Layout-structuur Porscheforum

Home Forum Porscheforum mededelingen Layout-structuur Porscheforum

• Maker
    Discussie
  • Zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt zijn we aan het experimenteren met de structuur achter het forum, de layout zeg maar, om het forum duidelijker en overzichtelijker te maken… de eerste dagen zal dit misschien nog niet meteen het geval zijn, maar we werken dan ook volgens een live trial and error principe waardoor jullie tijdens het live testen ook jullie mening kunnen ventileren, alle tips en opmerkingen zijn welkom en er zal in de mate van het (technisch) mogelijke rekening mee gehouden worden.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
    • Als je een berichtje getypt hebt en het wil plaatsen dan ga je naar hieronder en dient op “plaats bericht” te klikken. Omdat dit keuzevakje links staat en rechts ervan “annuleer” is een vergissing snel gemaakt. Tenminste; ik heb menig bericht opnieuw moeten typen 🙁

Ik weet niet of meer mensen dit hebben? En of er een oplossing kan komen door ‘plaats bericht’ bijvoorbeeld meer naar rechts te plaatsen en annuleer meer naar links of kleiner oid.

tis maar een 💡

verder geraak ik al aardig thuis 🙂

[quote=”mcklusky” post=91333]Mag ik dan even vragen welke extra vermeldingen jullie graag onder je username gezien hadden? [/quote]

Die aanwezig/afwezig button hoeft wat mij betreft niet.

Even iets over het onderschrift (de handtekening) … sommige hebben daar een hele mooie foto, maar om die nu herhaaldelijk in een topic terug te zien is 😕 Ik vind dat de leesbaarheid (erg?) beinvloeden (net als overbodig quoten).

➡ hetzelfde geldt overigens voor tekst .. alleen valt die minder op en kan je daar makkelijker overheen kijken.

Ik denk dat elk forum een kwestie van ‘ontdekken en wennen’ is. Moest hier ook even wennen waar alle knoppen zitten enzo. Sfeer is naar mijn mening prima maar niet veel anders dan andere fora op het net. De veranderingen volg ik met interesse :applaus:

[b][color=#000088]Edit by Mushroom:
          Sorry Marcel maar we hadden een deal dat er geen verwijzingen meer gingen gebeuren toch?[/color][/b] :engeltje:

Het leren “kennen” van elkaar kan, lijkt mij, pas echt IRL.
            Hoe je ook denkt over het NL forum, als daar iets gebeurt is het wel elkaar ontmoeten. Daar wordt zoveel georganiseerd, dat je binnen een jaar met heel veel mensen kennis kan maken. De wintermaanden zijn soms wat stilletjes, maar vanaf maart barst het weer los met evenementen. En staat hier de agenda dus vol met P ontmoetingen. Het zijn er soms zoveel, dat je keuzes moet gaan maken.
            Daardoor kan je soms ook denken en zien dat de sfeer op dat forum anders is. Veel mensen kennen elkaar en reageren ook op die manier naar elkaar. Dat is voor een buitenstaander dan niet te begrijpen, maar onderling wel.
            En dat mensen verdwijnen van een forum is altijd spijtig, maar in het echte leven raak je ook contacten kwijt.
            Dat daar kennis mee verloren gaat is helemaal jammer.

Anoniem

Ik volg JP daar ook in.
              Ik ken enkele forumleden persoonlijk.
              Hoop er op 1 April nog enkele te leren kennen 😀
              Ook zijn er heel wat die je begint te begrijpen in hun manier van schrijven doordat ze regelmatig iets posten.
              Maar nu komt het een beetje, er zijn veel nieuwe leden waar ik mij weinig kan bij voorstellen. Buiten ik ben … ik ben van … er rij met … weten we daar niets van.
              Ik vind het bvb leuk om weten dat iemand technisch goed is met auto’s of niet, eigenlijk niet belangrijk maar dat geeft een ander gevoel bij sommige posts.
              Als deze leden langer actief zijn zal dat natuurlijk ook gaan veranderen, als er niet continu zoveel extra leden bijkomen.
              Die extra leden zijn natuurlijk nodig en goed om het forum levendig te houden, aan de andere kant maakt het alles minder persoonlijk.
              Dit is natuurlijk mijn persoonlijk gevoel, hoop er op 1 April iets tegen te doen 😛
              Voor vernieuwingen aan het forum daarentegen enkel lof :applaus:

Anoniem

Laat het mij duidelijk stellen ik vind het hier nog altijd plezant. Alleen is het toch wat minder geworden.(Trouwens dit is het enige openbaar forum waar ik nog actief op ben.)

Opgemerkt is dat de ‘oudere’ leden hier nog maar weinig posten en zelfs wegblijven. Getuige,…

Het is altijd plezanter te weten tegen wie je bezig bent en wie je antwoord geeft.
                Respect voor elkaar en elk anders mening (ok ook ik heb soms wel een uitschuiver).
                Dus die gewilde (verplichte) voorstelling is volgens mij (en…) een must wil het forum kans hebben op overleven.

Dat er reeds veel inspanningen gebeuren is goed om lezen, waarvoor dank, en hopelijk zijn die ook loonend.
                Dus David ik pleeg zeker geen aanval op u en uw manier van beheren, heb daar zelfs helemaal geen recht toe, alleen heb ik al veel fora zien stuk lopen op hun eigen succes.

Hopelijk krijg je het voor elkaar!
                Jean Pierre.

@911lover: bedoel je dat jij een stoorzender bent 😈

:applaus:

[quote=”Sigrid” post=91353]
                      En voor wie is het belangrijk om te weten of je al 5000 posten hebt geplaatst en 6 jaar op het forum zit?
                      [/quote]

Zo is er hier maar eentje hoor 😈

Ach, ieder forum heeft wel wat. Op het pf.nl heb ik ruim 6600 posten geplaatst. Het is bijna altijd zo dat Nederlanders en Belgen(en alle andere nationaliteiten), andere karakter-eigenschappen hebben. En zich daardoor ook anders gedragen. Het pf.nl is ook anders geworden het laatste jaar, wat velen betreuren. Hoewel het weer de goede kant op gaat, is mijn mening.
                        Maar ik gedraag me hier óók anders. Er heerst hier een andere sfeer, beter of niet, dat is waar iemand zich prettig bij voelt.
                        Als ik echt de ware aard(met zekere felheid dus) van dit beestje hier af en toe zou laten zien, dan was ik hier al van het forum gegooid……..vraag maar na bij ene Wim, Bart of Bart 😉

Siegrid, FYI, je hebt 220 posts :mrgreen:

Wat ik even wens te zeggen: ik vind het Belgische P-forum heel leuk en aangenaam.
                          En zonder iemand tegen de borst te willen stoten vind ik het hier pakken leuker dan op het Nederlandse (zuster) forum.
                          Als je daar een vraag durft te stellen krijg je steevast enkele lompe en onbeschofte antwoorden als reactie 😐

Dan vind ik de “Belgian way of life” toch veel aangenamer.

Just my 2 cents….

Ik kan me voorstellen dat het een teken van fatsoen is, dat als je bij iemand binnenkomt, die een hand geeft en je voorstelt.
                            Maar hoezo is men “moe” omdat te vragen. Vind dit eigenlijk een taak voor moderators en het is prettig als anderen daar wellicht aan mee doen.
                            Maar van de honderden dagelijks gebruikmakenden forummers, kan je toch niet onthouden wat ze allemaal geschreven hebben? Of leest men dat na?
                            Ik weet dat er forums bestaan waarbij je niet meteen een verkooptopic kan beginnen, maar eerst een aantal posten moet hebben geplaatst. Anders wordt het een makkelijk te gebruiken “marktplaats”, wat niet het doel is van een forum.
                            Zelf ben ik ook begonnen met posten, kwam toen na veel zoeken een voorstelmogelijkheid tegen en heb dat toen ook gedaan. Er heeft niemand iets gesuggereerd richting voorstellen en regels van gebruik van het forum zag ik ook zo gauw niet. Dat is nu veranderd, met een officieel voorsteltopic, waar blijkbaar velen interesse in hebben als ik dat zo lees. Kijk er ook wel eens naar, maar om iedereen welkom te gaan heten………
                            Je kunt iemand die inlogt voor de eerste keer meteen “doorsturen” naar het voorsteltopic, probleem opgelost. Maar dan moet dit ook duidelijk in de forumregels staan(heb ze nu gelezen en er staat niets in over voorstellen!).

Moderators zijn er om mensen te corrigeren, iets te leren, enz. Ik zie ze dit ook doen op dit forum, ook met de vraag: stel je even voor….maar ook moderators zitten niet 24 uur per dag op een forum.
                            En voor wie is het belangrijk om te weten of je al 5000 posten hebt geplaatst en 6 jaar op het forum zit?
                            Blijkbaar is ook hier behoefte aan, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom.
                            Het gaat toch om de kennis, kunde of lol die iemand brengt op een forum….en niet om het feit dat er in een GT3 wordt gereden, je 21 bent of 56. Of juist het omgekeerde, geen kennis en dus vragen hebt. En dan je kennis deelt of blij bent met de gegeven antwoorden.
                            Er zijn hier ook vast mensen, die meer lezen dan posten, waarom dan ook. Geldt ook voor mijzelf. Redenen o.a.: Belgisch gerelateerde onderwerpen heb ik geen antwoord op, sommige zaken hebben niet mijn interesse, andere zaken heb ik gewoon geen antwoord op, of….geen tijd en zin.
                            Dat betekent dat ik in een half jaar misschien 50 posten hebt geplaatst(ik heb geen idee hoeveel).
                            Maar iemand met 1000 posten betekent voor mij niet meteen: oh, daar zit de kennis van Porsche dus goed. Een veel poster kan ook een stoorzender zijn, maar ook ik kan een stoorzender zijn met mijn weinige posten.

De opmerking van Reys kan vele kanten op en net zoals mijn bovenstaande poster ben ik wel benieuwd naar de redenen.

Blijkt dus dat het aantal posts in dezelfde module zit als de statusbalk, vandaar dat beiden “tijdelijk” weg waren, ik heb het nu dus terug aangezet om jullie tevreden te stellen ;-), dan werken we nu maar even verder aan de Captcha manier, de Captcha testperiode is nu ingegaan, normaal gezien alleen van toepassing voor nieuwe leden, dus als jullie er problemen mee ondervinden, graag melden via info@porscheforum.be, daarna zullen we verder werken aan de voorstel topic manier.

Dat klopt, dat was me niet eens opgevallen dat het aantal posts weg is… zal dat eens nakijken, de status als poster over hoeveel posts iemand heeft gedaan is idd weg omdat we bezig zijn een oplossing te zoeken ivm de voorstellingtopic, we zoeken naar een manier dat je eerst minimaal x-aantal posts in de voorsteltopic moet gedaan hebben voor je op de rest van de site kan posten, één en ander hangt samen en daar kunnen we niet mee experimenteren als t online is. Dus de uitspraak van Reys dat het de verkeerde kant opgaat met het forum stoot me een beetje tegen de borst, tot nu toe heb ik al aan alle vragen proberen tegemoet te komen, maar je moet de mensen ook de kans geven om één en ander verbeteren … Rome wasn’t built in a day…
                                Ik begrijp ook de uitspraak “Begin mij hier op ‘t forum steeds minder op mijn gemak te voelen, vandaar!” helemaal niet, dus graag een toelichting hierover ?

Ik denk dat men het vooral heeft over hoeveel posts iemand al gedaan heeft.
                                  Vroeger stond dat bij je Avantar; nu niet meer.

Er stond ook vroeger bij welke “status” je had als poster; dat is nu ook verdwenen.

Grtz,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.