Lap men dak al kapot na 3 dagen ???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Lap men dak al kapot na 3 dagen ???

• Maker
    Discussie

• luc

Amai ik begin al goed met men nieuwe auto
      De zaterdag men porsche boxster eindelijk gaan halen en het begint al goed
      Men dak gaat al niet meer automatisch open wat nu (nog wel garantie op normaal )
      ik zie tussen men dak 2 stangen met daarop 2 plastieke witte topkes die zijn afgebroken
      ik denk dat dit de stangen zijn om de kap open te duwen
      Is dit nen zware kost ??? ik ben juist naar Porsche Antwerpen geweest maar die kon er geen bedrag op plakken 100 a 400 euro kon het zijn :-(((((

Is dit al bij iemand voorgevallen ??? of doe ik iets verkeerd ???

mvg Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Ik hoop dat je de schriftelijke toestemming van de verkoper had om Daar je wagen te laten herstellen en waarbij hij zich akkoord verklaart om de kosten terug te betalen .
        1 tip ,bij herstelling onder garantie steeds duidelijke schriftelijke afspraken maken .En geduld hebben .
        Succes en opnieuw veel rijplezier al dan niet met open dak .

luc

Voila dak is terug gemaakt se wel 284 eurookes maja nu proberen men centen terug te krijgen via de garantie dat zal wat anders worden denk ik

mvg

[quote=”Funny” post=94375]Na de busrit zal je dubbel en dik genieten van je P.[/quote]

Dat klinkt heel positief! Goed bekeken 😀

Campi eind goed al goed ,na de busrit zal je dubbel en dik genieten van je P.

Wim

Het gaat in ieder geval opgelost worden, dus straks weer genieten met het mooie weer. 8)

luc

Voila juist men boxster binnegedaan bij Porsche Antwerpen en hij zou straks klaar zijn hoop ik toch 🙂
                  Was wel belachelijk nieuwe auto en met de bus terug naar huis moeten gaan plezant is anders 😳
                  En nu maar hopen dat dit het laatste is

mvg

[quote=”campi” post=94288]Maar ik wou is weten of er nog personen zijn die het ook al hebben gehad of wat de reden zou kunnen zijn[/quote]

Hoi Campi,

zoals je kon zien in de bovenstaande link, had ik vorig jaar net hetzelfde voor. Gelukkig werkt alles nog perfect als je het manueel doet, dus kan je nog wel zonder problemen de baan op. 1 Armpje bleek bij mij al stuk geweest te zijn en het andere moet dan veel te hard werken en is het dus logisch dat het kort daarna ook afbreekt.

Bij Porsche vroeg men er veel meer voor dan de werkelijke kost, dus best niet via hen bestellen. Als je een beetje handig bent, zal je het wel zelf kunnen, maar ik had het geluk dat ik een Übervriendelijke Wim en Timo kende en dat ik bovendien dacht dat alle mechaniek aan een Porsche van porselein was en er dus niet aan durfde beginnen.

Je hoeft dus niet te vrezen voor torenhoge kosten :driver:
                    Al zou ik zeker het jaar garantie hiervoor gebruiken; daar heb je ongetwijfeld voor bijbetaald.

Ik volg bovenstaande redenering, en vooral niet panikeren ook al is het een vervelende zaak als je pas de eigenaar bent van jouw droombolide. Ik zou er ook niet happy van worden maar je kan het beter rustig aanpakken en de zaak goed oplossen in het belang van alle partijen, tenslotte zit niemand in het materiaal natuurlijk.

Sucses met de verdere afhandeling van dit euvel, maar vooral veel plezier met de aankoop van de Porsche!

Wim

[quote=”campi” post=94294]zal niet zoveel kosten maar wat is de oorzaak ervan ??[/quote]dat die

Kosten vallen inderdaad mee, weet het niet meer uit mijn hoofd, maat Pieters zal het nog wel weten, want daar hebben wij ze vervangen.
                        Dat die dingen breken is gewoon de moeheid en slechte kwaliteit van materiaal.
                        Gewoon zorgen dat je ze elke 5 jaar vernieuwd, of een reserve set bij hebben.
                        Ik geloof trouwens dat er nu een nieuwer serie met aluminium koppen verkrijgbaar is.

eerst offerte laten opmaken bij porsche center op naam van verkopende handelaar (eerste effe vragen bij de handelaar). Dan dit voor akkoord laten afstempelen en ondertekenen door de desbetreffende handelaar. Dan ben jij ingedekt en kan hij de kosten verhalen/claimen bij zijn afgesloten garantie/verzekering. Anders kan hij dit niet claimen en zal er moeilijker een betaling volgen.
                          zo werkt het bij ons ook.

luc

ja maar ik had hem nog maar nen keer of 4 opengedaan ik heb hem nog maar van de zaterdag verdekke grrrr 😳
                            En ik zal het maar laten plaatsen zeker voor de zever te vermijden voor ik nog meer kapot doe

zou kunnen dat het al langer een barstje had en nu afbrak , zou 2 andere halen en testen , je dak ging anders altijd open ?

luc

ja bij mij is het een plastiek topke dat in twee is gebroken en zat op een ijzeren stang met schroefdraad dus dat topke zal niet zoveel kosten maar wat is de oorzaak ervan ??

heb vorige week nog een ander topje en boutje met kogel op vervangen , bij mij was het boutje met kogelkopje verdwenen , heb er nog geen 10 euro voor betaald bij Verellen . :relaxman:

luc

Klopt dat is dus bij mij ook het geval maja wat is de oorzaak ervan ??
                                    Ik kan hem morgen al eventueel binnedoen bij Porsche Antwerpen ik heb wel garantie op de wagen normaal maar ik weet dus niet of dit ook garantie is natuurlijk

mvg Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.