Layout-structuur Porscheforum

Home Forum Porscheforum mededelingen Layout-structuur Porscheforum

• Maker
    Discussie
  • Zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt zijn we aan het experimenteren met de structuur achter het forum, de layout zeg maar, om het forum duidelijker en overzichtelijker te maken… de eerste dagen zal dit misschien nog niet meteen het geval zijn, maar we werken dan ook volgens een live trial and error principe waardoor jullie tijdens het live testen ook jullie mening kunnen ventileren, alle tips en opmerkingen zijn welkom en er zal in de mate van het (technisch) mogelijke rekening mee gehouden worden.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 69)
    • NAdelen niet neen , maar ziet er zo raar uit .
      Op andere fora heb ik dit gegeven nog nooit tegen gekomen tenzij zoals gemeld er een post na geplaatst is .

The Finger is intussen verwijderd.

[quote=”911-lover” post=85568]
        Wat mij ( en anderen) wel stoort ( was op het oude forum ook) is dat als je een bericht maakt en post en dan iets fout ziet en wil aanpassen er dadelijk bijstaat dat het aangepast is . Imho compleet overbodig zolang niemand iets erna heeft gepost . Heeft er wel iemand gereageerd is het normaal dat dat erbij vermeld staat .[/quote]
        Dat is helaas iets wat standaard in het geheel verweven zit en wat niet zomaar aan te passen is, zie het een beetje als een alarminstallatie tegen inbrekers, niemand kan aan een post iets wijzigen zonder dat het genoteerd is, teneinde ervoor te zorgen dat niemand iemands post kan aanpassen. Om die “bewerkt door” te vermijden is er het preview veld ontworpen door de Kunena forumdesigners, daar kan je alles in nalezen ‘voor’ je iets post.
        Het zit in een deel code waar we eigenlijk echt niet willen aan komen omdat dat op de hele werking van het forum zijn invloed gaat hebben en echt héél veel tijd gaat vragen om dat ene kleine en bijna onzichtbare regeltje weg te laten en ervoor te zorgen dat al de rest wel vlot blijft lopen… Trouwens ik zie niet in wat er storend is aan het feit dat iemand ziet dat je bericht bewerkt is ? Dat heeft toch geen nadelen ? of wel 😉

De middenvinger smiley is er imo ook een beetje over en hoort (ook terug imo) niet op een Porscheforum.
          Het “Sigrid-probleem” (sorry Sigrid :engeltje: ) heb ik thuis wel en op ‘t werk niet. Thuis Vista met IE8 en op ‘t werk XP met IE8.

Dit is idd nog steeds in de experimetele fase dus wacht ik rustig af .
            De Smileys zijn terug dus dat is al goed .
            Dat probleem dat Sigrid heeft heb ik nog niet gezien .
            Wat mij ( en anderen) wel stoort ( was op het oude forum ook) is dat als je een bericht maakt en post en dan iets fout ziet en wil aanpassen er dadelijk bijstaat dat het aangepast is . Imho compleet overbodig zolang niemand iets erna heeft gepost . Heeft er wel iemand gereageerd is het normaal dat dat erbij vermeld staat .

Verde kan ik elke dag opnieuw zeggen :woohoo:

Anoniem

Bedankt voor de vernieuwende smiliys, al vallen sommigen nogal groot uit.

:finger: vind ik erover

Kleurstelling: +/-

Vanwege de stuurman aan wal 😕

😛 zonder te scrollen is deze de laatste smily bij mij in beeld. Plaats bericht zie ik nu wel staan.

[quote=”mcklusky” post=85510]straf nog niet eerder gezien, nog iemand dit probleem ?[/quote]

Grenscontrole issue 😆
                  Inmiddels staat “plaats bericht” ook niet meer gecentreerd en kan ik weer hele lange regels typen. Lig er niet wakker van, dus laat maar lekker zo. :noproblem:

neen dit probleem nog niet gezien.

voor mensen die ook screenshots willen plaatsen.
                    normaal is er in Windows (ik denk vanaf Vista) een “snipping tool” meegeleverd dit staat niet standaard in de menu.
                    je kan deze oproepen door in je startmenu in het ‘search’ vakje “snip” te typen en dan komt hij in een lijstje te staan.

met die tool kan je rechthoeken tekenen op je scherm en die dan bewaren of copy/pasten zonder kwaliteitsverlies.

voor de IT-ers die het nog niet kenden een SnagIT-lite maar gratis bij windows 🙂

straf nog niet eerder gezien, nog iemand dit probleem ?

Kwaliteit foto’s beneden peil, maar wel duidelijk denk ik wat ik bedoel.
                        Bericht plaatsen staat inmiddels in het midden van de pagina :bravo:
                        Browser…. Google Chrome 10, Windows 7 Home Premium.

[quote=”mcklusky” post=85505]
                          En de smileys zijn ook back ! [/quote]

De lettertypegrootte in het typveld is aangepast (niet meer zo van die petieterig kleine lettertjes)
                            En de smileys zijn ook back ! :bravo:

[quote=”911_NL” post=85500]… dat is het pas sinds kort ;)[/quote]

U vraagt, wij passen in de mate van het mogelijke aan 😉

… dat is het pas sinds kort 😉 .. zie eerdere berichten van TS ..

[quote=”mcklusky” post=85487]
                                  Hey 911_NL , als je rechts op het rode balkje op het – tekentje duwt in het vierkantje, dan verdwijnt de voor jou onnodige en storende avatar + welkom + laatste bezoek en dergelijke.

[/quote]

Het kan soms zo simpel zijn 🙂

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 69)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.