Langdurig stilzetten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Langdurig stilzetten

• Maker
    Discussie
  • Wat denken jullie.
    Langdurig, enkele jaren dus, stilzetten.
    Is dit haalbaar met een 996 GT3 of toch beter niet.
    Ik zie dat ik nu op 1 jaar 3000 km heb gereden.
    Is eigenlijk te weinig ten opzichte van de vaste kosten die jaarlijks terug keren.
    Rijtaks, verzekering plus de jaarlijks onderhoudsbeurs kosten snel ± €5000.
    Dat komt dan al bijna op € 2 per km benzine inbegrepen.
    Nu heb ik dan nog de schokdempers die vernieuwd moeten worden, toch ook alweer €2500 niet geplaatst.

Als ik dit allemaal begin op te tellen is het wel een zeer dure hobby aan’t worden terwijl ik er eigenlijk veel te weinig kan mee rijden door tijd gebrek :bounce:

Dus denk ik eraan de GT3 enkele jaren stil te zetten tot wanneer ik er meer tijd voor ga hebben.
    Enkel vrees ik dat er door het stilstaan wel eens meer kosten kunnen aankomen dan wat het nu kost.
    Iemand hier ervaring met het stilzetten van een wagen?
    De echt oudere auto’s hebben hier minder problemen mee denk ik.
    Wat met de toch iets recentere Gt3 van 1999?

4 reacties aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)
    • Stil laten staan = dood gaan 😕
      3000Km? Ik vorig jaar slechts 2300Km… De man op de keuring trok nogal een gezicht, “amai mijnheer rijdt niet veel?”. Neen tijdsgebrek natuurlijk…!

Ik probeer er toch af en toe een ritje mee te maken, het is niet mijn bedoeling de P jaren te laten staan, dan krijg je pas kosten!

Goed over nadenken is mijn TIP !

het is evident dat stilstaan geen goed doet aan een wagen. Zoals hierboven vermeldde tips zou ik zeker in acht nemen plus alle rubbers inspuiten met siliconenspray dat voorkomt uitdroging.

grtz

Ik heb er geen ervaring mee om een auto langere tijd stil te zetten.

Op het PF NL zijn er wel eens topic’s met vergelijkbare vragen en daar komt een hoop zin en onzin op af :bounce: .

Deze over een GT3 met 10 jaar stilstand!

en

Deze over een GT3 met 3 jaar stilstand

Toch een paar tips:
          -Zorg voor een droge goed geventileerde opslagruimte
          -Zet de bandenspanning een 1/2 Bar hoger
          -Volle tank
          -Accu afkoppelen
          -Eens in de maand de auto even starten

Je zal er echter niet aan ontkomen dat stilstand achteruitgang is. Ik merk het al aan mijn 964 als daar een paar weken niet mee is gereden dan laat ze dat gelijk goed merken :what: .

Ken er eigenlijk de ballen van maar een auto, gelijk welke, enkele jaren stilzetten gaat volgens mij toch enkele €€€tjes kosten om deze weer rijklaar te zetten :think: :think: :think:
            *porsche *porsche *porsche hobby= veel €€€kes hé :driver: :driver: :driver:

4 reacties aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.