Lapmje ABS en PSM gaat aan + oliedrukmeter

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Lapmje ABS en PSM gaat aan + oliedrukmeter

• Maker
    Discussie

• Audiotronics
    Deelnemer

Probleem bij een 996 4S, een probleem dat ik graag opgelost heb voor verkoop : als ik de wagen start en de eerste keer aan de rem komt gaat het lampje van de ABS en PSM aan, met vermelding op de boordcomputer. Niet altijd, meestal wel maar soms pas na de 10e – 15e – 20e keer te remmen. Zit daar ergens een slecht contact aan de wielen?

En ik stond zondag startensklaar om naar Bilzen te rijden en ik start : meter van oliedruk valt weg. Ook weer ergens een stom slecht contact?

👿 👿 👿 Zal de prijs al maar wat laten zakken. Of toch maar op dat belachelijk bod van een autohandelaar ingaan 🙄

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • kijk een of dat alle banden de correcte banden spannig hebben
        reset deze dan even.in de bc

een vriend rijd ook met een 996
        de bandenspanning was niet correct +zwak contact = abs +psm fout melding
        raar maar waar
        gelukkg was het maar dat

ons hart stond bijna stil

@Audiotronics : ik ben absoluut geen kenner maar ik heb een gelijkaardig probleem wat de oliedrukmeter betreft. Af en toe valt de oliedrukmeter uit bij mijn 996. Mijn wagen is nog onder garantie maar ik heb het nog niet laten herstellen. Volgens Van Beurden is dit een veel voorkomend probleem (ik lees op dit forum dat de meeste (allemaal) vertrouwen hebben in Van Beurden) en dat het om een “formaliteit” gaat.

Indien de oliedruk effectief weg valt komt het rode lichtje aan (en het weinige wat ik van mechaniek/electronica ken zal rijden ook niet meer lukken…). Bij mij blijft het bij een oranje foutmelding in de boordcomputer en het verdwijnt volledigbwanneer de motor op temperatuur is. Ik kan het probleem ook “uitlokken” door bij koude motor hoog in de toeren te gaan.

Groeten

Staat die daar nu nog 😯 Ik doe oogkleppen op 😆 Die speedster gaat dan toch heel veel in prijs moeten zakken. Bij AB Auto staat er ook nog steeds éne nieuw te koop. Ze zijn al tot juist geen 200.000 euro gezakt. En ze zullen er nog uiteindelijk nog wel 20-30.000 euro gaan afdoen om deze weg te krijgen.

Ik ben onlangs binnen geweest en toen hebben ze achteraan de remblokken en -schijven vervangen. Misschien gewoon slechte contacten? We zullen wel zien wat ze zeggen.

Anoniem

Staan nog enkele mooie exemplaren binnen 😀
              Misschien toch maar gaan voor de speedster ipv een Ferrari cabrio 💡

Allé we weten morgenvroeg weer wat doen. Even naar Verellen in Geel rijden 😆 Wel niet goed want dan loop ik weer in hun showroom rond. Slecht voor de’n tikker.

Anoniem

Jim
                  Ik denk wellicht een slecht contact of slechte ABS sensor.
                  Tractiecontrole word immers geregeld door de ABS sensoren.
                  Bij Verellen kan men direct zien welke sensor het is via de computer.
                  Oliedruk meter kan ook een slechte sensor zijn, als het lampje van de oliedruk niet aangaat is er nog wel een minimum aan druk, wel best laten checken, zonder oliedruk rijden duurt niet lang vooraleer er ernstige schade is.
                  Hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.