Langdurig stilzetten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Langdurig stilzetten

• Maker
    Discussie
  • Wat denken jullie.
    Langdurig, enkele jaren dus, stilzetten.
    Is dit haalbaar met een 996 GT3 of toch beter niet.
    Ik zie dat ik nu op 1 jaar 3000 km heb gereden.
    Is eigenlijk te weinig ten opzichte van de vaste kosten die jaarlijks terug keren.
    Rijtaks, verzekering plus de jaarlijks onderhoudsbeurs kosten snel ± €5000.
    Dat komt dan al bijna op € 2 per km benzine inbegrepen.
    Nu heb ik dan nog de schokdempers die vernieuwd moeten worden, toch ook alweer €2500 niet geplaatst.

Als ik dit allemaal begin op te tellen is het wel een zeer dure hobby aan’t worden terwijl ik er eigenlijk veel te weinig kan mee rijden door tijd gebrek :bounce:

Dus denk ik eraan de GT3 enkele jaren stil te zetten tot wanneer ik er meer tijd voor ga hebben.
    Enkel vrees ik dat er door het stilstaan wel eens meer kosten kunnen aankomen dan wat het nu kost.
    Iemand hier ervaring met het stilzetten van een wagen?
    De echt oudere auto’s hebben hier minder problemen mee denk ik.
    Wat met de toch iets recentere Gt3 van 1999?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
    • Bedankt Wim :respekt:
      Ik dacht het al dat dat de beste manier van werken zou zijn.

0
      Wim

Zet onder de draagarmen 4 steunen, en probleem is opgelost. 💡

Dus als je eraan werkt tijdelijk naar boven, en ben je klaar laat je hem op de steunen zakken.

0

Hier nog even een extra vraag over lang stil zetten.
          Ik ga de P morgen op de brug zetten voor het herstellen van een koelwater lek rechts vooraan.
          Waarschijnlijk de radiatoren rot zoals bij vele 996’en.

Na het lezen van Jokke zijn verhaal omtrent de diefstal denk ik er nu dus aan om mijn P op de brug te laten hangen zonder wielen. Dat zal het stelen zeker moeilijker maken 😈

Ik heb echter mijn P zo nog al een keertje een tijdje laten hangen op de 2 palen brug en toen is er een schokdemper beginnen lekken.
          Kan gebeuren bij een auto die 14 jaar oud is maar ik vroeg mij nu toch af of het ene niet met het andere kan te maken hebben.
          De ophanging is immers ontworpen om belast te zijn.
          4 nieuwe dempers zijn niet goedkoop, vandaar mijn ongerustheid.

0

Ik weet het 😳 heb er nog geen van genomen 😳
            Komt volgende week pas naar mij.

0

proficiat William , leuk speeltje !!
              maar je zit toch al even op’t forum , FOTO’S !!!!!!!!!!!!!!!! :drink:

0

Is gebeurd bij de aangekochte wagen :relaxman:
                Zal dus eerst moeten downgraden voor de keuring :bounce:

0

Proficiat William !!

Heb ook een witte focus Rs Mk2 gehad. Jammer dat het maar 10 dagen geduurd heeft 😥 😳

Het eerste wat ik zou doen (nu ik er ervaring mee heb) is de remmen upgraden! Standaard zijn ze niet veel waard mijn inziens…

0

Ja toch wel denk ik.
                    Ook de bruikbaarheid ligt anders dan de GT3.
                    De GT3 is een super auto, echter daar rij ik niet zomaar mee naar de bakker.
                    Op circuit is het een zalige wagen maar dan weer te zeldzaam en duur om kapot te rijden 😳 vraagt ook meer stuurtalent om onder controle te houden.
                    De Focus die ik heb gekocht zit dan in een andere prijsklasse en daar zal ik dan wel met een gerust hard hard mee durven gaan op circuit :driver: :relaxman:

0

Eens turbo fever …. altijd turbo fever zeker 😉

0

Leuk speelgoed, William! 🙂

0

De mijne is een Witte.
                          Zit nu nog een sportuitlaat onder zonder de catalysator 😀
                          Die zal terug standaard gaan denk ik, is nu toch iets te luid.
                          Ik ben al wel wat gewoon van de GT3 maar deze is te luid :happy: knalt elke keer als je schakeld :happy:

0

Ford Focus RS .. supercool .. kom in Herentals regelmatig een groene tegen .. klinkt leuk .. heb altijd iets gehad voor het geluid van 5 cylinders .. die van Audi klinken ook machtig mooi !
                            Die Audi RS3 klinkt toch godverdomme als een klein Gallardo’ke !

0

[quote=”Ghost” post=151173]
                              Maar dan ga ik daar weer spijt van krijgen vrees ik, en de centen brengen toch niks op bij de bank.[/quote]

Er bestaat wel nog iets anders dan het klassieke spaarboekje hé …

😉

0

lekker …. :first:

0

Ford Focus RS
                                  Lichte vracht :relaxman:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.