LED lampjes in de stadslichten 993; mogelijk?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen LED lampjes in de stadslichten 993; mogelijk?

• Maker
    Discussie

• The Eagle
    Deelnemer

Hopelijk zit hier iemand die iets van electriciteit afweet.
      Ik rij met een 993 van het jaartal 96.
      Ik wil de lampjes die in de stadslichten (lichten in de bumper, naast de mistlichten) door LED lampjes vervangen.
      Nu zijn het kleine lampjes met de vermelding 12 V-T4W-37R met een bajonetfitting. De huidige lampjes geven een geelachtig licht, ik wil dmv die LED superwit licht hebben.
      Is dit mogelijk? Is er iemand die dit al gedaan heeft?
      Waar moet ik op letten bij de aankoop van de LED lampjes/ampules?
      Bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • Update; ik heb eindelijk de 4 LED in één geïnstalleerd, en het is echt de moeite. Nog meer licht en helder wit. Ook overdag zie je ze nu branden.
        Een aanrader.
        Voor zij die willen, ik heb hier nog de 2 lampjes “1 LED” liggen. Voor 3 Euro
        + verzendingskosten (0,92 Euro) zijn ze de jouwe.

Greetz 8)

Ik wacht nog steeds op m’n 4 LED lampjes (15 Euro).
          De 1 LED lampjes-set was 6 Euro.

WB

Hoe is het nu gegaan met die led-lampjes, wat kosten die setjes? als dat voor de 993 kan , kan dat ook wel in de boxster?

HIER is iemand die het ingebouwd heeft inclusie foto’s 😉

Update:

1) foto’s nemen lukt niet, dwz men ziet niets van de LED’s op de foto, alles reflecteert, dus “no can do”, sorry.
                2) heb ondertussen “4 LED’s in één” lampjes besteld bij aceparts.com, verzending is gratis.
                Ik heb geen enkele winkel in mijn omstreken gevonden die het in stock heeft, zodoende.
                Het effect is nu al grandioos, ben benieuwd wat voor een effect het zal geven met de nieuwe LEDjes.

[quote=”Setakira”:22ilct89]en kan je de grootlichten ook zo vervangen of mag dat niet?[/quote]

Goeie vraag, ik denk dat daar geen LED lampjes voor bestaan. LED verlichten eigenlijk niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

[quote=”ferdy”:15xr8kds]Kijk eens op de verpakking http://www.autostyle .[size=150:15xr8kds]nl[/size], Wat heb je weer gekocht, weer laten bedotten door een neander…. sorry nederlander !!!! 💡 [/quote]

Ferdy , je hebt het niet zo voor de hollanders hé??….

……………………groot gelijk! 😉

en kan je de grootlichten ook zo vervangen of mag dat niet?

Pascal, zal ik doen, maar ik vrees dat het verschil niet echt vast te leggen valt met een fototoestel. Met het blote oog is het verschil hemelsbreed.
                        Ik zal in ieder geval proberen een foto te nemen.

Tof! Goed nieuws, maar nu zie ik nog geen foto van de wagen met de lampjes aan …
                          Post je die nog even?
                          Thx, Pascal

Een update, zoals beloofd.
                            Omdat LED dus anders werkt als een gewone gloeilamp moest ik de polen omkeren. Dus zoals op de eerste foto te zien is, heb ik met een mesje de twee plastic ribbeltjes weggesneden zodat ik ze omgekeerd kon terug steken in het socket. (zie tweede foto waar je de gleufjes ziet waarin de ribbeltjes pasten).
                            En ze werken fantastisch goed. Wit/blauw helder licht, ze gaan goed samen met de xenon lichten.
                            Ik heb ervan geprofiteerd om ook de lampjes voor de richtingsaanwijzers te vervangen; deze hebben een zilverkleurig uitzicht (zie foto, doch op de foto is door de flits het zilver niet meer te zien). Nu zie je geen oranje gloed meer wanneer je de wagen ziet staan.
                            Groeten!

Ok Pascal, dat is een duidelijke uitleg.
                              Ik heb ondertussen nieuwe LED’s besteld, deze keer met 4 LED lampjes in één. Deze zouden meer licht geven.
                              Greetz

💡 Hopelijk ben ik hier geen stommiteiten aan ‘t vertellen 🙂 )

Tja, bij een ‘gewone gloeilamp’ maakt het niet uit aan welke kant je de + of – zet. Een led is een diode en laat de stroom maar in 1 richting ‘stromen’ en dus is dat hier wel van belang. Dus 50% kans dat het hier net andersom was, m.a.w. die man heeft gelijk. Je moet de polariteit op een of andere manier omdraaien. Je bent niet bedot ofzo, het is gewoon dom toeval dat ze (de +/- polen) bij Porsche net niet zitten zoals ze op deze led-lampjes zitten. Maar het komt wel goed denk ik hé … ik blijf dus in blijde verwachting van het resultaat!
                                  Succes!, Pascal 💡 💡 💡

Kijk eens op de verpakking http://www.autostyle .[size=150:vmb8chtw]nl[/size], Wat heb je weer gekocht, weer laten bedotten door een neander…. sorry nederlander !!!! 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.