Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Langdurig stilzetten
- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Van Aelst William.
-
MakerDiscussie
-
4 juni 2013 om 23:04
Wat denken jullie.
Langdurig, enkele jaren dus, stilzetten.
Is dit haalbaar met een 996 GT3 of toch beter niet.
Ik zie dat ik nu op 1 jaar 3000 km heb gereden.
Is eigenlijk te weinig ten opzichte van de vaste kosten die jaarlijks terug keren.
Rijtaks, verzekering plus de jaarlijks onderhoudsbeurs kosten snel ± €5000.
Dat komt dan al bijna op € 2 per km benzine inbegrepen.
Nu heb ik dan nog de schokdempers die vernieuwd moeten worden, toch ook alweer €2500 niet geplaatst.Als ik dit allemaal begin op te tellen is het wel een zeer dure hobby aan’t worden terwijl ik er eigenlijk veel te weinig kan mee rijden door tijd gebrek :bounce:
Dus denk ik eraan de GT3 enkele jaren stil te zetten tot wanneer ik er meer tijd voor ga hebben.
Enkel vrees ik dat er door het stilstaan wel eens meer kosten kunnen aankomen dan wat het nu kost.
Iemand hier ervaring met het stilzetten van een wagen?
De echt oudere auto’s hebben hier minder problemen mee denk ik.
Wat met de toch iets recentere Gt3 van 1999? -
MakerDiscussie
-
Ik zou hem bijhouden William als het kan
Wat komt er al daily ? :driver:
Het stilzetten is nu toch gebeurd. Mijn plaat is binnen van eind vorige maand.
Hoe lang weet ik nog niet, deels denk ik zelfs om hem te koop aan te bieden.
Maar dan ga ik daar weer spijt van krijgen vrees ik, en de centen brengen toch niks op bij de bank.Ook heb ik gisteren besloten terug iets anders (geen P) erbij te kopen.
Die heb ik U ook aangeraden.
Echter niet verkrijgbaar in de juiste maat voor mijn GT3[quote=”Ghost” post=133731][quote=”porsche914orange” post=133664]
Groot gelijk! Veel plezier ermee! Maar euh ga je met de toyo’s blijven rijden?Je ziet soms van die mannen die hun jas, of costuumvest aan een haakje in de wagen hangen. Kan je ook doen aan die rolkooi! :lol:[/quote]
Ben van plan om mijn 2de set velgen te voorzien van Michelins met toch beetje profiel voor als het weer eens regent 😀
De TOYO is wel oké op natte baan maar er mogen een plassen staan, en gezien de staat van onze wegen kan je altijd in een plas terecht komen.[/quote]Ik kan je Michelin Pilot Super Sport aanbevelen. :salut:
[quote=”kleinekastenteufel” post=133668]
Je hoeft voor alle auto’s die ooit op jouw naam ingeschreven waren slechts één maal BIV te betalen.
Bij wisselen van dergelijke wagens moet op de aanvraag tot inschrijving duidelijk ingevuld worden: “inschrijven op naam van titularis”.
[/quote]
Klopt allemaal.
Maar met wisselen bedoelde ik verkopen en iets anders in de plaats.
Reed tot enkele jaren geleden zelden langer dan 2 jaar met een auto.[quote=”porsche914orange” post=133664]
Groot gelijk! Veel plezier ermee! Maar euh ga je met de toyo’s blijven rijden?Je ziet soms van die mannen die hun jas, of costuumvest aan een haakje in de wagen hangen. Kan je ook doen aan die rolkooi! :lol:[/quote]
Ben van plan om mijn 2de set velgen te voorzien van Michelins met toch beetje profiel voor als het weer eens regent 😀
De TOYO is wel oké op natte baan maar er mogen een plassen staan, en gezien de staat van onze wegen kan je altijd in een plas terecht komen.[quote=”porsche” post=133663][quote=”RODONDO” post=133661]De BIV van een nieuwe “propere” wagen valt beter mee dan destijds uw 335d hoor ! ;)[/quote]
Zie maar naar de nieuwe generatie Panamera S Hybrid, 416 Pk, BIV €41, 90% aftrekbaar, CO2 71 g/km, 3,1 l/100 km.Porsche werkt hard aan dergelijke technologie, bewijs hun 918 Spyder met 880 Pk, CO2 van 79 g/km en verbruik van 3,3 L/100 km.
Cijfers die kunnen tellen, nadeel is als dit zo verder gaat dat alle recente modellen met hoog verbruik, cylinderinhoud en CO binnen minder dan 10 jaar niet meer zullen verkocht geraken. :?[/quote]
Dat is ver boven budget 😳
Verder geloof ik er niet in dat het in real time ook zo zuinig zal zijn.
Ik weet uit zeer goede bron dat de elektronica van de huidige generatie auto’s herkend wanneer die op een testbank staan en dan een ander programma, lees zuiniger, gaan gebruiken om de testen te misleiden.
Hoe lang gaat dat nog goed gaan :think:Wat de verkoopbaarheid betreft, dit zien we nu al goed aan de prijzen van die 2de hands wagens.
Ik Vrees er zelfs voor dat mijn GT3 hetzelfde lot beschoren is :bounce:[quote=”RODONDO” post=133661]De BIV van een nieuwe “propere” wagen valt beter mee dan destijds uw 335d hoor ! ;)[/quote]
Maar daar heb ik dus geen zin in 😳
Ik wou een BMW M :bounce:[quote=”Ghost” post=133647]Het regelmatig wisselen van auto heb ik zelf ook altijd gedaan.
Tot enkele jaren geleden gestart werd met de BIV.
Toen ging het wisselen al wat langer duren. Kocht toen een BMW 335d en mocht €3500 aan BIV betalen 🙄
Nu de BIV nogmaals verhoogd is word het een beetje te gek voor mij.
Vandaar dat ik niet zomaar snel terug een DD heb gekocht.
[/quote]Je hoeft voor alle auto’s die ooit op jouw naam ingeschreven waren slechts één maal BIV te betalen.
Bij wisselen van dergelijke wagens moet op de aanvraag tot inschrijving duidelijk ingevuld worden: “inschrijven op naam van titularis”.
Zelfs als je zo’n auto ooit verkocht zou hebben, kan hij zonder BIV terug ingeschreven worden op jouw naam.
Wisselen is op deze manier kinderspel en kost NIETS, buiten uiteraard de reguliere verkeersbelasting, verzekering laten aanpassen, benzine, enz…, maar geen BIV. Voor de verkeersbelasting wordt een verrekening gemaakt voor de periode dat het karretje ingeschreven werd/wordt.
:driver: :engeltje: :driver:
[quote=”Ghost” post=133355]Ik ben gisteren en vandaag met de P buiten geweest :driver:
Ben er zelf gisteren avond gewoon mee gaan werken.
Ik ga proberen de opmerkingen van anderen gewoon te negeren in de toekomst.
Plus ga ik me niets meer aantrekken van die km stand.
Ik ga mijn GT3 dagelijks gebruiken vanaf nu.
Hij zal dan wel in waarde zakken maar ik heb er dan toch de fun van :relaxman:
Een 2de auto gewoon om de GT3 te sparen is eigenlijk onzin.
Is misschien ook de reden waarom ik nog steeds geen opvolger heb voor mijn BMW 335d coupe.
Dus vanaf nu gewoon :driver: met dat hok 😀
Als hij dan versleten geraakt kan ik hem nog altijd stilzetten zeker :happy:[/quote]Groot gelijk! Veel plezier ermee! Maar euh ga je met de toyo’s blijven rijden?
Je ziet soms van die mannen die hun jas, of costuumvest aan een haakje in de wagen hangen. Kan je ook doen aan die rolkooi! 😆
[quote=”RODONDO” post=133661]De BIV van een nieuwe “propere” wagen valt beter mee dan destijds uw 335d hoor ! ;)[/quote]
Zie maar naar de nieuwe generatie Panamera S Hybrid, 416 Pk, BIV €41, 90% aftrekbaar, CO2 71 g/km, 3,1 l/100 km.Porsche werkt hard aan dergelijke technologie, bewijs hun 918 Spyder met 880 Pk, CO2 van 79 g/km en verbruik van 3,3 L/100 km.
Cijfers die kunnen tellen, nadeel is als dit zo verder gaat dat alle recente modellen met hoog verbruik, cylinderinhoud en CO binnen minder dan 10 jaar niet meer zullen verkocht geraken. 😕
De BIV van een nieuwe “propere” wagen valt beter mee dan destijds uw 335d hoor ! 😉
Het regelmatig wisselen van auto heb ik zelf ook altijd gedaan.
Tot enkele jaren geleden gestart werd met de BIV.
Toen ging het wisselen al wat langer duren. Kocht toen een BMW 335d en mocht €3500 aan BIV betalen 🙄
Nu de BIV nogmaals verhoogd is word het een beetje te gek voor mij.
Vandaar dat ik niet zomaar snel terug een DD heb gekocht.
Alles wat ik graag nog een keertje zou rijden (BMW M3 M5) is gewoon te zot geworden 😥
Ook de GT3 is te goed om te verkopen, daar ga ik dan zeker spijt van krijgen.
Ik weet waarover ik spreek :bounce: ik heb een BMW E30 M3 is perfecte staat verkocht toen die 15 jaar oud was :bounce: had ik toen niet mogen doen als ik zie wat die in waarde zijn gestegen.
Was trouwens ook een van de auto’s waar ik het liefst heb in gereden.Het plezier dat je aan een P beleeft is gewoon niet te schatten, wil je de wagen stilzetten is ook geen probleem. Als je een hobby hebt en het is toevallig een Porsche Gt3, dan weet je op voorhand dat het geld kost aan belastingen verzekering onderhoud brandstof.
Het is een investering en doe je de P van de hand heb je altijd je geld terug. Weet je hoe ik het doe?
Ik verander ieder 6 maanden van wagen (pardon van Porsche bedoel ik)
Ik koop liefst eentje waar aan moet gesleuteld worden, dan een beetje extra kosten doen dat de wagen wel in orde is voor de baan dat de volgende eigenaar niet gefopt is, ik verkoop die, maar niet om winst te maken, maar de kosten die er gedaan zijn haal ik er iedere keer uit, dus ik ben niets verloren en niets gewonnen, maar het plezier dat ik er aan beleefd heb is gewoon oneindig. Het (luxe) probleem dat we hebben is dat we het snel beu worden, daarmee, verander regelmatig van P, en je zal zien dat je enthousiasme weer oplaait en dat je ernaar uitkijkt om eraan te sleutelen, zet je de wagen dan toch enkele jaren stil, doe dan in iedere bougie 1cc motorolie in en de bougies een halve slag vast zetten, niet te vast, de massa kabel afkoppelen, de banden 1k meer druk in en laten staan.
Wil ik een jaar later toch even rijden, zet ik de bandenspanning juist, de batterij aan de druppellader, de bougies in en uit en aanspannen, de olie die erin was vliegt er met een rookpluim uit, dat is normaal dan, dan vraag ik aan mijn verzekering agent om een bepaalde weekend de nr.platen van een van de andere P-wagens op de P te zetten zodat je weer een weekend weg kan, de wagen heeft dan goed gedraaid en je bent weer gerust voor een tijdje. Zuiver genieten noem ik dat ..het werkt hoor, veel succes :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.