Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

Home Forum Porsche Talk Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

• Maker
    Discussie

• Robin
    Deelnemer

Ik ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de gemiddelde Porsche-rijder op dit forum, en hoeveel ervaring hij/zij heeft met het merk.
      Ooit heb ik gelezen dat de 911-rijder gemiddeld rond de 55 jaar oud is.

Ik zou graag eens deelnemen aan één van de toerriten die georganiseerd worden, maar wil ook wel weten in welke leeftijdsklasse(n) ik dan terecht kom 😀
      Age is just a number, maar als er een aantal generatiegenoten bij zijn is dat toch altijd nóg aangenamer.

Even de aftrap geven:
      1e Porsche (en tot nu toe enige Porsche; een 997 cabrio) gekocht op 38-jarige leeftijd, da’s nu iets meer dan twee jaar geleden.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
      • Op basis van de antwoorden tot nu toe heb ik snel even wat statistieken gemaakt.
        :driver:

– De gemiddelde leeftijd bij aanschaf van de 1e Porsche was… 38,5 jaar!
        – De gemiddelde leeftijd vandaag is… 49,5 jaar!

– Degene die op de jongste leeftijd z’n 1e Porsche kocht is… Hellraiser!
        – Degene die op de hoogste leeftijd z’n 1e Porsche kocht is… Rollie!

– De jongste reageerder is… Godspeed!
        – De “meest ervaren” reageerder is… Triumph1!

Dit jaar het ronde getal van 50 in aantocht, eerste porsche, een 911 3.2 1984 turbolook op leeftijd van 36j gekocht, na 8 jaar met spijt verkocht voor ML 280 (zelfstandig hoefsmid), vorig jaar terug serieus beginnen jeuken ( toen mijn oude 911 terug te koop kwam voor het dubbele van mijn verkoopprijs toen???)maar toch voor iets jonger en moderner gekozen om mee te rijden n cayman 987.2 2011 gekocht, kon niet meer wachten tot mijn 50 ste verjaardag, oh ja de microbe was destijds fel op gewakkerd door de film bad boys 1 met de 911 turbo (965) !!! En me zelf ook wijsgemaakt van niet te wachten tot op pensioenleeftijd, want dan geraak ik er wel nog in maar misschiens niet meer uit!:D

Interessante wagen! Weet dat Albert II in zijn jonge jaren ook een BMW 507 had en Boudewijn een Aston Martin DB2. Dan was er nog Laurent met zijn 355 (en Subaru Impreza) en Filip met zijn 996. Maar goed om te horen dat ze daar in Laken ook in recentere tijdens nog goede smaak hadden!

Een 47 jarige uit Liedekerke en het genoegen de Porsche 997 Turbo S van koning Albert II in bezit te hebben. Dit reeds 5 jaar. Top wagen 23.000km op de teller!

Na een hele historiek van motorfietsen zopas op de leeftijd van 53 een 718 Boxter T. Na 26j gestopt met mijn zelfstandige activiteit. Ondertussen terug meer dan 2 j in loonverband aan het werk. Persoonlijke centen investeren in een Porsche was niet evident. En nu maar hopen dat de Porsche kwaliteit zo goed is als ze beweren en dat de onderhoudskosten binnen de perken blijven…

Ook es moeten opzoeken, zal in 2001 geweest zijn op mijn 24j. Eerst een Elise gekocht en die dan verkocht voor de eerste Porsche. Was toen een 986 2.5. Die heb ik volledig ‘getuned’ met geluidsinstallatie, voorkant 996.2 gt3 kuipen etc…. die heb ik een 6jaar gehad. Die verkocht voor terug een Elise.
                  Dan zijn er verscheidene boxsters gekomen in de loop van de jaren en een 996 4s. De laatste was een 987.1 S 2007. Die heb ik in 2014 verkocht toen ik naar Spanje verhuisd ben op mijn 37.
                  Momenteel staat er geen porsche in de garage. Ik hoop dat dit jaar mijn nieuwbouwproject klaar en verkocht is hier en dan komt er terug een 911.

Op mijn 25ste een 911 SC gekocht.
                    Al 5 jaar geleden ondertussen, de SC heeft al een open hart operatie gekregen.
                    Nog vele projecten staan op de wish list, maar ondertussen genieten we al van de revisie

Mijn 911 gekocht op mijn 35e
                      Sinds mijn 25 een Opel Speedster

Zoals blijkbaar nog anderen, ook een echte motorfanaat
                      Met enkele Ducati’s in mijn garage

Ben 71j , oud dus ..
                        Eerste Porsche op 55j 2005 : 986 zwart (2ehands) , vervolgens 987 zwart 2008.. actueel 981 indian red van 2013.
                        Verder nog MGA 1600 van 1959 ,
                        Ex= Alpine A110 1300 van 1976 tot 2007 ( verkocht ..heel heel doms:( t .!)
                        Ex Mx5 miata (USA uitvoering) in 1991 ,
                        Ex nieuwe Mx5 2000 ( reed minder “speels” dan Miata )
                        Ex Caterham Seven van 1985 – 1995 ( naakt alu met brits racing groen ) = verkocht : ook dom !

Heb nu nog een 993,en BoxsterS

nen DIKKE proficiat dan, zowel voor de 74 en de 40 jaar :up: :driver: :first:

Zojuist 74 jaar geworden;rijdt reeds 40 jaar met Porsche.

Welkom op het forum Kouro. Wil je zo vriendelijk zijn om jezelf voor te stellen in het voorsteltopic?
                                En dan vernemen we graag meer over je droom 911.

Altijd gezegd dat ik op m’n 50 een Porsche zou kopen. Nu op mijn 57ste moet het er toch eens van komen. Ben aan ‘t kijken naar 991.2 coupé. Toch maar eens afzakken naar cave & cava voor tips?

Wel eens gezegd dat ik op mijn 50ste een Porsche zou kopen. Nu 57 en heb er nog geen gekocht. Wel concrete plannen om dit jaar tot aankoop over te gaan.
                                    Misschien eens naar de cave en cava afzakken?
                                    Ik kijk naar 991.2 coupé.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.