

Heb er geen last hij staat mooi droog in warme verluchte garage met de ramen halfopen

Daar heb ik ook nog nooit last van gehad , mijn 993 is een coupe (geen cabrio ) is dat misschien een reden ?

Heb daar toch ook af en toe last van.
            Als de wagen deze periode langere tijd niet gebruikt word zet ik er altijd van die vochtvangers in, dat helpt toch wel hoor.

De mijne staat voorlopig wel onder dak maar niet verwarmd. Als ooit mijn garage afgewerkt geraakt zou hij wel verwarmd moeten staan 😀

nog nooit last van gehad.
              dit duidt volgens mij op onvoldoende afwatering van de fresh air intake, waardoor daar vocht achterblijft en begint te verdampen zodra er opwarming is rond het schutbord vooraan.

freshairintake.jpg

Beetje off-topic misschien, maar ik heb ook een vraagje ivm de toerenteller:

Bij mij dampt het glas van de toerenteller soms aan. Na een tijdje verdwijnt dit dan wel (zoals je zou verwachten als de auto volledig op temperatuur is).

Ik vroeg me af of dit een bekend probleem is en of er iets aan te doen is?

tnx,
                  wist niet dat electromic nog bestond 😳 nu met de zuiderring van turnhout tot neerpelt kom ik nog zelden op de oude molse weg in geel
                  ik zal al eens een digitale postduif op afsturen.

Deepee
                    Je kan Elcom eens proberen. Zitten in Mol.
                    Of electromic in Geel.

ik heb de extra vrije tijd rond de feestdagen gebruikt om wat opzoekwerk te doen ivm mijn flikkerende OBC display in de toerenteller van de 993. idem zoals op deze video.
                      boosdoener zou (cfr Tore Bergvill) een transistor zijn, aangeduid met een rode cirkel op de printplaat van 1ste foto.
                      heeft iemand een idee waar (liefst omgeving Turnhout/Geel) deze BS170 of 2N7000N Channel FET transistoren te verkrijgen zijn?

Graag gedaan :up:

Zo….dankzij Daxmanian de lampjes beide vervangen en heel de boel in mekaar gezet.
                          Werkt perfect en kan nu eindelijk het hele toerenbereik zien in ‘t donker.
                          En nu staat ie nog effe te wachten tot de nr.plaat arriveert

2014-04-2316.23.45.jpg

Ok, tot morgen dan.

Bedankt Daxmanian

bestelling is geplaatst

@993
                                Rond een uur of 10 is goed hoor, ben thuis dan.

@Mitidri
                                http://www.svetila.com/en/light-bulbs-lamps-66/automotive-12v-74/

Hier vind je de lampjes in verschillende wattages en het zijn die van 1,5W die je nodig hebt.

Deze dus :
                                2452 MFX6 12V 1.5W BX8.4d-12.5 Original Line

OK, komt goed uit…moet morgenvroeg naar het stort…..nee, niet voor de 993 :bounce: :bounce: ….kom ik eerst effe langs.
                                  rond 10.00 u of is dat te vroeg?

Nu pas je sms gezien….ja, telefoon ligt altijd daar waar ik ‘m niet hoor.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.