Lawaai bij warmteregeling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Lawaai bij warmteregeling

• Maker
    Discussie

• Nulens Frank
    Deelnemer

Dag beste leden,

De laatste tijd maakt de verwarmingsinstallatie van mijn 3.2 (1988) nogal veel lawaai(schurend) vooral als ik het toestel tussen de 2 zetels vooraan in een hogere positie plaats. Soms ook vooraan wanneer meer warme of koude lucht aangeblazen wordt.
      Heeft iemand daar ook al last mee gehad?
      Dient er iets worden gesmeerd of proper gemaakt?

Frank.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Oké, blowjob fixed ! :wtf:

Wim

Ik heb een andere afbeelding staan voor de 3.2 blower in het vooronder. 😳

Maar we zitten in ieder geval op dezelfde golflengte. 😉

Wim,

Zo te zien kom je verder in dit gesprek ook in de buurt van bovestaande blower als mogelijkheid 🙂
            Btw hierboven picture van ventilatie systeem 3,2.
            De motor heb ik vorig jaar vervangen op mijn 3,2 en had net hetzelfde als Frank 911 aangaf, vandaar mijn kleine inbreng 🙂

PB

Dan kan je enkel een BDG’ke doen. :mrgreen: :coolness:

Wim

[quote=”Frank 911″ post=123577]Dank je wel Wim voor de snelle (spectaculaire) analyse.[/quote]

😆 😆
                Ik heb het zelf ook al eens mee gemaakt dat de blower in het vooronder spontaan rook ging ontwikkelen en doorbrandde.
                Was op de weg naar Maastricht, net voor het ECOduct, en is inderdaad spectaculair als je ineens niks meer ziet door de rook ontwikkeling.

Een hele geruststelling Fabio.
                  Dank u voor de feed-back.

Dank je wel Wim voor de snelle (spectaculaire) analyse.
                    Ik zal het zaakje in het oog houden.

Tot later

Heb ik bij mijn 3.2 ook.. Volgens mij gewoon door te weinig gebruik.. Soms heb ik zelfs een krijsend geluid bij het opstarten van de verwarming. Maar na 3 minuten moet ik alles afzetten wegens te warm. Ik denk dat we het geluid er gewoon moeten bijnemen 😀 Maar verder werkt het systeem meer dan prima

Wim

Ik denk dus nu dat je servo motor hoort die de kleppen regelt, want die reageert op de standen van de knop tussen de stoelen.
                        Die kan inderdaad door weinig gebruik zijn, dus zou er even nog niks aan doen.

Mochten het de voet blowers zijn, geven die het geluid van een nest jonge spreeuwen. 😉
                        En in de motor ruimte achter een gejank van je welste omdat geen lager inzit.

Anders even eens met de kofferklep op de regeling van knoppen doen, en dan iemand laten luisteren of het de motor van de fan tegen het dashboard is, want dat kan ook nog.
                        Die hebben de neiging als ze versleten zijn spontaan in de fik te schieten (kortsluiting), maar schrik dan niet want dan komt de rook uit alle sleuven van je dashboard.

Wim,

Wanneer ik het toestel tussen de zetels bedien (gaat tussen 1 en 9) en ik doe het langzaam aan hoor ik praktisch geen gezoem vooraan, en de warmeluchtblazers onder aan de zetels werken perfect.
                          Wanneer ik vlug schakel tussen 1 en 9 hoor ik een bijna toeterend zoemend geluid vooraan.
                          Wanneer het toestel op 3 of 5 blijft staan werkt alles perfect, geen geluid.
                          Ik heb ook de hendels vooraan gecontroleerd en die werken goed, behalve als ik vlug schakel tussen 1 en 9 dan versterken ze het geluid nog.
                          Zou het kunnen dat de vorige eigenaar weinig gebruik gemaakt heeft van de onderdelen van de verwarming en het koude lucht-systeem en zal het probleem zich vanzelf oplossen of is een minimum aan corretie of herstelling nodig?

Bedankt voor de hulp,

Frank.

Dank u Wim, ik zal alles nog eens uitproberen vandaag of morgen.
                            Ge hoort nog van mij.

Alvast bedankt voor deze snelle en technische reactie,

Frank.

Wim

964 is iets anders als 3.2 Bernard. 😉

Geef even door waar het geluid vandaan komt, want kan de servomotor klep bediening tussen de stoelen zijn.
                              De voet blowers onderaan links of rechts.
                              De blower in de kofferruimte, of die in de motor ruimte.

Klinkt als ventilatie motor lager of lager huis.
                                Voor handige harry zelf te vervangen en anders motortje vervangen
                                motor p/n 911 571 320 32 item 12

blowermotor.PNG

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.