Le Mans Classic juli 2022: alle tips welkom

Home Forum Porsche Uitstappen Le Mans Classic juli 2022: alle tips welkom

• Maker
    Discussie
  • Hallo, 

deze zomer trek ik er voor de eerste keer met de P op uit richting LeMans Classic. Heb camping geboekt voor de wagen en mezelf…
    Nu heb ik geen flauw idee wat ik daarvan mag verwachten – Metaltown op Graspop, daar ken ik ondertussen het reilen en zeilen, maar LeMans …

Wie heeft deze uitstap vroeger al eens gemaakt ? waar moet ik op letten ? wat zijn handige tips ?
    Alle informatie is welkom…

Het komt snel dichterbij, en één of andere wereldepidemie die roet in het eten kan gooien, dat lijkt onwaarschijnlijk…

Bedankt alvast !

Mvg Gert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • [quote]gdpsuz1982 post=289034 userid=10954blijft de vraag wie ik heb gezien daar, die Belg met zijn mooie Porsche 
      Dit is de entry list van de LMC porsche classic race 2022.
      Van startnummer 3 zijn wel de piloten bekend maar (nog) niet de eigenaar.

XXX

Bedankt voor de foto’s, zo zijn we er ook een beetje bij 

blijft de vraag wie ik heb gezien daar, die Belg met zijn mooie Porsche 

bedankt voor de sfeerbeelden.
            samen met een paar gevatte zinnen vormen die een mooie impressie van het event
            tnx4sharing

Ook wat betreft het event zelf veel mooie momenten beleefd…wagens van 1931 die het tegen elkaar opnemen, toch indrukwekkend zo een eerste keer…

enkele impressies na een weekje terug:
                  camping Maison Blanche viel goed mee, zowel qua sfeer (veel BBQ en bier maar alles in super toffe vibe), als qua sanitair/douche…
                  dacht bij aanvang ‘hmm, wat weinig voorzieningen’ maar nooit moeten wachten op warm water of toiletpapier…

Le Mans zelf vond ik fantastisch…zeer strak georganiseerd (max paar minuten tussen ‘einde race’ en ‘begin volgende race’) waardoor je je nooit kon
                  vervelen. Had een tribuneplaats betaald en daar achteraf gezien erg blij mee, altijd plaats en mooi overzicht op de startgrid, pitlane, …

Qua prijzen, tja, niks is nog gratis, 12 eur kwijt voor halve liter bier en flesje Perrier…plus dan nog hamburger met wat frieten…zit je snel aan 25 EUR…maar goed,
                  da’s ook niet voor elk uur dus ik vond de péage pijnlijker…

Ongelooflijk aanbod aan supercars gezien op de camping, en dat vond ik toch wel het strafste van allemaal…tentje zetten tussen Bugatti, Lambo, Ferrari, E-type Jag, DMC, Porsches…wat Ford GT-40’s…allemaal alsof ze er dagelijks mee rijden…impressive…  

wie heb ik daar eigenlijk gezien ?

LeMANS heeft echt iets ” magisch”, overweldigend.
                      Tof dat het allemaal goed meegevallen is !!
                      En onze engelse vrienden spelen ook een belangrijke rol , met echt museumstukken komen rondrijden !
                      Ik vergelijk telkens zo : Zolder is 1 , Francorchamps is 5 , LeMans is 20 ..inzake ruimte ; beleving etc

ik net terug van mijn eerste editie – en ‘t zal niet de laatste zijn…wat een spektakel…van zodra wat tijd, een langer verhaal en wat foto’s…
                        maar ik kijk al uit naar de volgende editie, zoveel staat vast !

Leuke foto en verhaal Marcel! Deel gerust meer van die leuke dingen.
                          Zelf flink wat edities van Le Mans Classic meegemaakt, de laatste echter inmiddels ook weer wat jaren terug. Moet er volgende keer maar weer eens van komen. Misschien zie ik je dan ginds Marcel.

mijn maten komen meestal samen in : Au portes du circuit (buiten circuit ), bar , voorbij museum richting le mans stad, iedereen kent ” bij Jeaninne “, daar kan Je vragen naar mijne maat : ook ne Marcel !

oei, da’s inderdaad een erg lastige periode dan… ik stuur je nog privé bericht met mijn emailadres, dan kan je daar misschien de contactgegevens achterlaten mbt jouw kennissen…wil wel graag eens ‘de ronde doen’ daar met iemand die er iets meer vanaf weet dan ikzelf…
                              ondertussen heeft mijn zoon afgehaakt wegens ‘te drukke agenda met leeftijdsgenoten’ (wat ik volledig begrijp) dus ik ben ten volle beschikbaar daar…

veel succes met de werken thuis !

Ben terug van 3 mnd zuid frankrijk was afgekomen in functie LeMans Classic en ..tref hier een paar flinke tegenvallers aan , Dagelijkse wagen ,20000km , 2j staat binnen met kapotte baterij , grasmachine krijg ik ook niet meer aan de praat etc..
                                Kortom ik zie het niet zitten om naar Lemans te gaan .
                                Heb er wel Belgische vrienden , slapen bij dezelfde particulieren.
                                Die kunnen U wel helpen (zijn franstalig)
                                Geef maar seintje

[quote=”marcelvl post=288581 userid=9480″]Heb ze, behalve de  laatste allemaal gedaan. Was 1e keer  in LeMans, als standcommissaris 24hr in 1976 !!
                                  Tot 2013 alles meegemaakt.,24hr, prequalificaries en Classic als official . Sinds mijn pensioen zit ik in de periode van de 24hr steeds in het zuiden, denk dit jaar speciaal voor de ” Classics” sneller terug te komen.
                                  Als ik ga kan ik U wel “gidsen” en binnenloodsen in bv “amicale de commissaires” , controle toren etc..
                                  Is prachtig evenement snel uitgegroeid tot iets …Goodwood gehalte .
                                  Veel herineringen jaren 70 toen J Ickx DE Man was !  Heb veel fotos maar lukt niet om bij te voegen !
                                  groeten
                                   [/quote]
                                  Ik voel me vereerd ! we houden zeker contact…mijn 16jarige zoon gaat me vergezellen…heb je speciale tips wat betreft het camping gebeuren ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.