Langdurig stilzetten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Langdurig stilzetten

• Maker
    Discussie
  • Wat denken jullie.
    Langdurig, enkele jaren dus, stilzetten.
    Is dit haalbaar met een 996 GT3 of toch beter niet.
    Ik zie dat ik nu op 1 jaar 3000 km heb gereden.
    Is eigenlijk te weinig ten opzichte van de vaste kosten die jaarlijks terug keren.
    Rijtaks, verzekering plus de jaarlijks onderhoudsbeurs kosten snel ± €5000.
    Dat komt dan al bijna op € 2 per km benzine inbegrepen.
    Nu heb ik dan nog de schokdempers die vernieuwd moeten worden, toch ook alweer €2500 niet geplaatst.

Als ik dit allemaal begin op te tellen is het wel een zeer dure hobby aan’t worden terwijl ik er eigenlijk veel te weinig kan mee rijden door tijd gebrek :bounce:

Dus denk ik eraan de GT3 enkele jaren stil te zetten tot wanneer ik er meer tijd voor ga hebben.
    Enkel vrees ik dat er door het stilstaan wel eens meer kosten kunnen aankomen dan wat het nu kost.
    Iemand hier ervaring met het stilzetten van een wagen?
    De echt oudere auto’s hebben hier minder problemen mee denk ik.
    Wat met de toch iets recentere Gt3 van 1999?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
  • XXX

:respekt: DRIVE IT :respekt:

[quote=”WTL88″ post=133370]Respect voor uw beslissing, een p dient om mee te rijden, niet om in uw garage te staan. :applaus:[/quote]

Ik spreek enkel namens mij zelf, heb respect voor een andere mening.
        Maar mijn P wordt zeveel mogelijk gebruikt als het kan.
        Ivm met ruimte moet ook af en toe de bmw van stal.

THX :relaxman: :driver:

goede beslissing :first: :first: :first:

Mag ik even Ghost … :happydance: :happydance: :happydance: :happydance: :happydance: *luv :first:

That’s the spirit :driver: :driver:

Eens hij oldtimer is maakt een paar honderdduizend kilometer niets uit. :happydance:

[quote=”Ghost” post=133355]
                  Ik ga proberen de opmerkingen van anderen gewoon te negeren in de toekomst.[/quote]
                  That’s the spirit!! Ik heb het 2 jaar gedaan, echter die km-stand uiteindelijk… 😳
                  Maar, wat je gehad hebt kunnen ze je niet meer afnemen :up:

Respect voor uw beslissing, een p dient om mee te rijden, niet om in uw garage te staan. :applaus:

[quote=”Ghost” post=133355]Ik ben gisteren en vandaag met de P buiten geweest :driver:
                      Ben er zelf gisteren avond gewoon mee gaan werken.
                      Ik ga proberen de opmerkingen van anderen gewoon te negeren in de toekomst.
                      Plus ga ik me niets meer aantrekken van die km stand.
                      Ik ga mijn GT3 dagelijks gebruiken vanaf nu.
                      Hij zal dan wel in waarde zakken maar ik heb er dan toch de fun van :relaxman:
                      Een 2de auto gewoon om de GT3 te sparen is eigenlijk onzin.
                      Is misschien ook de reden waarom ik nog steeds geen opvolger heb voor mijn BMW 335d coupe.
                      Dus vanaf nu gewoon :driver: met dat hok 😀
                      Als hij dan versleten geraakt kan ik hem nog altijd stilzetten zeker :happy:[/quote]

Das gesproken ! :first: :happydance:

Groot gelijk! Zoveel mogelijk van genieten!

:up: Dat is waar ze voor gemaakt zijn :driver:

[quote=”PT” post=133165]W, koop jezelf voor dat geld een deftige 2dehands auto- trailer en ga af en toe op circuit knallen :driver: ! Stilstaan is achteruit gaan hé ![/quote]

Aanhanger kopen moet ik niet doen.
                            Ik heb hier een depannage vrachtwagen staan waar de P opkan.

Ik ben gisteren en vandaag met de P buiten geweest :driver:
                              Ben er zelf gisteren avond gewoon mee gaan werken.
                              Ik ga proberen de opmerkingen van anderen gewoon te negeren in de toekomst.
                              Plus ga ik me niets meer aantrekken van die km stand.
                              Hij zal dan wel in waarde zakken maar ik heb er dan toch de fun van :relaxman:
                              Een 2de auto gewoon om de GT3 te sparen is eigenlijk onzin.
                              Is misschien ook de reden waarom ik nog steeds geen opvolger heb voor mijn BMW 335d coupe.
                              Dus vanaf nu gewoon :driver: met dat hok 😀
                              Als hij dan versleten geraakt kan ik hem nog altijd stilzetten zeker :happy:

Tsja Luxe problemen inderdaad. Gelukkig maar zou je bijna zeggen. Maar ja, in mijn geval dan toch keuzes maken tegenwoordig. Heb voor het eerst mijn minimum strevens losgelaten, d.w.z. minimaal 10x dit, minimaal 10x dat. Als ik nu dan nog maar afentoe, dan ben ik al een blij man.

Bijvoorbeeld, heb net het onderhoud aan het remsysteem van m’n boottrailer gehad, staat er weer paraat bij, kan dus gaan varen wanneer ik wil. Het op stalling staande bmw’tje moet ook een nieuwe voorruit in en dus 4x bandjes en wie weet wat nog meer, die laat ik dan nog maar een jaartje staan. Maar nu gaan er dan wel 2 nieuwe sets sloffen op d’n 11. Heb nog een drukverlies probleempje op een cup speedline gevelgd achterwiel, maar dat lossen we dan in de winter maar een keertje op, anders glipt deze zomer nog door de P-vingers. Ik begin ernstig zin in een stukkie sturen te krijgen, maar eerst nieuwe sloffen dus.

Heeft iemand eventueel nog een (klaar terwijl u wacht) gouden tip voor (scherp geprijsde zeer goede kwaliteit) nieuwe sloffen inclusief montage op de speedlines?

Maatvoering:
                                2x 225/40zr18
                                2x 265/35zr18
                                :coolness:

Bedankt allemaal voor de tips en ideeën.
                                  Het gaat mij niet puur om de kosten dat hoort er nu eenmaal bij.
                                  Het gaat er meer om dat ik er te weinig in rijd en dan word het wel duur per rit.
                                  Waarom ik er niet meer mee rijd weet ik zelf eigenlijk niet.
                                  Ik rij er graag mee maar het komt er gewoon niet van.
                                  Na vorige winter heb ik er nog geen 10 keer mee weggeweest denk ik.
                                  Waarvan nog 2 maal was voor weg te brengen naar garage voor onderhoud en vervangen polie.
                                  Het stilzetten en af en toe circuit rijden is natuurlijk een optie.
                                  Maar ik ben niet zo een goede chauffeur vrees ik 😳
                                  en dan kunnen de kosten nog hoger oplopen op circuit hé 😀
                                  Ik ga er zeker nog mee naar de keuring deze maand en dan hou ik heb ingeschreven tot de winter.
                                  Daarna weet ik het niet. Zoals Mushroom ook schrijft soms stel je dingen in vraag tijdens uw leven en dan neem je daaruit een beslissing.
                                  Bvb begin dit jaar ontstond er brand in mijn dagelijkse auto.
                                  Toen grote problemen, een gemis.
                                  Nu 5 maanden later heb ik nog steeds geen andere DD gekocht omdat ik niet weet wat te kopen en dus stel ik nog maar wat uit tot ik het zeker weet. De dagelijkse km’s doe ik nu met de VW van mijn vriendin. Gaan werken met de fiets of brommer. Ik voel mij daar niet slechter mee en vraag mij nu steeds meer af of het allemaal wel nodig was om 3 auto’s en een vrachtwagen en een brommer op de baan te houden.
                                  Ach allemaal luxe problemen zeker 😕

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.