Leboncoin

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Leboncoin

• Maker
    Discussie
  • Op de site van Leboncoin staat er dit
    “Nous vous rappelons que le dépôt, la modification, le renouvellement ou la suppression d’une annonce n’est pas possible depuis l’étranger.”

Ik vraag mij af of dit vandaag in Europa nog wettelijk is?
    In feite is dit een afscherming van hun markt en belemmert dit het het vrije verkeer van goederen… :think: :think:

Ter vergelijking 2dehands (& vroeger Kapaza) staat vol met Nederlandse & Franse aanbieders welke met hun waren leuren

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • 123

ja dat weet ik, maar wou gewoon te weten komen wat ze doen.
      Ip geo blocking mag niet meer.

lijkt me ook sterk da ze zoeits doen op een ad site
      ze kunnen gerust andere dingen doen.

0

[quote=”vandamme” post=265979]… maar hoe blokkeren ze dan? op basis van source IP? en verhinderen dat je op de site komt?
        of puur op basis van veld in je annouce , locatie? …[/quote]
        dat kan je omzeilen met een add-on zoals Hoxx VPN. als locatie kan je een postnr+gemeente kiezen langs de grens met W-VL of Henegouwen.

0
        123

Net gekeken.. het lijkt me gewoon prima hun eigen keuze en dat mogen ze doen
          Niemand kan ze verplichten om hun site op te zetten voor meer dan Frankrijk…

En ze houden jou niet tegen om te verkopen in Frankrijk… Je moet gewoon zelf maar met je waren gaan leuren ipv het via hun site te doen.. Daar heb je natuurlijk niks aan, maar das vrijheid natuurlijk

0
          123

sinds vorig week mogen ze niet meer afblokken op basis van locatie binnen de EU
            dus nee
            maar hoe blokkeren ze dan? op basis van source IP? en verhinderen dat je op de site komt?

of puur op basis van veld in je annouce , locatie?
            Op zich denk ik dat ze dat technisch wel kunnen en mogen.
            Gewoon de optie weglaten op een ander land dan ‘France” in het drop down toe te voegen is perfect ok

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.