lang zoeken en eindelijk gevonden!

Home Forum Stel jezelf even voor ! lang zoeken en eindelijk gevonden!

• Maker
    Discussie
  • Beste allemaal,

30 jaar Porsche-liefhebber, 5 jaar actieve zoektocht en maandenlang grasduinen op o.a. Porscheforum.be … Eindelijk de stap gezet en een Porsche 911 Targa 2.7 (1977) is vanaf nu de mijne!!! (Je kan alleen maar spijt krijgen van de dingen die je NIET deed in je leven…)
    Matching numbers, goede staat, maar spijtig genoeg niet de originele kleur.

Wat mij in deze zoektocht ongelooflijk geholpen heeft, is de de grote technische kennis die op dit forum heerst :respect2: . Ik ben nog verre van “een Porsche-ist”, maar zal in de toekomst (in de mate van het mogelijke) mijn bijdrage hier ook aan leveren.

Veel groeten en ongetwijfeld tot binnenkort,
    Seppe

Attachments:
    • IMG_20170506_155435.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • 123

proficiat, waar zijn de foto’s?

Met een nieuwe auto voor je , weersta de drang om al meteen grote dingen aan te doen zoals motor revisie
      Kijk gewoon dat hij veilig rijd, onderhouden is en er niets is dat grotere schade kan veroorzaken.

En eerst een beetje rond zodat beter kan inschatten wat er wel of niet belangrijk is.

Als hij langere tijd stil gestaan heeft, eens groot onderhoud geven als dat nog niet is gebeurd
      – Filters
      – Juiste olie (bij oudere niet gereviseerde olie niet te dun, geen gewone synthetische, Classic 20w50 van Porsche bv)
      – niet te veel olie (meten bij warme, stationair draaiende motor)
      – Kleppen (laten afstellen)
      – Verse bougies, distributiekapje
      – Ontstekings timing nazien.
      – Eventueel versnellingsbak olie als hij wat ruw schakelt, bv Swepco is goed voor de synchro’s.

Je kan veel zelf doen aan deze auto’s, alles hangt achteraan, dus je hebt geen brug nodig om veel te doen.
      Als je daar zin in hebt tenminste.

@ Seppe … als je twijfelt kan ik je aanraden eens langs te gaan bij serge in Merchtem waar Bollocks met zijn bolide (en ik ook) ook zit. Die kerel is een kei inzake Porsche motoren. Hij reviseert die al meer dan 30 jaar…blauwe rook doet mij ook wel vermoeden om olie probleempje …succes

[quote=”bollocks” post=251569]@Seppe…. check eerst het oliepeil eens…. als er te veel olie in zit, gooit hij die ook naar buiten…. [/quote]

doe dit wel met het instructieboekje in de hand !! ik lees dat Seppe nieuw en onervaren is en olie peilen moet a-typisch bij een motor met oliekoeling 💡

@Seppe,
            Bedankt voor het compliment… we doen ons best…. en het aftellen begint nu wel echt serieus door te wegen…. kwestie van weken nog….en dan kunnen we misschien eens afspreken…

In elk geval, onze beetjes zijn het waard om in orde te zetten…. ook al lopen de rekeningen soms wat verder op dan gedacht… is nu eenmaal Porsche hé….

Blauwe rook als hij warm staat? Olie…. check eerst het oliepeil eens…. als er te veel olie in zit, gooit hij die ook naar buiten…. in alle andere gevallen moet het blokje open…. succes!

Hopelijk tot binnenkort een ergens ‘in den bocht’ gelijk ze bij ons zeggen…. :drink:

Welkom op het forum
              Veel plezier met de werken en later het rijden
              Deze ga ik ook volgen se

PM

[hide]Welkom en veel plezier met je “P” ![/hide]

Welkom hier :drink: :driver:

Bedankt allemaal voor deze hartelijke ontvangst van een nieuw en onervaren lid!

@ bollocks: ik volg met veel belangstelling (en vooral respect :respect2: ) jouw project. De mijne heft ook een tijd stilgestaan, maar de motor loopt (mijns inziens) nog steeds perfect. Er komt echter wel veel blauwe rook als de motor warm staat (hoedjes aan de kleppen? schraapringen? …) waardoor ik dus ook sta voor een (al dan niet kleine) revisie van de motor… een laatste fase zal het spuiten worden in de originele kleur.

Vele veilige kilometers gewenst!
                      Proficiat.

Welkom Seppe!

XXX

Welkom op ‘t forum.
                          Dus Targa :respect2: en mooi en rood en zilveren beugel en voornamelijk, de uwe :up:

welkom

Welkom!

Welkom en veel plezier met je nieuwe speeltje! :up:

Welkom op het forum en veel rijplezier met je Targa.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.